AndroidHealthClinic

Nederland - Italië

Peiling Peiling Pronostiek

• Totaal stemmers
    99
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
Zwaarste nederlaag Italië sinds 1970
Geschreven op dinsdag, 10 juni om 08:01

Italië leed maandagavond tegen het Nederlands elftal (0-3) de zwaarste nederlaag sinds 1970 op een eindronde van een groot toernooi. In 1970 verloor Italië tijdens de finale van het wereldkampioenschap met 4-1 van Brazilië. Sindsdien verloor la Squadra Azzurra nimmer met drie doelpunten verschil op een eindronde van een WK of EK. Daarnaast had Italië sinds het WK van 1978 in Argentinië niet meer verloren van het Nederlands elftal.

De vorige 'recordnederlaag' van de Italianen op een Europees Kampioenschap dateerde van het EK 1988, toen de Zuid-Europeanen in de halve finale hun meerdere moesten erkennen in de Sovjet-Unie en met 2-0 de boot ingingen.

Voor Italië was de 3-0 tegen Oranje pas de vierde nederlaag in 24 wedstrijden op een EK-eindronde. Behalve van de Sovjet-Unie verloren de Zuid-Europeanen ook nog van Tsjechië in 1996 (2-1) en van Frankrijk vier jaar later (2-1, na verlenging).

Heerlijke overwinning :D

Haha :D

Geweldig dit man! Alle stukken tekst erover lezen in kranten ed.. kippenvel!

OT: had 3-0 voorspelt in poule-tje!

LennyMclean komt voorlopig niet online.. :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
seedorf heeft zichzelf terug getrokken uit de voorlopige selectie. En ja van bommel heeft inderdaad zelf besloten niet meer onder van basten te willen spelen.

Iedere coach heeft nu eenmaal spelers waaraan hij de voorkeur geeft qua speelwijze. Als je daar niet helemaal inpast zul je jezelf gewoon moeten bewijzen in trainingen.

Tja, Seedorf past natuurlijk niet echt in het systeem. Maar ik vind het toch knullig hij er niet bij is. En dat ligt aan hemzelf en ook deels aan Van Basten.

Een duo Van Bommel - De Jong had volgens mij :thumb: geweest! :)

Wat zit iedereen nu te lullen over van Bommel en De Cler . Gio en Engelaar hebben een goeie wedstrijd gespeeld .

LennyMclean komt voorlopig niet online.. :roflol:

tssssssssss, geluk joh, Italie had makkelijk kunnen winnen, maar het zat gewoon tegen. Dus.....

haha geintje, ere wie ere toekomt, Nederland speelde geweldig en liet Italie nagenoeg kansloos. So much for my football knowledge.... Maar goed wie had dit dan ook gedacht?? Zo'n beetje iedere "kenner" achte ons gewoonweg niet goed genoeg om de Italianen te verslaan. Maar geef toe alles zat mee....kansjes die de Italianen normaal geproken 100% omzetten in goals gingen gister doodleuk naast en/of over of Van der Sar plukte ze eruit. Maar dan nog Nederland was gewoon beter.

Onder het motto keep the topic alive, toch nog een kleine inbreng: Las hierboven discussie over linksbackpositie Gio / de Cler. Hoewel Gio gister de wedstrijd van zijn leven speelde, staat hij vrijdag as tegen Frankrijk tegenover een zekere Frank Ribery....kijken of Gio hierna ook nog Man of the Match is...

Als je Ribery gisteren heb zien spelen, stelt dit waarschijnlijk voor Gio niet veel voor.

Als je Ribery gisteren heb zien spelen, stelt dit waarschijnlijk voor Gio niet veel voor.

Heel Frankrijk was k*t gister, Ribery stak er nog enigzins boven uit, maar die linksback van Roemenie (Rat) speelde ook ijzersterk. Maar dan nog, lijkt me sterk dat Ribery ineens het voetballen verleerd is, die zal Vrijdag echt wel wat willen laten zien.

Weet iemand of er ook nog een herhaling van de hele wedstrijd wordt uitgezonden ? Of waar ik een samenvatting/hele wedstrijd kan downloaden. Deze wil ik namelijk nog wel eens bekijken. :P

Als ze EK binnen hebben, komt er waarschijnlijk wel een DVD van uit :D

Friday the 13th.

Weet iemand of er ook nog een herhaling van de hele wedstrijd wordt uitgezonden ? Of waar ik een samenvatting/hele wedstrijd kan downloaden. Deze wil ik namelijk nog wel eens bekijken. :P

Meestal doen ze dat een dag na de wedstrijd.. in de ochtend en middaguren..

Bovendien hebben wij desnoods een kannibaal die we op Ribery zetten.

Nee, je moet Boula achterste linie houden. Een speler als Ribery past minder bij hem. Een Henry of Anelka word de zijne:D
Snelheid, fysiek sterk.
Kan die zich helemaal op richten. Die eet ie op:D

Ribery is haast nog lelijker als Kalid:D

Nee, je moet Boula achterste linie houden. Een speler als Ribery past minder bij hem. Een Henry of Anelka word de zijne:D
Snelheid, fysiek sterk.
Kan die zich helemaal op richten. Die eet ie op:D

Ribery is haast nog lelijker als Kalid:D

Ja laten we hem inderdaad maar in de achterste linie houden. Wat ik laatst van Huub Stevens begreep op tv is Dat Nigel de Jong afgelopen seizoen beide wedstrijden HSV-Bayern Ribery volledig onder de duim had dus laat hem dat tegen Frankrijk dan ook maar doen.

Terug
Naar boven