AndroidHealthClinic

van fb naar 3daagse split

pogon

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
81kg
ben al een jaar of 2 met een fb bezig maar gezien in dus zwaarder ben gaan trainen gaat de progressie eruit en ik krijg rug en schouder klachten.
nu heb ik al eerder gepost of ik moet stoppen met fb maar wilde toch wat meer feedback krijgen van de ervaren sporten onder jullie.

dacht na het lezen van vele stickies het misschien beter is om dus over te gaan om een spli schema van 3 dagen en mijn lichaam dan toch(denk ik) wat meer rust krijg en ik hopelijk weer zal groeien.

ben alleen bang dat de progressie(niet heel veel maar toch) die ik al geboekt heb zal verminderen omdat ik dan de spieren niet 3 x maar dus 1 x p.w pak

wil toch graag weer verder gaan en een mooi figuur krijgen!

Als je last krijgt van rug en schouder klachten heb je denk ik een verkeerde vorm.
Hoe dan ook ik denk dat je beter naar UB/LB schema kan gaan aangezien je dan je spieren 2x per week traint. Mits je wel natuurlijk 4x per week kan trainen.

Split>FB imo. Zoals je aangeeft overtrain je jezelf eigenlijk op dit moment, daarom kan een split schema uitkomst bieden. Je pakt je spieren minder zwaar per week, maar wel met meer oefeningen en je kan je aandacht meer op een specifieke spiergroep richten. Verminderen zal je progressie zeker niet, mits je goed en hard blijft trainen en goed blijft eten natuurlijk.

UB/LB zou ik niet voor gaan als je nu al blessures oploopt met een FB schema.

Terug
Naar boven