MuscleMeat

Van hoge BF% naar lage BF%. Hulp & ervaringen gevraagd.

Rajamoffin

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
105kg
Hallo iedereen.

Dit is mijn eerste post na veel gelezen te hebben.
Ik weet onderhand dat ik op een normale dag 1520 kcal verbruik zonder enigzins iets te doen.
Ik heb ook een zittende baan.

Ik ben 1,86 lang
En ik woog woog vroeger 121kg
Hedendaags weeg ik 103,9kg
Wat mijn exacte BF% is heb ik niet kunnen uitrekenen.

Ik ben sinds gisteren aan het cutten, ik zit tussen 400 en 500kcal onder die 1520kcal met mijn voeding.
Ik ben ook gelijk 0,4kg afgevallen sinds gisteren.
Ik train ook 4 dagen per week (KT).
Ik snap dat als ik cardio na mijn KT doe, dat ik sneller verbrand. Maar ik heb een gloedhekel aan cardio.
En zoveel haast heb ik ook weer niet, tenzij ik geen vooruitgang meer zie.

Natuurlijk door dat ik dusdanig veel overgewicht had, hangt alles bij mij.
Waardoor ik best veel striemen/straille/striae heb ontwikkeld.
Mijn vraag is of ik ooit een ''strak'' lichaam zou kunnen krijgen dus dat het mijn loshangende huid,
ooit weer ''gevuld'' zal worden waardoor het niet meer hangt.

Hopelijk is er iemand op deze forum die ook hetzelfde heeft meegemaakt en dus een onderbouwend antwoord kan geven.
De meeste mensen hier hebben nooit een dusdanig overgewicht gehad, maar hun/jullie advies neem ik ook ten harte natuurlijk.

Alvast bedankt heren/dames.

Laatst bewerkt:
Ten eerste eet je veeeeel te weinig, minder is niet beter. Meet je vetpercentage met een caliper of laat het bij de spirtschool doen, ebn bereken dan met de Katch McArdle methode je caloriebehoefte. Daar haal je dan iets van 500 of iets van 20% vanaf.
Je zal zeker wel weer een strak lichaam kunnen krijgen als je maar geduld hebt. Zo enorm zwaar ben je niet meer dus je komt er wel
Als je teveel huid blijft houden moet je misschien langs de dokter gaan voor dat, maar dat komt later allemaal.
Voor overige info: http://forum.dutchbodybuilding.com/f183/essentieel-leesvoer-zonder-bs-324788/

Je onderhoud ligt rond de 2500/2800 knal - 300/500 kcal

• Topic Starter Topic Starter
Je onderhoud ligt rond de 2500/2800 knal - 300/500 kcal

heel erg bedankt! had het goed fout dus.
maar dat vind ik dus zo raar.
ik heb hier op een sticky gelezen dat ik volgens de harris benedict formule het beste mijn onderhoud kan uitrekenen.
dit dus:
88,362 + (gewicht_in_kg X 13,397) + (lengte_in_cm X 4,799) - (leeftijd_in_jaren X 5,677)

oftewel

88,362 + (104 X 13,397) + (186 X 4,799) - (27 X 5,677) = 2221 kcal
dus moet ik die van jou aanhouden isisrufus of deze van harris benedict?

BMR: 2250 calorieen Base Metabolic Rate: De hoeveelheid calorieen die je verbrandt als je absoluut niets doet.
TDEE: 3487 calorieen De totale hoeveelheid calorieeen die je verbrandt om op gewicht te blijven (gebaseerd op je activiteitenniveau).

Actievetijds 1,55

je zij dat je 4x per week sport

als je begint met 2850 kcal elke week 100 kcal naar benden

BMR: 2250 calorieen Base Metabolic Rate: De hoeveelheid calorieen die je verbrandt als je absoluut niets doet.
TDEE: 3487 calorieen De totale hoeveelheid calorieeen die je verbrandt om op gewicht te blijven (gebaseerd op je activiteitenniveau).

Actievetijds 1,55

je zij dat je 4x per week sport

als je begint met 2850 kcal elke week 100 kcal naar benden

Wat is de formule van die TDEE en hoe bereken je je activiteit niveau? En als je aan het cutten bent en je berekent je basisbehoefte voor je voedingsschemawelke formule moet je dan hanteren? En moet je die -500 onder je basisbehoefte ook hanteren op dagen dat je niet traint? of moet je op dagen dat je traint meer eten?

giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte

Succes

Terug
Naar boven