Fitness Seller

Van mietje.. tot.. Buff pietje log!

TBT

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
75kg
Vetpercentage
15%
Ik wil een log gaan bijhouden zodat ik wat tips krijg op mijn voeding, trainingen.
Ben nog niet sterk en train eigenlijk nooit omdat ik de motivatie nog niet opgebracht kon krijgen, maar wil vanaf nu geen training over slaan!!

Stats: 15jr, 164cm, 53kg, 10%bf.

Train thuis, ik heb:

- Barbarian Free-stands
- Barbarian Multi-bench
- 180cm barbell 15kg (omdat een 220cm barbell niet past in me kamer)
- Powertec schijven, 70kg (meer kan ik toch nog niet aan)
- curl stang
- verstelbare dumbbell's

Ik heb een 3 dagen split:

Maandag: Borst, triceps
Woensdag: Rug, Bicpes
Vrijdag: Benen, Schouders

Oefeningen verschillen per training, behalve de compounds dan.

Voedingsschema:

Hopenlijk volgen jullie me en geven wat tips!

Bijlagen

Er staat 3x weightgainer in het schema zonder dat de calorieën en voedingswaarde daarvan worden opgeteld bij het totaal. Gebruik je het dus wel of niet? En bij activiteitenfactor heb je 1,8 staan, dus je traint minimaal 6x per week zwaar.

Mooie leeftijd om te beginnen, succes!

• Topic Starter Topic Starter
@Mesuty: Ja dat klopt ik loop iedere dag een uur hard of ik fiets 1,5 uur. Van die weight gainers werd gezegd dat ik die niet nodig had dus had ik ze er maar even uit gelaten maar ik zal ze er weer even bij zetten.

Leuk dat jullie me volgen!!!

Zo de eerste training van mijn log zit erop! Ben een uurtje bezig geweest en het was een lekkere training. De gewichten stellen nog niet veel voor, behalve voor mij was het best zwaar.

Borst, triceps

Bench Press

15x15
12x20
10x22,5
10x22,5
8x25
8x25
12x20
15x15

DB press

10x7,5
10x10
10x10

DB flyes

8x7,5
8x7,5
6x7,5

Dips

5x
4x
5x
5x

French press

10x5
8x7,5
8x7,5

En nog wat buikspier oefeningen.

Tips welkom!

Rug, biceps

Vandaag rug en biceps gedaan. Ik heb nu geen deadlift gedaan, wilde een keer uitproberen om deadlift op benen dag te doen. Verder een best lekkere training, zou leuk zijn als er een keer iemand reageerd!!!!!

BB row

15x15
12x20
10x25
10x25
10x25
8x25
12x20
15x15

One-arm db row

10x10
8x15
8x15

Pull-ups

7x
7x
8x
5x pfff kapot!!

Chin ups

10x
8x

BB curl

12x15
10x15
10x17,5
8x17,5
8x17,5

Ga full body doen en niet split

Doe fullbody (rippetoe is t best) of doe ub/lb met vooral de basisdingen.
Met rippetoe pak je goed de eerste basis mee een creeër je een mooie basis daarna kan je overstappen na split of iets dergelijks.
Doe dit echt ik heb t maar twee maanden gedaan en t vroeg na split gegaan nu was mijn voeding ook niet het beste in het begin maar je merkt echt dat je t niet lang hebt gedaan.

Let vooral niet teveel op gewicht maar veel op je uitvoering is veel belangrijk.

Oke bedankt ik zal wel is wat in elkaar kuntselen.

Lees anders de sticky's even of gedeeltelijk vooral over de schema's die wij nu hebben gezegd dan kan je er wat informatie over vinden en ook informatie hoe je hem best in elkaar kan zetten:)

Ja had mezelf al ooit verdiept in sl 5x5... Maar dan moet je beginnen op een bepaald gewicht maar dan zal ik na 2 weken als het niet eerder is.. aan mijn max zitten. Moet ik dan gewoon weer deloaden en opnieuw ofwat?

Doe fullbody (rippetoe is t best) of doe ub/lb met vooral de basisdingen.
Met rippetoe pak je goed de eerste basis mee een creeër je een mooie basis daarna kan je overstappen na split of iets dergelijks.
Doe dit echt ik heb t maar twee maanden gedaan en t vroeg na split gegaan nu was mijn voeding ook niet het beste in het begin maar je merkt echt dat je t niet lang hebt gedaan.

Let vooral niet teveel op gewicht maar veel op je uitvoering is veel belangrijk.

bovenste en vooral dikgedrukte +111
Veel succes met je log!

Zie niet in waarom iemand niet zou kunnen beginnen met een splitschema.

Begin vrijdag met 5x5 stronglifts, ga in het begin gewoon een week of 3 op een gewicht zitten dat ik redelijk aan kan. Dan ga ik terug naar minimaal gewicht en vanuit daar opbouwen!
Probeer dit schema ook zo lang mogelijk vol te houden tot richting eind juli ???

Trouwns leuk dat jullie allemaal in mijn log schrijven en goede tip hebben!! Geeft weer wat extra motivatie.

Begin vrijdag met 5x5 stronglifts, ga in het begin gewoon een week of 3 op een gewicht zitten dat ik redelijk aan kan. Dan ga ik terug naar minimaal gewicht en vanuit daar opbouwen!
Probeer dit schema ook zo lang mogelijk vol te houden tot richting eind juli ???

Trouwns leuk dat jullie allemaal in mijn log schrijven en goede tip hebben!! Geeft weer wat extra motivatie.

Ik weet niet of jehet boek van stronglifts gelezen hebt maar de bedoeling is dat je met een lege stang begint. Zodat je eerst goed de techniek leert beheersen en dat je zolang mogelijk progressief kan laden zonder direct vast te lopen. Iedere training verhogen met 2,5kg.

De deadlift is een beetje een uitzondering hiermee zou je volgens het boek wel met 2 schijven van 10kg aan beide kanten kunnen beginnen en deze dan laten rusten op andere schijven zodat je wel vanaf de goede hoogte begint. De deadlift moet je dan ook iedere training verhogen met 5kg ipv 2,5 zolang als het gaat zodat deze wel in verhouding blijft met je squat. Goede keuze om er mee te beginnen.

Goeie keuze en succes

Maar als ik met lege bar begin zal ik al na 2 weken aan mijn max zitten, moet ik dan al meteen deloaden?

Je max gaat ook weer vooruit en je wilt niet zeggen dat 25 kg squat je max is en 30 deadlift je kan er veel meer uithalen?

Vooralsnog is mijn squat 25kg :o en deadlift nog niet gedaan. Maar hoop natuurlijk met dit schema dat flink op te krikken!

Terug
Naar boven