XXL Nutrition

Vandaag begonnen met meer, veel meer eten. Graag advies.

Niek123

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
75kg
Hallo!

Ik ben 1,88 lang en weeg 73/74 kilo, net geen ondergewicht dus, maar wel aardig skinny. Het leek me dus niet verkeerd om dus binnenkort een abonnement te nemen op de sportschool. Maar voordat ik daar aan begin, zal ik dus nog wat moeten aankomen, want met een beetje vet groei ik natuurlijk een stuk sneller.

Nu ben ik dus vandaag begonnen met meer te eten.
Dit heb ik vandaag gegeten, ik hoor graag van jullie of het genoeg is, of dat ik nog meer moet eten.

1 Liter melk + ander sap
1 banaan
8 bruine sneetjes brood met veel boter en veel chocolade pasta.
2 koekjes
1 pizza
een grote volle kom aardappelsalade.
500 gram kwark.

Vanaf morgen ga eet ik alleen nog maar pasta's s'avonds + groente.
2 flinke maaltijden op een avond + tussendoortjes zoals kwark of een banaan.

Hopelijk kom ik stap voor stap wat kilootjes aan!

Graag reacties!

Meer eiwit...

eiwitten indd dus veel vlees eten, kip, steak, vis

Chocopasta vervangen voor pindakaas / kipfilet(beleg) als je brood wilt blijven eten. En vul een voedingsschema in (excel sheet) of voer het in op myfitnesspal.com zodat je kan zien hoeveel kcal het totaal is en hoeveel eiwitten/kh/vetten

eiwitten indd dus veel vlees eten, kip, steak, vis

Eieren.

• Topic Starter Topic Starter
Ok pindakaas en kipfilet hebben we wel in huis. Elke ochtend broodjes ei, kan ook best.
Veel vlees gaat wel wat extra kosten ben ik bang;(

Ok pindakaas en kipfilet hebben we wel in huis. Elke ochtend broodjes ei, kan ook best.
Veel vlees gaat wel wat extra kosten ben ik bang;(

Kip. Kilo kip kost bij de jumbo volgens mij iets van 6 euro. Zorg dat je ongeveer 2gr eiwit/kg hebt aan het eind van de dag. 73kg*2 is ongeveer 150gr eiwit elke dag. Bak magere naturel kwark is zo'n 45. 200gr vlees bij het avondeten nog zo'n 40. 4 medium (50gr) gebakken eieren ongeveer 30gr, kom je al op 115 uit. Pindakaas (en andere noten) bevatten ook wat eiwit en die kan je ook gewoon meetellen. Een plak kipfilet a 15gr bevat volgens mij 3gr eiwit ofzo, dubbel beleggen incl brood kom je al rond de 10gr eiwit uit per sandwich. Do the math ;)

Maak hier een account op aan, dan zie je wat je eet incl macro's :thumb:

Hallo!

Ik ben 1,88 lang en weeg 73/74 kilo, net geen ondergewicht dus, maar wel aardig skinny. Het leek me dus niet verkeerd om dus binnenkort een abonnement te nemen op de sportschool. Maar voordat ik daar aan begin, zal ik dus nog wat moeten aankomen, want met een beetje vet groei ik natuurlijk een stuk sneller.

FOUT.

Met een beetje vet ben je een beetje vetter. Meer is het niet.

Wacht dus maar even met overeten totdat je daadwerkelijk gaat trainen.

FOUT.

Met een beetje vet ben je een beetje vetter. Meer is het niet.

Wacht dus maar even met overeten totdat je daadwerkelijk gaat trainen.

Dit.
Waar komen die mythes toch vandaan.. je gaat je vet niet op miraculeuze manier veranderen in spier hoor.

Dit.
Waar komen die mythes toch vandaan.. je gaat je vet niet op miraculeuze manier veranderen in spier hoor.

Is het dan een mythe?
Testosteronwaarden verschillen immers bij verschillende VP gehaltes.

Verdiep je daar beter eerst wat in?

Het ging me in eerste instantie er gewoon om, om simpelweg aan te komen, kilotje of 4-5.
Wanneer je bijna droog staat creëer je toch een stuk minder snel veel massa wanneer je traint?

Het ging me in eerste instantie er gewoon om, om simpelweg aan te komen, kilotje of 4-5.
Wanneer je bijna droog staat creëer je toch een stuk minder snel veel massa wanneer je traint?

Do you even read? Lees de comment van wazzup nog eens

Is het dan een mythe?
Testosteronwaarden verschillen immers bij verschillende VP gehaltes.

Verdiep je daar beter eerst wat in?

De ideale test waarde voor een man ligt ongeveer tussen 11% en 15% vet, (zit op gsm nu dus kan ff geen bron plaatsen). Alsof je niet kan trainen als je daar niet tussen zit. Dus je denkt srs dat het voordeel zal hebben als je 4-5kg puur vet aankomt en dan pas gaat trainen omdat je test waarde niet 'optimaal genoeg' is? :roflol: b*ch plis.
Op die manier onstaan dus zulke claims dat je eerst een laagje vet moet hebben om te kunnen trainen.

Kip. Kilo kip kost bij de jumbo volgens mij iets van 6 euro. Zorg dat je ongeveer 2gr eiwit/kg hebt aan het eind van de dag. 73kg*2 is ongeveer 150gr eiwit elke dag. Bak magere naturel kwark is zo'n 45. 200gr vlees bij het avondeten nog zo'n 40. 4 medium (50gr) gebakken eieren ongeveer 30gr, kom je al op 115 uit. Pindakaas (en andere noten) bevatten ook wat eiwit en die kan je ook gewoon meetellen. Een plak kipfilet a 15gr bevat volgens mij 3gr eiwit ofzo, dubbel beleggen incl brood kom je al rond de 10gr eiwit uit per sandwich. Do the math ;)

Maak hier een account op aan, dan zie je wat je eet incl macro's :thumb:

Ok, dan vind ik dit dus een hele goede tip, maar dat heeft dus weinig zin als je niet naar de sportschool gaat neem ik aan :D. Ik ga over 3 maanden verhuizen, dus tot die tijd ga ik waarschijnlijk niet meer naar de sportschool. Maar zou ik bijvoorbeeld met wat oefeningen thuis + deze voeding alvast een begin kunnen maken?

Of heeft dat totaal geen zin?

Ok, dan vind ik dit dus een hele goede tip, maar dat heeft dus weinig zin als je niet naar de sportschool gaat neem ik aan :D. Ik ga over 3 maanden verhuizen, dus tot die tijd ga ik waarschijnlijk niet meer naar de sportschool. Maar zou ik bijvoorbeeld met wat oefeningen thuis + deze voeding alvast een begin kunnen maken?

Of heeft dat totaal geen zin?

Iets is altijd beter dan niets ;) Koop desnoods een barbell met wat gewichten, zodat je wat basisoefeningen kan doen (squats military press deadlift) of wat halters. Zoek wat goede bodyweight oefeningen op (youtube).

De ideale test waarde voor een man ligt ongeveer tussen 11% en 15% vet, (zit op gsm nu dus kan ff geen bron plaatsen). Alsof je niet kan trainen als je daar niet tussen zit. Dus je denkt srs dat het voordeel zal hebben als je 4-5kg puur vet aankomt en dan pas gaat trainen omdat je test waarde niet 'optimaal genoeg' is? :roflol: b*ch plis.
Op die manier onstaan dus zulke claims dat je eerst een laagje vet moet hebben om te kunnen trainen.

Naar mijn eigen ervaring zie ik dat ik sneller groei wanneer ik boven de 10% zit.
Uiteraard heb ik het niet over eerst bijkomen en daarna pas beginnen trainen.

Terug
Naar boven