XXL Nutrition

Veel dunne mensen zijn toch gevaarlijk dik

Ik vind het bericht wat opgeblazen. Iedereen, dik en dun weet ondertussen wat gezond eten is en wat niet gezond eten is. Dat je dikker of dunner bent is voor een groot deel erfelijk.

Het is wel zeker waarheid ivm vet rond de organen. Het gevaarlijkst lijkt me idd die mensen met relatief dunnen benen, armen maar rond hun buik zijn ze als een opgeblazen ballon.

Veel kan men al in je bloed zien over de status van je lichaam, zonder daarvoor onder scanners te moeten gaan liggen.

volgens mij is dat juist net níet het geval..
door al die loze reclames van "kies bewust", geen calorien, light.. geen vet
etc.. etc weten mensen juist niet meer wat nou wel en niet gezond is. Ik bedoel maar: de meeste mensen denken dat vet iets verschrikkelijks slechts is waar je kanker van kan krijgen en waar je dik van wordt en het dus absoluut niet mag eten. Wat ze niet weten is dat het essentieel is voor een menselijk lichaam. Dus die hele mediahype rond 'gezond' eten werkt volgens mij juist averechts

Visceraal vet??

Ik heb alle verhalen rond vet-percentages gelezen, maar nu vraag ik mij af: Wat is een gezond visceraal vetpercentage, dat vind je nergens. Ik heb sinds kort zo'n OMRON-weegschaal die dat allemaal aangeeft. Fijn, dat ik het nu weet, maar wat doe ik ermee?

Er wordt vanuit de Europese Unie gewerkt aan een nieuwe standaard voor het gezondsheidlogo.

Dus niet dat stomme "ik kies bewust" logo of het klavertje waar niets van klopt en deze producten vaak toch te veel vetten, suikers, of koolhydraten bevatten.

Maar één standaart die aangeeft wat wel en wat niet goed is in het product. Hieronder een voorbeeldje:

[Link niet meer beschikbaar]

Veel duidelijker en eerlijker, toch?

Eindelijk weereens iets goed wat uit de Europese Uni voortkomt dus, ipv het door Unilever misleidende logo. :rolleyes:

Ecto: "hey ik ken eten wat ik wil. aankomen doe ik toch niet"

Hierdoor ga je vaak ongezonder eten, omdat je toch niet aankomt. Je ziet het niet in de spiegel dus het is er niet.

Zo zie ik het dan.

+1

Zulke mensen ken ik ook, die ga ik hard uitlachen! :roflol:

Ik heb alle verhalen rond vet-percentages gelezen, maar nu vraag ik mij af: Wat is een gezond visceraal vetpercentage, dat vind je nergens. Ik heb sinds kort zo'n OMRON-weegschaal die dat allemaal aangeeft. Fijn, dat ik het nu weet, maar wat doe ik ermee?

Ongeveer 12 voor mannen en 24 voor vrouwen geloof ik.

visceraal vet :roflol: nu opeens begrijp ik waarom sommige van die "beesten" hier 100kg wegen en er crap uitzien, waarschijnlijk 15 liter vet on the inside. en ik maar denken dat ik lichte botten had

---------- Toegevoegd om 11:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:49 ----------

Ongeveer 12 voor mannen en 24 voor vrouwen geloof ik.

15=gezond

visceraal vet :roflol: nu opeens begrijp ik waarom sommige van die "beesten" hier 100kg wegen en er crap uitzien, waarschijnlijk 15 liter vet on the inside. en ik maar denken dat ik lichte botten had

Krijg ook vaak het gevoel dat ik hol van binnen ben als ik sommige foto's voorbij zie komen

dit verbaasd me echt, heb ik nou nog nooit iets over gehoord
gelukkig heb ik er geen last van, tenminste niet van die klachten

---------- Toegevoegd om 11:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:49 ----------

15=gezond

+1

Meestal kun je wel een correctie aanhouden van -5kg bij dbb members. ;)

klinkt niet heel schokkend, zoveel dunne mensen die ongezond eten dat vet moet ergens naartoe..

Terug
Naar boven