XXL Nutrition

Veel failurevragen

KumaR

Advanced Bodybuilder
Waardering
35
Lengte
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Ik heb een paar vragen over failure.

1 Wat is het nut van tot failure trainen?
2 Wat is het nut van stoppen zodra je failure nadert?
3 Als je tot failure traint en extra eiwitten neemt, herstellen je spieren dan wel sneller?
4 Waarom kon ik toen ik jonger was (17/18) wel tot failure trainen, maar als ik nu bijvoorbeeld biceps tot failure train, dan zijn mn armen enkele dagen opgezwollen en vermoeid (ben nu 24).

Dat was het voor nu!

Maximale belasting en intensiteit.

Overtraining en maximale schade aan je spiervezels voorkomen.

3 Als je tot failure traint en extra eiwitten neemt, herstellen je spieren dan wel sneller?
Eiwitten zijn voedingsstoffen voor je spieren. Ze zeggen dat je sneller herstelt, of het zo is..geen idee.

4 Waarom kon ik toen ik jonger was (17/18) wel tot failure trainen, maar als ik nu bijvoorbeeld biceps tot failure train, dan zijn mn armen enkele dagen opgezwollen en vermoeid (ben nu 24).

Misschien ga je zwaarder in gewichten, meer oefeningen/sets, beter schema, betere mind-muscle connectie, betere oriëntatie bij je oefeningen... kan zoveel zijn.

simpel.

Train niet tot failure.

als je het toch wilt doen, doe het dan zelden.

Supercompensatie!

Coleman was wel eens gevraagd hoe vaak hij tot failure traint.. zijn antwoord was dat hij niet wist wat failure betekende.

Dussss... failure voegt niets toe.

Waarbij ik wel wil toevoegen dat als je nooit tot failure traint je moeilijk kunt inschatten hoe ver je nu van failure bent tijdens het trainen, dus af en toe een max attempt kan helpen met beter te bepalen hoe ver je eigenlijk van failure af traint. Maar als je constant meer gewicht gebruikt is het eigenlijk niet zo interessant. (het gebruiken van meer en meer gewicht is de meest bepalende factor (naast voldoende volume) voor spiergroei)

Ik train eigenlijk altijd tot failure, anders voelt het alsof ik het niet af heb gemaakt.

• Topic Starter Topic Starter
Maximale belasting en intensiteit.

Overtraining en maximale schade aan je spiervezels voorkomen.

1 Klinkt goed voor training, 2 klinkt ook goed. Wat is jouw advies? Wat doe je zelf?

Coleman was wel eens gevraagd hoe vaak hij tot failure traint.. zijn antwoord was dat hij niet wist wat failure betekende.

Dussss... failure voegt niets toe.

Waarbij ik wel wil toevoegen dat als je nooit tot failure traint je moeilijk kunt inschatten hoe ver je nu van failure bent tijdens het trainen, dus af en toe een max attempt kan helpen met beter te bepalen hoe ver je eigenlijk van failure af traint. Maar als je constant meer gewicht gebruikt is het eigenlijk niet zo interessant. (het gebruiken van meer en meer gewicht is de meest bepalende factor (naast voldoende volume) voor spiergroei)

Niet tot failure trainen of niet weten wat tot failure trainen is, daar zit nogal een verschil in. Denk dat Coleman vast wel tot failure trainde.

Niet tot failure trainen of niet weten wat tot failure trainen is, daar zit nogal een verschil in. Denk dat Coleman vast wel tot failure trainde.

denk het niet.. iig niet in zn videos

ik ken geen een pro bber die tot failure traint?

ik train zelden tot nooit to failure...en dan nog meestal niet eens uit vrije keus ;)

coleman heeft het zelf gezegd, dussssss :slotje:

:rolleyes: Als ik niet weet wat eiwitten zijn wil dat toch niet zeggen dat ik die ook niet binnen krijg? Coleman zei alleen niet te weten wat tot failure trainen betekent. Hij heeft volgens Wazzup nergens gezegd dat hij niet tot failure traint. Tot failure training betekent maximale belasting, lijkt me logischerwijs een goede work-out. Post eens een onderzoek?

Heeft iemand nog een goed artikel rondslingeren over dit onderwerp?

Zo af en toe tot failure gaan is juist goed, het is grote onzin dat je er niet van zou groeien, je moet alleen genoeg rust nemen maar dat zal vanzelf spreken.
Het enige gevaar van tot failure trainen is dat je kunt gaan zwabberen met de halter en dummbbels en zo je gewrichten en pezen naar de klote helpt.

Terug
Naar boven