Fitness Seller

Veel failurevragen

Ik denk dat Coleman eerder aan het opscheppen was. Iets in de trent van: "Pain? I don't know what pain means!", als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Tuurlijk weet Coleman wel wat failure betekent... Zelfs als je de term binnen BB niet kent weet je als Amerikaan (of Nederlander) toch ook wel wat er bedoelt wordt.

Ik las een artikel over de borsttraining van coleman en daarin kwam naar voren dat ie 2x per week borst doet. Dus ik weet niet in hoeverre we daaraan conclusies moeten trekken. :p

Vind het alsnog interessant, want onbewust train ik zelf ook vaak tot failure maar begin nu te twijfelen of dat wel zo goed is.

Ik train bijna elke oefening tot failure...3x tot failure zelfs...(doggcrapp)

bijvoorbeeld willekeurige chest oefening. eerst 4 sets opwarmen, of zoveel als ik nodig heb, dan pressen tot failure, bijvoorbeeld 8 reps....stoppen met oefening, 15x goed inademen...weer pressen tot failure. bijvoorbeeld 5 reps....dan nog een keer rust nemen (15x diep in ademen). dan weer pressen tot failure. en dat was de hele workout voor de borst. 1 oefening.

Ik train bijna elke oefening tot failure...3x tot failure zelfs...(doggcrapp)

bijvoorbeeld willekeurige chest oefening. eerst 4 sets opwarmen, of zoveel als ik nodig heb, dan pressen tot failure, bijvoorbeeld 8 reps....stoppen met oefening, 15x goed inademen...weer pressen tot failure. bijvoorbeeld 5 reps....dan nog een keer rust nemen (15x diep in ademen). dan weer pressen tot failure. en dat was de hele workout voor de borst. 1 oefening.

Dit is ook vaak mijn taktiek, maar er zijn hier dus velen die ervoor kiezen er op een benchpress een aantal kilo's lager te gaan zitten en daar mee dus alle herhalingen zelf netjes af te maken? Ik train eigenlijk altijd echt tot het kapotgaande bittere helemaal op stukje waarin ik nog maar net voor elkaar krijg en dan doe ik er nog 1. Zouden jullie me aanraden minder kilo's te pakken over het algemeen?

En hoe zit nou als je puur op kracht traint? Moet je dan ook failure vermijden?

cheaten is ook failen? want die reps zijn niet volledig mee, dus wel faillure toch als je voor een goede rep zou gaan?

Failen is als je de rep ZELF (in je eentje) niet meer (volledig) kan maken.

Als ik het goed heb...

En hoe zit nou als je puur op kracht traint? Moet je dan ook failure vermijden?

Klopt, alleen je max rpm halen.Nu ik BB doe ga ik verder dan failure zelfs, ik doe steeds tot falen (eigenkracht) dan nog paar reps met hulp. Altijd stijve spieren de dag nadien ;)

Origineel gepost door cables
ik train eigenlijk altijd tot failure, anders voelt het alsof ik het niet af heb gemaakt.

+1!

Laat die spieren het maar ff voelen dat je aan het fitnessen bent.

Train gewoon standaard tot (net) AAN failure of erop.

Dit kan in principe bij mijn weten altijd elke oefening elke set.
Mits: goede techniek (goede verantwoorde cheatstyle mag ook), goede trainingsfrequentie,voeding,rust,schema enz...

Terug
Naar boven