MuscleMeat

Nieuws Veel jongeren hebben geen benul van te verwachten inkomen.

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
Veel jongeren hebben een wel heel rooskleurig beeld van hun financiële toekomst. Van de 12- tot 15-jarigen verwacht 17% op zijn 35ste een maandinkomen te hebben van 5000 euro netto. Nog eens 24% denkt 3000 tot 5000 euro netto te gaan verdienen. Dat blijkt uit een onderzoek van het Nibud en EenVandaag.

Hoewel de meeste jongeren doordrongen zijn van de slechte staat waarin de economie nu verkeert, verwacht een ruime meerderheid (62%) van de jongeren tussen de 12 en 24 jaar later makkelijk aan een goede baan te komen. De groep boven de 21 is daar wel wat somberder over. 44% van de jongeren denkt meer te gaan verdienen dan de ouders.
Het onderzoek is in december en januari gehouden onder 1996 jongeren, afkomstig uit het 1V Jongerenpanel van EenVandaag. Zij vulden een digitale vragenlijst in.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieu...conomie/jongeren-verwachten-gouden-bergen.xml

Link naar het volledige onderzoek :

http://1vjongerenpanel.eenvandaag.nl/uploads/doc/Rapport jongeren en financiele toekomst.pdf

Gelet op de inkomensverdeling in Nederland zijn de verwachtingen in veel gevallen te hoog, de kater komt dus vanzelf als eenmaal een studie is afgerond en er volledige deelname is aan het arbeidsproces.

Nou, ik weet wel hoeveel ik ongeveer ga verdienen hoor.

Tegen de tijd dat deze generatie echt gaat werken, verdienen ze misschien inderdaad wel zoveel. Hoeveel je daar echter nog voor koopt.......

Verbaast me niets. Als je ziet wat voor een levensstijl veel jongeren zich aanleren dan vraag je je af hoe ze denken rond te komen als ze het helemaal zelf moeten doen.

Ik ga helemaal niets verdienen, parasiteren op de werkende medemens dmv een uitkering lijkt me een beter plan.

Zoals ik al zei in het "HBO vs Universiteit" topic, worden mensen op het HBO naar ongekende hoogte gepraat. Volgens mij denkt 90% van de HBO Commerciele Economie studenten dat ze later bankdirecteur worden en met prive jets overgevlogen worden.

En velen studeren ook nog eens in de verkeerde richting, waardoor het inkomen voor lange tijd 0 zal zijn.

Mogen blij zijn met 2000 netto.

Ik keek op loonwijzer (geen idee of het een goede indicatie is) maar een hbo ingenieur werktuigbouwkunde verdient ook niet zo super veel. Had meer verwacht eigenlijk.

Iedereen wilt ook een eigen bedrijf beginnen later, maar nog geen 1% realiseert dat ook echt :roflol:

Iedereen wilt ook een eigen bedrijf beginnen later, maar nog geen 1% realiseert dat ook echt :roflol:

Nou 90% realiseert dat wel, maar 1% overleeft het, van de overige 89% mag ik de puin gaan opruimen :p .

Ik denk dat het merendeel van de HBO'ers blij mogen zijn met 1500 - 2000 Euro netto op die leeftijd, met een enkele uitschieter naarboven.

Laatst bewerkt:
24% van de jongeren zijn toekomstige juice verkopers :D

Ik doe zelf ook HBO, maar niet de standaard economie richtingen, hoop dus dat ik later goed zit. Moet wel toegeven dat de meeste HBO'ers die ik ken, redelijk arrogant zijn mkai(vooral die eco naabjes).

Ik keek op loonwijzer (geen idee of het een goede indicatie is) maar een hbo ingenieur werktuigbouwkunde verdient ook niet zo super veel. Had meer verwacht eigenlijk.

lol op die site staat bij best betaalde beroepen voor vrouwen ´manager logistiek´ op nummer 1? Tandarts 4000 bruto per maand??

Een tandarts verdient wel meer dan 4000 Euro bruto per maand :o .

Terug
Naar boven