Fitness Seller

Nieuws Veel jongeren hebben geen benul van te verwachten inkomen.

Dat is voor sommige dan tegenwoordig weer het voordeel. De bijtelling van de meeste leasewagens zijn aanzienlijk verminderd. Maar verder mogen de meeste net afgestuurde HBO'ers blij zijn met netto rond de 1400/1500 p.m.

Velen denken eisen te kunnen stellen, maar momenteel zijn er een veelvoud van het aantal sollicitanten t.o.v. een paar jaar terug. Dat is het nadeel, bedrijven hebben de keuze, en over het algemeen niet de sollicitanten.

Salarissen van rond de 2000/2500 netto p.m. kan je verwachten wanneer je de juiste ervaringen hebt opgebouwd. Als je net van school komt bezit je de theorie, maar niet de praktijk.

Daarnaast zijn volgens mij het aantal banen met prestatiebeloning toegenomen, dus dan stap je in met een relatief lage basis, maar als je echt zo goed bent (zeggen ze dan), kun je d.m.v. bonussen je salaris verhogen.

Klopt wel, echter de euro had guldens moeten zijn. :)

wat ik me dan afvraag als de lonen werkelijk tussen 1500 en 2000 euro netto liggen. Hoe de **** kunnen mensen overleven:scratch:

woning+voorzieningen: 800/maand
eten+benzine+kleding: 500/maand
fitness/hobbies/uitgaan: 200/maand
misc: 200/maand

jij gaat echt serieus verschieten als je gaat beginnen werken vrees ik :p

wat ik me dan afvraag als de lonen werkelijk tussen 1500 en 2000 euro netto liggen. Hoe de **** kunnen mensen overleven:scratch:

woning+voorzieningen: 800/maand
eten+benzine+kleding: 500/maand
fitness/hobbies/uitgaan: 200/maand
misc: 200/maand

als je niet elk weekend 50-100 euro uitgeeft bij het uitgaan is het prima te doen. kleding koop je ook niet elke maand lijkt me? if so, dan moet je dat denk ik eerder bij hobbies plaatsen :p

ik heb iets meer dan 1400 euro vaste lasten per maand (exclusief boodschappen) en een koopwoning in mijn eentje. naast salaris ontvang ik ook koopsubsidie en belastingteruggaaf en een heel klein beetje zorgtoeslag. kan daar prima van rondkomen, sparen en leuke dingen doen/iets voor mezelf kopen.

met een starterssalaris was het echter niet haalbaar geweest.

Die Angelus, op jezelf wonen betekend niet dat je hetzelfde kan leven als toen je bij pappie en mammie woonde, en starters betalen meestal geen 800 euro per maand aan hun woning.

eten+benzine+kleding, lol zoals ik al zei, als je op jezelf woont koop je niet meer elke maand kleding.

---------- Post added 17 February 2012 at 12:10 ----------

als je niet elk weekend 50-100 euro uitgeeft bij het uitgaan is het prima te doen. kleding koop je ook niet elke maand lijkt me? if so, dan moet je dat denk ik eerder bij hobbies plaatsen :p

ik heb iets meer dan 1400 euro vaste lasten per maand (exclusief boodschappen) en een koopwoning in mijn eentje. naast salaris ontvang ik ook koopsubsidie en belastingteruggaaf en een heel klein beetje zorgtoeslag. kan daar prima van rondkomen, sparen en leuke dingen doen/iets voor mezelf kopen.

met een starterssalaris was het echter niet haalbaar geweest.

En wat verdien je?

basissalaris ligt in ieder geval (in mijn huidige functie) onder die 2000 netto waar we het over hadden. er zijn ongeveer 4 maanden voor mij per jaar dat ik er wel overheen kan gaan, maar dat is dan afhankelijk van hoe druk ik het heb tijdens mijn weekend/avonddienst.

Laatst bewerkt:
Net zoals Angelus, was mijn idee wel dat als ik juist eindelijk ga werken, dat ik dan meer uit kan geven :D

Je zit je hele studie al op een houtje te bijten.

Moet zeggen dat ik er nooit over nagedacht heb wat ik ga verdienen. Was onlangs aan het solliciteren, en toen maar eens aan andere gaan vragen wat normaal is :D
Vind het allemaal al veel geld en heb geen idee hoeveel je netto overhoudt.

Huur + vaste lasten = 762
Eten = 240
Kleding = 0 *draagt deels nog steeds de zelfde kleding als 10 jaar geleden*
Hobbies en supps = 70

Alles dat overblijft is voor als ik weer werkeloos ben en een half jaartje kan chilluh

en je auto?
en je telefoon+internet?
en je zorgverzekering , eventueel andere verzekeringen?
fitness abbo en wellicht andere abbo's.
Dan nog je vakantie wat je met je vakantiegeld denk ik niet gaat redden, en zo kan ik het lijstje nog wel langer maken.

Kortom leuk leven is er niet meer bij als je alleenstaand bent en een gemiddelde baan hebt.

---------- Post toegevoegd Fri 17 Feb 2012 om 12:38 ----------

Net zoals Angelus, was mijn idee wel dat als ik juist eindelijk ga werken, dat ik dan meer uit kan geven :D

Je zit je hele studie al op een houtje te bijten.

Moet zeggen dat ik er nooit over nagedacht heb wat ik ga verdienen. Was onlangs aan het solliciteren, en toen maar eens aan andere gaan vragen wat normaal is :D
Vind het allemaal al veel geld en heb geen idee hoeveel je netto overhoudt.

Als je minimaal hbo doet en je hebt ook nog een vriendje met een hbo baan dan hoef je je niet druk te maken wat betreft je inkomen, alles daaronder en je vriendje verlaat je nog eens dan wordt het een ander verhaal.

Top!

Goede site:
"Beroepsgenoten kunnen voor elk gewerkt uur 5 BigMacs kopen"
:D

Als je minimaal hbo doet en je hebt ook nog een vriendje met een hbo baan dan hoef je je niet druk te maken wat betreft je inkomen, alles daaronder en je vriendje verlaat je nog eens dan wordt het een ander verhaal.

Wil inderdaad ook graag voor mezelf kunnen zorgen. Zeker als je een huis koopt, is het wel een fijn idee dat je ook alleen de hypotheek zou kunnen betalen.

maar beide WO, dus gok dat we ons wel redden.

velen kennen de wereld niet als ik het zo lees.

Hier heb je helemaal gelijk in, zit nu in 5Havo en wordt ons van allesaan gepraat. 80 % wil marketing manager of iets dergelijks worden, vraag je er naar wat het is weten ze het niet en zeggen ze dat ze iig iets met economie gaan doen omdat dat tegenwoordig 'van belang' is. Denken ook 7000 netto te verdienen (srs, wel na 5 jaar werken zeggen ze dan) en als ze niks meer te zeggen hebben en je kiest zelf geen commerciele economie of wat dan ook met economie zeiken ze je studiekeus af :')

T gaat de meesten om geld en niet om de lol/passie ervoor denk ik.

Haha ja en het grappige is dat al die mensen het later erg moeilijk gaan krijgen qua baan.

Zoals Jeroen van der Veer ooit al zei : "Leer een vak, in plaats van weet ik wat, culturele bedrijfskunde"

3:30

http://www.youtube.com/watch?v=xZCSOfYBC80

5000 mille is best nice om te verdienen. Hehe, zijn er alleen niet zo veel die dat doen:D
Nadeel is als je eenmaal dat zou verdienen en je verliest je baan:(. Dan word je dus echt niet vrolijk.

5000 zou misschien over 20 jaar wel haalbaar kunnen zijn. Salarissen gaan tussen 2020-2030 extreem stijgen. Tenminste, dat zeggen ze.

Haha ja en het grappige is dat al die mensen het later erg moeilijk gaan krijgen qua baan.

Zoals Jeroen van der Veer ooit al zei : "Leer een vak, in plaats van weet ik wat, culturele bedrijfskunde"

3:30

http://www.youtube.com/watch?v=xZCSOfYBC80

Doet mij denken aan de uitspraak van die econoom die altijd bij DWDD zit. "Het beste voor de economie is dat iedereen zoveel mogelijk uitgeeft behalve jij zelf". Hetzelfde geldt voor die uitspraak imo. In de ideale situatie worden al je klasgenootjes lasser of frezer en jij econoom.

Uiteindelijk ben je zowiezo altijd beter af met een hogere opleiding. Je kan altijd overal terecht en door middel van een korte opleiding kun je ook nog bijvorbeeld leraar in die desbetreffende richting worden.

5000 mille is best nice om te verdienen. Hehe, zijn er alleen niet zo veel die dat doen:D
Nadeel is als je eenmaal dat zou verdienen en je verliest je baan:(. Dan word je dus echt niet vrolijk.

5000 zou misschien over 20 jaar wel haalbaar kunnen zijn. Salarissen gaan tussen 2020-2030 extreem stijgen. Tenminste, dat zeggen ze.

Heb je weinig aan als alles mee stijgt.

ik denk dat er ook verdomde weinig mensen zijn die dat al in hun eerste werkjaren binnen gaan halen. hell... ik durf zelfs te beweren dat voor heel veel mensen 2000 netto een meer dan prima streefsalaris is.
Hoeft helemaal niet. Ligt er helemaal aan waar je gaat werken natuurlijk. Ik had op m'n 16de een zomerbaantje waar ik 2000 netto per maand verdiende.

Terug
Naar boven