MuscleMeat

Veel vetverlies en zoveel mogelijk spierbehoud

Leader

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m73
Massa
76kg
Vetpercentage
20%
Topictitel is mijn doel, wat is de beste keuze?

1) Op je onderhoud eten en door middel cardio en kt een tekort creëren. Kcal out is groter dan Kcal in. Dus je doet elke dag gewoon cardio op een willekeurig moment en je gaat 500 kcal verbranden. Dan heb je een tekort van -500.
2) Vet direct aanpakken, door 's ochtends op nuchtere maag te cardio'en of na je kt minimaal 20 minuten cardio doen, waardoor je vet gaat verbranden.

Bij keuze 1 kun je bij een hoog intensiteit veel meer calorieën verbranden, terwijl bij keuze 2 je op 70% van je hartslag moet zitten om vet te verliezen.

Ik vind 't echt tegenstrijdig allemaal.

Laatst bewerkt:
Op onderhoud eten en met cardio eraf halen is het meest gebruikelijk. Als je na kt cardio gaat doen is het wel aan te raden je lichaam te bevoorraden met BCAA's en eiwitten, correct me if i'm wrong.

• Topic Starter Topic Starter
Op onderhoud eten en met cardio eraf halen is het meest gebruikelijk.

Maakt het hier dan uit, wanneer je cardio doet?
Is bij deze cardio het doel om zoveel mogelijk calorieën te verbranden of om bij 70% van je hartslag constant te cardio'en?

70% geeft de beste vetverbranding (140-150bpm)

Maar 't gaat toch om kcals in vs kcals out? Als je meer verbrandt, dan dat je binnen krijgt, dan zul je afvallen. Als je gewoon een hogere intensiteit dan 70 procent hebt, dan zul je meer calorieën verbranden, en is het tekort groter, en zul je afvallen.

Dat idee dat je sochtens alleen maar vet verbrand vind ik een beetje achterhaald. Als ik niks eet en dan ga sporten kan ik nevernooit meer kcal verbranden dan als ik vantevoren goed heb gegeten en daarna keihard kan knallen.

Dat eerste punt van je is een stuk logischer

Ik snap er echt de ballen van. Maar ik heb één doel, dat is snel en effectief vet verliezen. Maar hoe kan ik dat bereiken, door optie 1 of 2?

Hangt ook een beetje van jezelf af natuurlijk, ik zet snel spieren aan, dus zou wel op -500 kcal kunnen gaan. Als je niet snel spieren aan zet dan moet je het dus niet doen :/

Ik denk dat je in het begin van je cut gewoon moet uitgaan van het totaalplaatje, kcal in/kcal uit, dus dan maakt het niet zo veel uit wanneer je je cardio doet. Als je eenmaal vordert in je cut en je wil echt diep gaan, is het denk ik beter dat je direct je vetreserves aanspreekt door 's morgens op nuchtere maag of direct na kt je cardio te doen. Probeer het een beetje af te wisselen, dan zit je zeker goed.

Ik denk dat je in het begin van je cut gewoon moet uitgaan van het totaalplaatje, kcal in/kcal uit, dus dan maakt het niet zo veel uit wanneer je je cardio doet. Als je eenmaal vordert in je cut en je wil echt diep gaan, is het denk ik beter dat je direct je vetreserves aanspreekt door 's morgens op nuchtere maag of direct na kt je cardio te doen. Probeer het een beetje af te wisselen, dan zit je zeker goed.

maar....is dat niet gevaarlijk met het oog op spierverlies??? ik lees overal dat als je teveel gaat verbranden het lichaam overgaat op het verbranden van spier ipv vet....stel dat je gelijk bij het opstaan gaat hardlopen of zwemmen, dan heb je op dat moment dus erg weinig voedingsstoffen in je lichaam waardoor misschien in eerste instantie gelijk het vet wordt aangesproken, maar kan dit niet doorslaan naar het aanspreken van de spiermassa, juist omdat er zo weinig voedingsstoffen etc aanwezig zijn??

@Haags Pietje
Zorgen dat je BCAA's hebt. Om spierverlies te minimaliseren.

Maar BCAA's zitten toch al in Whey?

Ik neem 's ochtends Whey en voor en na krachttraining neem ik ook nog whey. Dus BCAA's zijn dan overbodig?

alrite...!!! eh...dat is een sjiek woord voor eiwitten, toch?
(volgens wikipedia althans wel) :p

Nee, BCAA's zijn de essentiele aminozuren (leucine, iso-leucinedie en valine) die jouw lichaam niet zelf kan aanmaken en uit zijn voeding moet halen. Lees deze link eens door:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/essentiele-aminozuren-bcaa-wanneer-neem-waarom-47412/

Maar BCAA's zitten toch al in Whey?

Ik neem 's ochtends Whey en voor en na krachttraining neem ik ook nog whey. Dus BCAA's zijn dan overbodig?
Ja, uiteraard zitten deze ook in Whey. Maar BCAA's ansich nemen sneller op (weet ik niet 100% zeker) en zijn hoger geconcentreerd (ligt er natuurlijk maar ook net aan hoe veel je neemt ;)).

Laatst bewerkt:
Hmmm, als ik BCAA's er nog bij zou nemen, dan wordt 't maandelijks een duur grapje.

En nog een vraagje hoe zit 't met whey en cardio in de ochtend?

Eerst was 't dat je voor de cardio in de ochtend whey moest nemen, daarna erna en nu is 't opeens tijdens je cardio :s.
oftewel wtf?

Niet denken, gewoon cardio'en. Met jouw vetpercentage maakt het echt geen reet uit of je je cardio doet om 06:17 bij zonsopkomst of om 03:47 onder helder maanlicht terwijl elfjes op je toekijken. Sowieso ben ik zelf geen voorstander van cardio'en op een lege maag... Zelf doe ik het altijd gewoon na m'n krachttraining (wel na m'n krachttraining eerst BCAA's (en anders whey) erin pompen).

Niet denken, gewoon cardio'en. Met jouw vetpercentage maakt het echt geen reet uit of je je cardio doet om 06:17 bij zonsopkomst of om 03:47 onder helder maanlicht terwijl elfjes op je toekijken. Sowieso ben ik zelf geen voorstander van cardio'en op een lege maag... Zelf doe ik het altijd gewoon na m'n krachttraining (wel na m'n krachttraining eerst BCAA's (en anders whey) erin pompen).

Na krachttraining doe ik sowieso cardio (hoewel mijn begeleider weer zegt dat je whey moet nemen na de cardio, want anders ga je die whey verbranden/verteren en niet het vet, de een zegt dit, de ander zegt dat), maar je kunt cardio gewoon ook op een rustdag 's avonds doen. Dat je bv om 19:30 avond eten heb gehad, en je gaat om 21:00 uur een uurtje hardlopen of fietsen.

---------- Toegevoegd om 18:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:00 ----------

En tsja niet denken, ik wil gewoon een plan hebben, voordat ik echt domme dingen ga doen. Straks verbrand ik meer spierweefsel dan vetweefsel.

Gewoon zorgen dat je voeding op orde is en je gewoon lekker cardio'ed dan komt het goed. Tijdstippen maken vrij weinig uit.

Terug
Naar boven