AndroidHealthClinic

Veganisme en groeien in de breedte, mogelijk?

Bezoekers in dit topic

Ik ben al 10 jaar volledig vegetarisch en qua groei en kracht nooit wat in hoeven leveren t.o.v. mijn tijd dat ik nog wel vlees at. Dus vegetarisch en Bodybuilding gaan prima samen.

Veganisme gaat weer een stap verder. Het zal denk ik wel mogelijk zijn om gains te maken, maar om een veganistische life style vol te houden zul 110% dedicated moeten zijn. Er zijn er niet veel die dat een levenlang volhouden.
Voordat je allerlei tekorten gaat krijgen zou ik mezelf er heel goed in gaan verdiepen. Misschien eerst vegetarisch worden als tussenstap, dan kun je al ervaren hoe het is om je voedingsstoffen inname helemaal opnieuw te calibreren.
Succes ermee!
 
Het gaat,eet gewoon gevarieerd genoeg. Soya en seitan producten kan je veel mee doen. Verder,met dingen met noten,zaden,rijst,quinoa,bruine bonen en linzen vind je wel wat lekkere receptjes mee op het internet. Wel oppassen met the magical fruit,niet echt aangenaam voor je darmen en omgeving ;)

Succes,ben benieuwd!
 
Kerel als je toch die veganistische onzin feitjes van je komt verkondigen lees dan ook eens de andere kant van het verhaal. ''The vegetarian myth" is een goed begin. Niet alles erin is juist, maar het is in ieder geval een stuk objectiever dan die veganistische propaganda van je.

En ja je kunt breed worden op maar ik wens je veel sterkte in het eten van kilo's bonen, noten en sojaproducten.
 
Ik eet liever gewoon normaal en sterf 10 jaar eerder... dan dat ik 60/70 jaar als een konijn moet eten
 
Ligt eraan wat je onder 'groeien in de breedte' verstaat. Een massamonster van ruim 100kg word je er niet mee. Maar voor de rest kan je alsnog prima groeien.
 
Leuke reacties zeg!

3: Vind jij vlees niet lekker? Als je het lekker vind om vlees te eten, waarom zou je jezelf er dan van weerhouden.

Mijn conclusie is dat ik vind dat jij je onnodig onthoud van allerlei dingen om de verkeerde rede...

Ik heb ergens in mijn post geschreven dat ik als ik geen vlees at dat ik niet het gevoel had dat ik avondeten had gegeten, Ik weerhou mij er niet van om een keer in de week een Cheeseburger bij de Burger King te halen en een keer in de week een blikje sardine te halen voor die omega 3 vetten.

Ik zorg er alleen voor dat strikt 95% van mijn inname veganisch is, dat ik wil dat dat de basis word van mijn gains omdat ik het idee heb dat dat het beste is.

Vooralsnog ik ben geen veganstreaker ofzo :gay:

TL;DR
Me oma heeft in het verzet gezeten in de 2e wereldoorlog, haar hele leven vlees gegeten en is 85 geworden.

Mijn buurvrouw is 95 en rookt since haar 21ste. Zij leeft ook nog, dat neemt niet weg dat heel veel mensen op hun 40ste doodgaan aan longkanker door roken.


Groeien is dus wel mogelijk, heb zelf mijn grootste groei meegemaakt toen ik op een veganistisch dieet leefde. Van net boven de 70 kilo naar een gewicht van 94 kilo. Wel over meerdere jaren natuurlijk.

Wat was het wat je meestal at in die tijd?

eganisme en groeien in de breedte, mogelijk?

NEE, 100 kilo ga je zo niet halen

Daar geef ik je gelijk in, plantaardige eiwitten verzadigen ongeloofelijk snel, om je hiermee vol te stoppen moet je echt DEDICATED zijn :D Ik praat hier ook niet over quick-gains, ik praat hier over een meerdere jaren plan.

Ik ben al 10 jaar volledig vegetarisch en qua groei en kracht nooit wat in hoeven leveren t.o.v. mijn tijd dat ik nog wel vlees at. Dus vegetarisch en Bodybuilding gaan prima samen.

Veganisme gaat weer een stap verder. Het zal denk ik wel mogelijk zijn om gains te maken, maar om een veganistische life style vol te houden zul 110% dedicated moeten zijn. Er zijn er niet veel die dat een levenlang volhouden.
Voordat je allerlei tekorten gaat krijgen zou ik mezelf er heel goed in gaan verdiepen. Misschien eerst vegetarisch worden als tussenstap, dan kun je al ervaren hoe het is om je voedingsstoffen inname helemaal opnieuw te calibreren.
Succes ermee!

Ja dit is echt belangrijk, een aantal vitaminen etc die je in dierlijke producten vind vind je niet in allerdaagse plantaardige producten en het zou zonde zijn als je lichaam iets te kort komt en niet op volle kracht groeien kan. B12je, heel veel verschillende noten en bonen en groenten eten etc om alles binnen te krijgen.

Heel dat soja vind ik btw smerig:spaz:


Ik eet liever gewoon normaal en sterf 10 jaar eerder... dan dat ik 60/70 jaar als een konijn moet eten

Het gaat niet om sterfdatum, je kan morgen onder een auto belanden. Dat je 60 word wil niet zeggen dat je FIT 60 word. Denk na, als je leuter niet meer werkt hoe leuk is het leven, als jij hulp nodig hebt om op te staan, als jij vergeet wie je kinderen zijn en dan nog 20 jaar leeft dat lijkt me geen pretje.

Ik ben gediciplineert genoeg om alles te kunnen veranderen wat ik maar zou willen, jij mag gewoon eten, dat maakt het verschil tussen gewoon en dedicated. :sukkeltje:
 
Ik zou nog even dedicated doorgaan als je echt 63kg weegt.
 
Met heel veel inspanning (o.a. aanzienlijk meer voeding in termen van kcal en massa) kan je groeien, maar nooit zo goed als een vegetariër of omnivoor. Verder slaan je vergelijkingen met dieren natuurlijk nergens op, dat begrijp je zelf hopelijk ook wel.

En ik wil gerust jouw manier van leven respecteren, maar kom dan niet overal je propaganda verspreiden en doen alsof veganisten beter zijn dan omnivoren (wat de mens trouwens per definitie is).
 
Ik heb in ditzelfde boek ergens gelezen dat het verteringskanaal van een mens te lang is om een carnivoor te zijn en te kort om een herbivoor te zijn.

Dan is het toch heel erg dom om wel te gaan proberen een herbivoor te zijn?:D

Neem gewoon het beste van beide: Wat goed vlees/vis en wat groenten/kh-bronnen.
 
Discussieren wat je niet bevalt is meteen propaganda?
 
Kan prima.
Je zal je voeding wel moeten aanpassen, in je huidige schema haal je al je eiwitten uit noten. Door de afwezigheid van volledige aminozuur profielen zul je meer variatie aan moeten brengen in je eiwit bronnen. Zie ook geen peulvruchten in je schema, de vriendjes van iedere vegan bodybuilder lijkt me ;)

http://www.veganbodybuilding.com/forum/
 
Wat een k*tschema, zowel trainen als eten.
 
Back
Naar boven