AndroidHealthClinic

vegetarisch en BB

jerommeke

Dutch Bodybuilder
Waardering
2
Laten we verstaan dat dit voor mij heel nieuw is...

Ik ben altijd een grote vleeseter geweest( nu nog eigenlijk).
Drink liters melk.
Eet bijna geen fruit, en matig groenten.
Ben dan ook inderdaad niet de meest "droge".
Win indien dit het doel is veel aan kracht.
Massa is al iets relatiever qua groei.
Mijn cholestorol swingt de pan uit...zit al jaren om en bij de 300.

En kennis (laborant) van me houdt het been stijf dat al die melk mij nog eens vergiftigd.
Zelf weet ik dat als ik niet ingrijp qua cholestorol, ik vroeg of laat megaproblemen kan krijgen met mijn aders.

De vraag die vele mij stellen is "waarom doe je het dan nog"?
mijn antwoord "omdat ik al die eiwitten nodig heb" (al die vetten neem ik er dus maar bij).

Nu mijn vraag: is het mogelijk om zonder vlees en melk? Waar haal je die eiwitten dan vandaan? Of nemen jullie echt niet zo gek veel aan eiwitten?

laten we zo stellen, bij mij heeft het niets te maken met de dieren die ik wil sparen, maar het is veeleer mezelf die ik wil sparen.

Mvg
Ronn

Hey Ronn,

Ben zelf vegetarisch en zorg dat ik wat extra eiwitten binnenkrijg door proteine shakes en extra kwark te eten.

Net echter boek gekocht The Truth about food (wat ik iedereen aanraad)

Daar staat iets in wat je vraag miss. deels beantwoord. Ik citeer:

Strikte vegetariers moeten een beetje opletten dat ze alle benodigde voedingsstoffen uit hun voeding halen. In tegenstelling tot wat algemeen wordt aangenomen, zijn eiwitten niet het probleem: zelfs zonder eieren of zuivel is het niet moeilijk om uit een uitgebalanceerd dieet alle eiwitten te halen die een mens nodig heeft.

(Note van mezelf: dit slaat nat. op de gem. mens. Als krachtsporter zou ik daarom ook ckr via noten, shakes of iets derg toch voor wat xtra eiwitten zorgen)

Wel moet je letten op vitamine B12. Deze is belangrijk voor verschillende lichaamsprocessen, zoals de aanmaak van rode bloedcellen. Een tekort aan B12 kan leiden tot bloedarmoede, maar gelukkig hebben we maar heel wienig nodig. In eieren en zuivel zit volop B12, ovalactolvegetariers zitten goed(vegetariers die wel eieren en melkproducten eten)
Veganisten kunnen met B12 verrijkt voedsel eten, zoals gistextract.

Ijzer kan ene ander bron van zorg zijn, ijzer uit vlees en vis wordt beter opgenomen dan ijzer uit plantaardige bronnen, vitamine c, bijvoorbeeld uit citrusvruchten, helpt ijzer uit groenten en eieren beter op te nemen.

er zijn wel meer eiwitten bronnen dan alleen melk vlees!!

denk bijvoorbeeld eens aan kwark, pasta, en alle vis soorten!

bonen, pasta, tofu en proteïne shakes

whey shakes op water drinke ;)
en magere kwark zonder iets erbij

Nu mijn vraag: is het mogelijk om zonder vlees en melk? Waar haal je die eiwitten dan vandaan? Of nemen jullie echt niet zo gek veel aan eiwitten?

Er gaat niets boven op zaterdagavond dan tafoe balletjes maken, maar dat terzijde. :D Er zijn in het verleden 'n paar goede BB's geweest zoals Bill Pearl, Roy Hilligen, Chuck Sipes en Andreas Cahling. Dus met het juiste voedingsschema zou het geen enkel probleem moeten zijn om voldoende eiwitten binnen te krijgen.

Bill Pearl
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Chuck Sipes

Andreas Cahling

Bill Pearl is op 39 jarige leeftijd vegetarier geworden.
Hij haalt zijn eiwitten uit eieren en zuivelproducten.

jerommeke ik raad je niet aan om vegetarier te worden.

Eet gewoon dingen die je cholestorol kunnen verhogen maar met mate, doe wat extra cardio en raadpleeg een dokter.

Vergeet legende Al Beckles niet :

Op zijn 55ste nog 2de op de Mr Olympia achter Lee Haney en op zijn 60ste nog een pro-wedstrijd gewonnen. Waarom zijn er weinig vegetarische BB-ers, tja er is maar 4% potentieel waar je uit kan putten. Althans in het Westen, maar goed daar komen de meeste BB-ers toch vandaan. Tegenover 96% vleeseters is het dan wat lastig opboksen. Maar dan nog, Beckles bewijst dat je lang en op hoog niveau kan meedoen als vegetarier. Net zoals legio andere sporters dat hebben gedaan in diverse sporten.

Op zijn 55ste nog 2de op de Mr Olympia achter Lee Haney en op zijn 60ste nog een pro-wedstrijd gewonnen. Waarom zijn er weinig vegetarische BB-ers, tja er is maar 4% potentieel waar je uit kan putten. Althans in het Westen, maar goed daar komen de meeste BB-ers toch vandaan. Tegenover 96% vleeseters is het dan wat lastig opboksen. Maar dan nog, Beckles bewijst dat je lang en op hoog niveau kan meedoen als vegetarier. Net zoals legio andere sporters dat hebben gedaan in diverse sporten.

daaamn, prachtige fysiek man!

Meat is obsolete :D

Meat is overrated, laten we het daarop houden. ;)

Way overrated, owkee... we blijven alles eters, maar je hoef het echt niet te overdrijven. En je hebt het echt niet nodig.

Die is ook niet verkeerd qua fysiek. :eek:

Meat is overrated, laten we het daarop houden. ;)

Way overrated, owkee... we blijven alles eters, maar je hoef het echt niet te overdrijven. En je hebt het echt niet nodig.

Je hebt daar wel 'n punt. Vroegah dachten wielrenners ook dat hoe groter 's avonds de biefstuk hoe harder men de volgende dag ging. En datgene men niet lusten dat gebruikte ze maar als extra zitvlees. Daar kwamen ze later ook op terug. ;)

Je hebt daar wel 'n punt. Vroegah dachten wielrenners ook dat hoe groter 's avonds de biefstuk hoe harder men de volgende dag ging. En datgene men niet lusten dat gebruikte ze maar als extra zitvlees. Daar kwamen ze later ook op terug. ;)

:roflol: ik heb idd ook al gehoord dat ze een biefstuk in hun broek staken, blijkbaar toch geen fabeltje dan?!

Als vegetarier kun je gewoon net zo goed groeien als geen vegetarier maar als veganist zie ik weining hoop in bb.

• Topic Starter Topic Starter
Daar kom ik toch al een heel eind mee verder, thxs allemaal.

Ik eet ook geen vlees en vind mijn eiwitten dus ook in magere kwark, yogurt, vis en whey.

Dat melk het cholesterol verhoogt, zou kunnen.
Dat melk slecht zou zijn voor het hart is een ander verhaal.
Volgens mij neigt het eerder naar het tegenovergestelde.

Veel vlees zou ik wel mee opletten. Kip en vis vallen wel mee, maar rund, kip, en lamsvlees verhogen misschien de kans op kanker en hartproblemen.

Als vegetarier kun je gewoon net zo goed groeien als geen vegetarier maar als veganist zie ik weining hoop in bb.

Waarom dan? Welke voedingsstoffen ontbreken er dan in een veganistisch dieet? Ik ga zelf niet voor veel massa maar ik denk dat het op zich wel mogelijk is.

Terug
Naar boven