MuscleMeat

Vegetarisch: rijst proteine?

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Waardering
5
Heeft iemand hier wat info over?

Een kennis van me is vegetarisch en vroeg aan mij of dit een goede aanvulling is op de soja en ei proteine. Het schijnt alleen wel prijzig te zijn en moeilijk te vinden... ik heb het dan over poeders.

Eric misschien? :)

Rijst proteine poeder ken ik zelf niet, maar als vegetarier kan je gewoon Whey-proteine nemen. Wordt natuurlijk weer anders als je veganist bent.

• Topic Starter Topic Starter
Sorry, vergeten erbij te vermelden. Hij is allergisch voor melkproducten en kan dus geen whey nemen.

ai dat is minder voor hem...ik ken zelf ook geen rijst proteine...maar ik hoor het graag van je wanneer je er meer info over hebt.

eiwitten uit rijst...waarom niet. Klinkt zwaar ok!

Is Rice Protein considered a complete protein? How does it compare to whey?

Yes. The term “complete protein” refers to the inclusion of all nine essential amino acids. Rice Protein contains these nine amino acids, plus all other non-essential amino’s. All ingredients in our rice protein are naturally occurring components of the actual rice. We have added nothing to our product. For individuals looking for specific rations of amino acids, the following chart will be helpful. Persons on restrictive diets would do well to consult their health care practitioner or nutritionist before adopting or rejecting use of the rice protein. We cannot recommend use of our product to treat conditions other than hunger.

Amino Acid
Whey Protein
Rice Protein

Alanine
735
521

Arginine
225
1156

Aspartic Acid
1755
1269

Cysteine
315
unknown

Cystine
315
242

Glutamic Acid
2925
2187

Glycine
180
490

Histidine*
315
350

Isoleucine*
870
544

Leucine*
1650
943

Lysine*
1410
627

Methionine*
225
178

Phenylalanine*
405
600

Proline
975
592

Serine
765
602

Threonine*
1080
432

Tryptophan*+
195
205

Tyrosine
375
462

Valine*
795
600

*Essential Amino Acids + Naturally Occurring
**Ratios are based on a 15g serving.

Zie: [Link niet meer beschikbaar] (zij verkopen de poeders in verschillende smaken)

de BI waarde van rijst was maar 50, dat was niet zo gruwelijk hoog.

TongPo zei:
Sorry, vergeten erbij te vermelden. Hij is allergisch voor melkproducten en kan dus geen whey nemen.

Is hij allergisch aan melk, of is hij allergisch aan de lactose?
Ik bijvoorbeeld kan geen melk drinken omdat ik allergisch ben aan de lactose en neem whey proteines die lactose vrij zijn.

sidekick zei:
Is hij allergisch aan melk, of is hij allergisch aan de lactose?
Ik bijvoorbeeld kan geen melk drinken omdat ik allergisch ben aan de lactose en neem whey proteines die lactose vrij zijn.

Allergisch voor melkproteine.

Terug
Naar boven