Fitness Seller

Veilige Benchpress

Bruinbaard

Dutch Bodybuilder
Waardering
25
Lengte
1m96
Massa
87kg
Vetpercentage
14%
Ik heb vandaag een simpele drukbank gekocht+ barbell en 100 kg aan gewichten. Hoe kan ik nou zo veilig mogelijk de bench press doen. Ik heb wel eens van die momenten dat ik hem gewoon echt niet hoog genoeg meer krijg om hem in de houders terug te zetten en daarom heb ik altijd iemand in de buurt die dan even kan helpen, maar wat is hier nog meer aan te doen, en dan vooral thuis?

iig niet je gewichten vastzetten op de stang. Bij faillure:,je laat je m aan 1 kant zakken. Dan vallen de gewichten op de grond waardoor de andere kant kantelt naar de grond.En kan je zo opstaan.;)

Ik heb vandaag een simpele drukbank gekocht+ barbell en 100 kg aan gewichten. Hoe kan ik nou zo veilig mogelijk de bench press doen. Ik heb wel eens van die momenten dat ik hem gewoon echt niet hoog genoeg meer krijg om hem in de houders terug te zetten en daarom heb ik altijd iemand in de buurt die dan even kan helpen, maar wat is hier nog meer aan te doen, en dan vooral thuis?

weet niet over wat voor gewichten we praten
maar er staat dat je 100 kg aan gewichten heb dus zo mega veel zal je niet tillen.
dit gewicht kan je prima gewoon van je af rollen en dan rechtop gaan zitten en vervolgens stang van je af tillen.
er zijn ook al meerdere topics geweest over mensen die sorta safebars willen hebben en steigers of dergelijke gebruiken

Leg de barbell rustig op je borst en kulel hem om en ga er onder vandaan ( lukt mij tenminste met 55 kg)

• Topic Starter Topic Starter
@ijzerjunk
hmm dat zou inderdaad kunnen alleen, ik denk dat ik dan wat deuken/ scheuren in het beton onder het tapijt krijg en ik zit op de eerste verdieping dus misschien niet zo goed voor het plafond beneden....

Hmm dat afrollen zou ook wel moeten kunnen ja heb nog niet geprobeerd om het op mn borst te leggen.
Ik trainde hiervoor enkel met een 15kg dumbbell en pushups en zulk soort dingen die je met 1 dumbbell en zonder bank kunt doen.
Maar dat werd te licht en ik had dus meer gewichten+ een bank nodig, want ik heb geen tijd om naar de sportschool te gaan.
Ik heb op marktplaats voor 70 euro 4x 10kg en 4x 15kg + barbell en simpel bankje(met haltersteunen) gekocht.
Druk nu(vanmiddag voor het eerst gedaan) 4 sets van 8 keer 30 kilo.

Laatst bewerkt:
Minder gewicht pakken en anders je mama om hulp vragen???

hmm dat zou inderdaad kunnen alleen, ik denk dat ik dan wat deuken/ scheuren in het beton onder het tapijt krijg en ik zit op de eerste verdieping dus misschien niet zo goed voor het plafond beneden....

bedoel je nu als je schijven laat stuiteren ?
beton kan verdomt veel hebben hoor
als je gewoon stang van je af rolt is der niks aan de hand ???

1. of gwn op je borst leggen en van je afrollen zoals hierboven gezegd geen probleem.
2. Niet teveel gewicht pakken..

Schat in waarneer je op je failure moment bent en stop hier dan als je alleen bent, het is niet anders..

edit: Override was me voor :P

doe maar wat Overide zegt!! is de beste manier

• Topic Starter Topic Starter
Ok bedankt in ieder geval, ga het over een dag of 2 uitproberen, eerst zijn er weer wat andere spiergroepen aan de beurt.

Op je borst leggen, ff uitrusten, en dan weer stoten? of lukt dat niet?

zeker met 30 kilo kan je hem idd makkelijk van je af rollen, ik train ook thuis en ben ook zo begonnen, ging ook altijd tot falen(soms omdat ik het zelf wil, soms kan ik gewoon niet meer) en kwam om een gegeven moment op het punt dat ik zoon 90 kilo van me af moest rollen, niet echt fijn gevoel maar het lukt wel;)

Timmer een paar steunen in elkaar bij wijze van safeties.

Maark dan kan je de barbell weer niet op je borst laten komen :rolleyes:

Als de steunen net tot borst-hoogte komen wel, maar de stang drukt de borstkas niet te ver in elkaar en je kunt jezelf er nog steeds onderuit wurmen.

(zo diep gaan is trouwens sowieso overrated en zwaar voor je schouderkapsel)

Als de steunen net tot borst-hoogte komen wel, maar de stang drukt de borstkas niet te ver in elkaar en je kunt jezelf er nog steeds onderuit wurmen.

(zo diep gaan is trouwens sowieso overrated en zwaar voor je schouderkapsel)

Oh, maar k voel mn borst wel meer... en andere mensen zeggen weer dat je diep moet...:eek:

Een buikrol pr op zijn tijd moet kunnen:P

Heb het een maal voor gehad dat ik de bar niet meer in de haken kreeg was bij 70KG denk ik. Heb toen gewoon rustig op mijn borst gelegd en dan laten rollen over mijn buik. Was goed te doen, wel eventjes pijnlijk maar is vlug over en niet bepaald gevaarlijk.

Gewoon vangers nemen en die net onder je borst afstellen.
Zo kan de stang desgewenst je borst raken en bij failure rol je de stang boven je nek, draai je je hoofd en komt zo onder de stang vandaan.

Terug
Naar boven