MuscleMeat

Veilige Benchpress

Heb het een maal voor gehad dat ik de bar niet meer in de haken kreeg was bij 70KG denk ik. Heb toen gewoon rustig op mijn borst gelegd en dan laten rollen over mijn buik. Was goed te doen, wel eventjes pijnlijk maar is vlug over en niet bepaald gevaarlijk.

wacht maar tot je 150 kilo bankt :)

Gwoon van je bost laten afrollen, voordat je btw stikt heb je vast nog wel flinke doodskreet aan kracht dus die 100 kg krijg je vast en zeker van je af:P

Een buikrol pr op zijn tijd moet kunnen:P

+1

Gewoon vangers nemen en die net onder je borst afstellen.
Zo kan de stang desgewenst je borst raken en bij failure rol je de stang boven je nek, draai je je hoofd en komt zo onder de stang vandaan.

dit werkt inderdaad prima. ik heb mijn safebars ook lager staan. zodra ik fail gewoon iets omhoog zodat stang op nek hoogte komt en dan vervolgens hoofd draaien en kan er zo onderdoor :)

wacht maar tot je 150 kilo bankt :)
had een keer fail op 120 dat vond ik al enorm onprettig :P 1 grote mooie rode buik. gelukkig nu allemaal geen last meer van

• Topic Starter Topic Starter
1 probleem dat ik ook nog heb is dat de steunen van de drukbank ontbreken. Beetje jammer maar misschien dat er wat te lassen valt alhoewel ik twijfel of dat mogelijk is en of het echt sterk en veilig genoeg is. Of weet iemand eventueel waar je apart de onderdelen van drukbanken kan kopen(zal wel niet aangezien verschillen in afmetingen)
Ook wordt zo'n extra steun hem niet want ik heb al amper ruimte in mijn kamer om de bank neer te zetten.

Maar je drukt maar 30kg dus ik zie het probleem niet echt? Dit gewicht moet toch gemakkelijk van je af te krijgen zijn of wat? ???

Van je afrollen. Werkt iig tot 120kg.

Of je zet een hydraulisch systeem onder je bankje die je heel snel laat zakken en dan snel je armen locken :P, maar denk dat dat iets te ver gaat, dus beter gewoon rollen ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ja dat rollen heb ik begrepen maar nu heb ik nog het probleem dat ik geen houders voor de barbell heb op de bank die ontbreken namelijk, en dan was mijn vraag of dat een beetje veilig was om zelf te maken of dat iemand weet waar je die apart kan kopen.
(dus niet extra veiligheids houders maar gewoon de standaard houders op de drukbank waar je de barbell aan het begin uit tilt)

Terug
Naar boven