AndroidHealthClinic

Veranderen van schema

GetB1gger

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
91kg
Door een mix van omstandigheden, groei ik al 2-3 maanden niet en heb ik met bench press zelfs al
10 kilo in moeten leveren. Dit is niet de bedoeling natuurlijk :o

Momenteel train ik 5 dagen in de week:
Maandag: Borst / Triceps / Schouders
Dinsdag: Rug / Biceps / Traps
Woensdag: Rust
Donderdag: Benen
Vrijdag: Borst / Triceps / Schouders
Zaterdag: Rug / Biceps / Traps

De oefeningen zitten wel goed. Ik heb bij elke spiergroep 1 á 2 basis oefeningen en een aantal oefeningen die ik dag op dag afwissel.

Nu wil ik terug naar 4 dagen in de week, omdat ik denk dat te weinig rust een van de oorzaken is van de slechte groei.

Mijn weekindeling ziet er dan uit als volgt:
Maandag: Rug / Traps
Dinsdag: Borst / Schouders / Buik
Woensdag: Rust
Donderdag: Benen
Vrijdag: Biceps/Triceps / Buik

Is deze verandering aan te raden? Misschien dat er mede fanaten zijn die deze verandering hebben ondergaan _en is het bevallen??_

Doe een upperbody/lowerbody split.

wat denk je van voeding..

Ja je nieuwe indeling kan je gebruiken.

• Topic Starter Topic Starter

Absoluut.. ben toevallig reeds ziek geweest.
Paar dagen behoorlijk over me nek gegaan en sindsdien wordt ik kotsmisselijk van mijn kip/rijst gerechten. Maar voorderest zit ik wel aardig aan mijn behoefte alleen eet ik hierdoor helaas meer bruinbrood dan ik zou willen. - Wel met goed beleg 'tonijn, kipfilet, magere kaas etc'. -
Ik ga morgen weer even experimenteren in de keuken!

Denk dat het voornamelijk komt door vermoeidheid en mijn trainingschema. Me wekker gaat om 5:45 en ik kom s 'avonds (23-24:00) slecht in slaap.. Gelukkig is mijn stage bijna klaar en dan heb ik weer een langere nachtrust.

of van een deload.

Progressie is alleen voor beginners lineair.

Een ander schema gaat je niet echt helpen, ware het niet dat je vermomd toch een soort deload/reload aan het doen bent en dat is dan wel weer effectief.

• Topic Starter Topic Starter
Hoeveel zou jij terugnemen in een reloadfase? 50% van het normale gewicht en dezelfde aantal sets/reps?
Een periode van een week á 1,5 en dan na die periode weer opbouwen of gelijk weer 100%?

Terug
Naar boven