XXL Nutrition

Verantwoord stoppen halverwege kuur TEST-E 500mg

De test blijft toch doorwerken stoppen of niet, verbaast me dat je met 500mg niet genoeg hebt aan Nolva om gyno te bestrijden. Dan heb je toch wel grote aanleg.

Daarom dat ik ook aanraad om door te zetten.

En ik kreeg bij 250 mg test en 200 mg primo al gyno.... Dus iedereen is verschillend. Ken gasten die 1 gram test nemen en nergens last van hebben.

Daarom dat ik ook aanraad om door te zetten.

En ik kreeg bij 250 mg test en 200 mg primo al gyno.... Dus iedereen is verschillend. Ken gasten die 1 gram test nemen en nergens last van hebben.

Lichaam zit sowieso raar in elkaar. Op 7 50mg test zonder nolv/ ai niks geen last van gehad op 17% bf

En nu 1150 met aromasin en 14% wel last krijgen

Lichaam zit sowieso raar in elkaar. Op 7 50mg test zonder nolv/ ai niks geen last van gehad op 17% bf

En nu 1150 met aromasin en 14% wel last krijgen

Dat kan zekers ;)

Er is geen standaard schema tegen gyno en ik heb al topbegeleiders weten "sukkelen" met een klant die ze begeleide en het ook niet onder controle kregen en die hebben kennis genoeg hoor ;)

Daarom dat ik ook vrij huiverig tegenover gyno aankijk en aanraad om het direct met stevig spul te bestrijden en dan later wat mildere middelen gebruiken om het onder controle te houden.

• Topic Starter Topic Starter
De test blijft toch doorwerken stoppen of niet, verbaast me dat je met 500mg niet genoeg hebt aan Nolva om gyno te bestrijden. Dan heb je toch wel grote aanleg.

Ik heb het nog niet geprobeerd te bestrijden met Nolvadex. Ik hoor van iedereen dat dit geen effect heeft op de al ontstane gyno.

Ik snap dat de halfwaardetijd van TEST-E ongeveer 12 dagen is maar naar mate ik mijn kuur verleng zal ik ook de halfwaardetijd verlengen, logisch.

Ehm, nee nee, de halfwaardetijd blijft gewoon gelijk. Aangezien je nu al 4 weken (toch?) bezig bent denk ik dat er onderhand wel sprake is van je piekwaarde van test wat je met 500mg EW gaat behalen. Ik geloof dat er verschillende bronnen zijn die allerlei iets verschillende halfwaarde tijden aangeven, maar ik geloof dat je er wel vanuit kan gaan dat dit ongeveer ergens rond 7 dagen ligt. Even voor het gemak ook met jouw eenmaal/week injectie schema in het achterhoofd:

Inject 1: 500mg test e
Ten tijde van inject 2: 250mg uit inject 1 + 500mg inject 2
Ten tijde van inject 3: 375mg uit inject 1+2, + 500mg inject 3
Ten tijde van inject 4: 437,5mg uit inject 1+2+3 + 500mg inject 4

Dit betekent dat je vanaf week 5 bijna je test levels genormaliseerd hebt voor wat er gedurende een test 500 kuurtje in je bloed zal zitten (tenzij ik hier iets volstrekt idioots verkondig en iemand mij hopelijk hier gauw op aanspreekt, geloof ik dat je dit zo ongeveer wel kan zien). Dit betekent dat je dus bij aanvang van week 5 al 468,75mg test als waarde hebt in je lichaam. Dit zal langzaam oplopen naar 500mg max, maar nooit meer worden. Je 'verlengt' dus niet je halfwaardetijd doordat je ineens veel meer test in je lichaam zou zetten met elke volgende injectie. Hoelang je nu ook nog blijft injecteren (of nu al stopt), 2 weken na je laatste inject beginnen met je nakuur is het beste en de gebruikelijke termijn.

Nolvadex heeft juist wel degelijk eventueel effect op onstane e-gerelateerde gyno door test. Het is een selective estrogen receptor modulators, oftewel een antagonist van de oestrogeen receptoren waar oestrogeen dus met nolvadex om concurreert. Nolva bindt hieraan, en daardoor blokkeert het de werking van oestrogeen (zoals opkomen/aanhouden/doorontwikkeling van gyno).

Dit dien je echter te onderscheiden van een Aromatase-inhibitor zoals Aromasin (type I: krachtigste AI met een onomkeerbare werking door middel van blijvende en deactiverende binding met het aromatase enzym) en Arimidex/Letro (type II: let op, deze concurreert omkeerbaar met het aromatase enzym, stop je hier dus mee of neem je niet genoeg is dit meer risicovol als je het hebt over niet goed genoeg onderdrukking of het terug opkomen, je moet dit dus voldoende lang/voldoende gedoseerd nemen).

Persoonlijk zou ik voor Aromasin kiezen als je aan goede kwali kan komen ipv Arimidex, is gewoon effectiever en de sides zijn minder erg (hoewel bij beide bij tijdelijk gebruik doorgaans dus maar tijdelijk).

En ja, ik denk dat ik niet zomaar zou stoppen met je test kuur. Het staat op het punt namelijk echt leuk te worden in de gym :P

Ehm, nee nee, de halfwaardetijd blijft gewoon gelijk. Aangezien je nu al 4 weken (toch?) bezig bent denk ik dat er onderhand wel sprake is van je piekwaarde van test wat je met 500mg EW gaat behalen. Ik geloof dat er verschillende bronnen zijn die allerlei iets verschillende halfwaarde tijden aangeven, maar ik geloof dat je er wel vanuit kan gaan dat dit ongeveer ergens rond 7 dagen ligt. Even voor het gemak ook met jouw eenmaal/week injectie schema in het achterhoofd:

Dit betekent dat je vanaf week 5 bijna je test levels genormaliseerd hebt voor wat er gedurende een test 500 kuurtje in je bloed zal zitten (tenzij ik hier iets volstrekt idioots verkondig en iemand mij hopelijk hier gauw op aanspreekt, geloof ik dat je dit zo ongeveer wel kan zien). Dit betekent dat je dus bij aanvang van week 5 al 468,75mg test als waarde hebt in je lichaam. Dit zal langzaam oplopen naar 500mg max, maar nooit meer worden. Je 'verlengt' dus niet je halfwaardetijd doordat je ineens veel meer test in je lichaam zou zetten met elke volgende injectie. Hoelang je nu ook nog blijft injecteren (of nu al stopt), 2 weken na je laatste inject beginnen met je nakuur is het beste en de gebruikelijke termijn.

Nolvadex heeft juist wel degelijk eventueel effect op onstane e-gerelateerde gyno door test. Het is een selective estrogen receptor modulators, oftewel een antagonist van de oestrogeen receptoren waar oestrogeen dus met nolvadex om concurreert. Nolva bindt hieraan, en daardoor blokkeert het de werking van oestrogeen (zoals opkomen/aanhouden/doorontwikkeling van gyno).

Dit dien je echter te onderscheiden van een Aromatase-inhibitor zoals Aromasin (type I: krachtigste AI met een onomkeerbare werking door middel van blijvende en deactiverende binding met het aromatase enzym) en Arimidex/Letro (type II: let op, deze concurreert omkeerbaar met het aromatase enzym, stop je hier dus mee of neem je niet genoeg is dit meer risicovol als je het hebt over niet goed genoeg onderdrukking of het terug opkomen, je moet dit dus voldoende lang/voldoende gedoseerd nemen).

Persoonlijk zou ik voor Aromasin kiezen als je aan goede kwali kan komen ipv Arimidex, is gewoon effectiever en de sides zijn minder erg (hoewel bij beide bij tijdelijk gebruik doorgaans dus maar tijdelijk).

En ja, ik denk dat ik niet zomaar zou stoppen met je test kuur. Het staat op het punt namelijk echt leuk te worden in de gym :P

Ik waardeer ieders theorie en in elke theorie zit ook wel een logica. Het enige wat mij verontrust is dat de theorieën nogal uiteenlopend zijn.

Zou jij mij overigens kunnen verklaren waarom je eerst beweert dat Nolvadex wel helpt tegen de bestaande symptomen en vervolgens Aromasin adviseert?

Je geeft in je laatste zin aan dat ik niet zomaar kan stoppen met mijn test-kuur omdat de 'leuke' tijd in de sportschool er net aan zit te komen. Doordat de kuur momenteel mijn dagelijkse routine's ontregeld is dit voor mij natuurlijk geen reden om er mee door te gaan.

Dit heeft te maken met de gyno, voor een klein gedeelte met ontregelde hormomen en voor het overgrote gedeelte met mijn mindset. Ik zie deze mindset niet veranderen zolang ik in deze cirkel zit/stop met het spuiten, het zogenaamde 'placebo-effect' speelt hier ook een rol in.

Bedankt voor je input!

Dat kan zekers ;)

Er is geen standaard schema tegen gyno en ik heb al topbegeleiders weten "sukkelen" met een klant die ze begeleide en het ook niet onder controle kregen en die hebben kennis genoeg hoor ;)

Daarom dat ik ook vrij huiverig tegenover gyno aankijk en aanraad om het direct met stevig spul te bestrijden en dan later wat mildere middelen gebruiken om het onder controle te houden.

heb mijne redelijk onder controle, eerste keer dat me opviel was maandag en na de toevoeging van chlomid is het niet groter geworden.

Is nog vrij klein allemaal ( cm doorsnee en wat langer van vorm) als ik het zo onder controle houd moet ik het in me cruise wel bijna wegkrijgen toch? je ziet der nu gelukkig niks van.

heb mijne redelijk onder controle, eerste keer dat me opviel was maandag en na de toevoeging van chlomid is het niet groter geworden.

Is nog vrij klein allemaal ( cm doorsnee en wat langer van vorm) als ik het zo onder controle houd moet ik het in me cruise wel bijna wegkrijgen toch? je ziet der nu gelukkig niks van.

Eens je het hebt of hebt gehad hang je vast aan de ari of aro zolang je wilt blijven kuren.

Wat een teksten allemaal. Erg vreemd nakuurschema wat je hebt gemaakt, nolvadex hoef je niet op te bouwen. Waarom ga je in hemelsnaam nog 2x test zetten? Stop gewoon of maak de kuur af. Begin z.s.m. met nolvadex om je gyno tegen te gaan. Als je vanaf nu geen test meer zet, vanaf vandaag t/m 19 april 20 mg nolvadex per dag (nakuur langer doortrekken als gyno nog niet weg is). Arimidex zou ik zeker afraden in dit geval. Dit kan zorgen voor rebound gyno en daar heb je denk ik geen zin in. Deze situatie is waarschijnlijk nog te redden met nolvadex.

Snap overigens ikke 20 z'n redenering wel, het hangt er vanaf hoe je erin staat of je mijn of zijn methode gaat volgen.

Wat een teksten allemaal. Erg vreemd nakuurschema wat je hebt gemaakt, nolvadex hoef je niet op te bouwen. Waarom ga je in hemelsnaam nog 2x test zetten? Stop gewoon of maak de kuur af. Begin z.s.m. met nolvadex om je gyno tegen te gaan. Als je vanaf nu geen test meer zet, vanaf vandaag t/m 19 april 20 mg nolvadex per dag (nakuur langer doortrekken als gyno nog niet weg is). Arimidex zou ik zeker afraden in dit geval. Dit kan zorgen voor rebound gyno en daar heb je denk ik geen zin in. Deze situatie is waarschijnlijk nog te redden met nolvadex.

Snap overigens ikke 20 z'n redenering wel, het hangt er vanaf hoe je erin staat of je mijn of zijn methode gaat volgen.

Ik wilde de nolvadex niet opbouwen maar juist afbouwen, dat terzijde.

Jouw aanpak beschrijft precies hoe ik er in sta; direct stoppen en beginnen met nolvadex. Verlies/ontwikkelen van gains hebben in dit geval 0,0 waarde voor mij.

Enige prioriteit is nu stoppen met kuren zonder daar permanente 'schade' aan over te houden

Zoveel opties ...zoveel manieren....

Net m'n eerste 20mg nolvadex geslikt. Dit ga ik de komende 3 weken ed volhouden. Ik zal hier de ontwikkelingen posten

Een week verder even een kleine update;

Ben zoals gezegd gelijk begonnen met 20 MG Nolvadex ED en gestopt met spuiten.

De gevoeligheid is inmiddels volledig verdwenen, 'puffy-heid' is volledig verdwenen en ook de klier is flink geslonken. Ook mentaal werd alles weer stabiel nadat ik besloot te stoppen met de Test-E.

Het is me al met al erg meegevallen en ben blij dat ik niet naar middelen als Arimidex heb gegrepen.

De motivatie om te trainen en de trainingen zelf zijn ook stabiel, ben benieuwd of ik hier nog een 'crash' van ga krijgen als de test helemaal uit mijn lichaam is en mijn natuurlijke testosteron aanmaak weer op gang moet komen.

Iemand hier een idee hoe lang het duurt voordat je eigen testosteronaanmaak weer op oorspronkelijk niveau ligt?

Met de Nolvadex ga ik overigens nog 2 weken door, uit voorzorg.

Hoelang had je nou uiteindelijk test gezet? 4 weken?

Denk dat je in kracht nog wel beetje achteruitgaat. Je moet nog zeker 3weken nolva op 20mgEd nemen, want normaliter begin je daar pas 2weken na je laatste inject mee en dan voor 3-4 weken bij 10wk test. Zou dus even rekenen en zorgen dat je iig nog tot aan de vijfde week na je laatste inject (tm 4 weken) nolva op 20mg ed neemt. Langer is ws overbodig ivm je korte kuur.

Eigen test aanmaak ligt er beetje aan, kan vanaf nu een maand zijn maar ook 3 maanden voordat dat weer helemaal terug op je eigen oude peil is. Als het je bezighoudt kan je over een paar maanden even je bloed laten testen op je test levels, dan weet je t. Sommigen zullen we zeggen dat je met 4wk test t nog niet hebt plat gelegd, ik denk eigenlijk van wel (maar ook dat zou je kunnen meten, vinden we wel interessant om uitsluitsel over te krijgen). Je zal iig sneller herstellen dan als je 10wk had gepakt denk ik, maar houd dus maar zeker een paar maandjes aan.

Je "mentale" issues zijn niet aan de test toe te schrijven imo, meer je eigen blinde paniek en het jezelf opnaaien. Dat zijn niet mentale issues zoals die kenmerkend en inherent aan aas kunnen zijn...

Heb in totaal 4 injecties a 500 mg gezet, de laatste op maandag

Qua kracht had ik nog nagenoeg niets gewonnen dus verwacht zelf niet dat m'n kracht achteruit gaat.

Ik snap dat de mentale issues niet aan de test lagen, het hielp echter niet.

Wanneer zou het volgens jou zin hebben om een bloedonderzoek te doen?

Ik heb het nog niet geprobeerd te bestrijden met Nolvadex. Ik hoor van iedereen dat dit geen effect heeft op de al ontstane gyno.

Ik snap dat de halfwaardetijd van TEST-E ongeveer 12 dagen is maar naar mate ik mijn kuur verleng zal ik ook de halfwaardetijd verlengen, logisch.

Mijn is ter oren gekomen (dbb lid liempje), waarna ik ben gaan lezen over die halfwaarde tijden. Halfwaarde tijd van Test-E niet 12 dagen of 10,5 dag is, maar 5 dagen!

Zie diverse vragen op DBB http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/half-life-testosteron-enanthate-327451/

Ook heeeel veeeeel bronnen en testen hierop te vinden op internet.

Ik vind dat de DBB admin hierop de wiki wel mag aanpassen!!

Zowel 10,5 als 5 is niet altijd juist. Gemiddeld is het volgens mij 7 dagen dus wekelijks injecteren volstaat. Maar het heeft met allerlei factoren te maken, de fout hier is om het laagste of hoogste cijfer als standaard te nemen.

Terug
Naar boven