AndroidHealthClinic

Verder afvallen of spieren kweken ?

krissss188

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
73kg
Hallo,

Ik ben sinds een aantal maanden bijna 8 kg verloren. Ik woog eerst 81 en nu bijna 73 (178cm).

Ik ga 4 keer in de week naar de sportschool en 4 keer per week hardlopen.
Daarnaast ben ik minder gaan eten en krijg nu dagelijks 2000 calorieën binnen.

Nu wil ik graag spieren gaan kweken maar ik weet niet waar ik moet beginnen.
Moet ik eerst nog een aantal kilo eraf trainen of kan ik beter nu al beginnen ?

Daarnaast weet ik ook dat er een ander voedingsschema bij komt kijken en dat misschien jullie wat tips hebben. Ook zou ik graag willen weten of ik vaker na de sportschool moet of dat de 4 keer wel genoeg zijn.

Alle tips en ervaringen van jullie hoor ik graag !!!

Als je spieren wil gaan kweken moet je gaan bulken. Daar zijn wel wat sticky's voor die je door kunt lezen hier op het forum. Misschien een goed idee om die eens door te lezen zodat je basis kennis een goede upgrade krijgt wat betreft voeding.

Ik kan je in ieder geval vertellen dat 2000 kcal dan niet genoeg zal zijn, maar dat begrijp je zelf ook wel natuurlijk.

Als je 4x per week traint zal ik een ub/lb schema gaan volgen.
Om te bulken moet je eerst je onderhoud berekenen en hier 300-500kcal boven gaan zitten. Je onderhoud kan je via de volgende link berekenen:

[Link niet meer beschikbaar]

Vervolgens zorgen voor een goede verhouding tussen de macro's. Zelf zorg ik altijd voor 2gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht, 30% van mijn calorieën uit vet en de rest koolhydraten.

Als je net begint met serieuze krachttraining dan 3x per week full body. Stronglifts 5x5 of Starting Strength zijn de programma's waar je in deze fase het meeste aan hebt. UB/LB, splits of dat soort schema's ga je pas doen wanneer je wat sterker bent geworden. Eerst de basis en dan komt de rest vanzelf.

En ja, voordat je het vraagt: 3x per week is meer dan genoeg.;)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties hier heb ik zeker wat aan !!!
Maar is het verstandig om met mijn gewicht/vet nog verder omlaag te gaan, of is dat niet perse nodig ?

Bedankt voor de reacties hier heb ik zeker wat aan !!!
Maar is het verstandig om met mijn gewicht/vet nog verder omlaag te gaan, of is dat niet perse nodig ?

Dit is moeilijk te zeggen, aangezien wij geen idee hebben van wat je vetpercentage op dit moment is. Zelf zou ik pas beginnen met bulken zodra je vp 10% of lager is.

meet eerst je vet% door middel van een 4puntsmeting (bi,tri,buik,rug) door iemand die weet wat hij doet. en gewoon nu naar de 8% dat geeft je meer spelingsruimte in de bulk. Als je dan in de bulk zit niet doorslaan naar belachelijk veel eten mis ergens rond de 3300cal.
Ik ben absoluut geen fan van dirty bulk, dit is waarschijnlijk alleen een excuses om veel te eten.

Terug
Naar boven