MuscleMeat

Verdonk, Ordnung muss sein maar voor mij even niet

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.658
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
Verdonk ruziet met fiscus over bijtelling

(Novum) - Rita Verdonk heeft ruzie met de Belastingdienst over de bijtelling die wordt gerekend voor haar gepantserde Mercedes. Dat bevestigde zij zondag in het televisieprogramma Buitenhof, na een bericht hierover in De Telegraaf.

Voor haar beveiliging zou Verdonk drie auto's met een gezamenlijke waarde van anderhalf miljoen euro nodig hebben. Omdat ze die ook privé gebruikt, moet ze voor alle auto's bijtelling betalen. Dat komt neer op een bedrag van 375 duizend euro per jaar. Verdonk, die zich in het verleden vaak overtuigd toonde van het motto 'regels zijn regels', toonde zich zondag beledigd in Buitenhof. "Dat ze dan niet even een uitzondering kunnen maken."

PVV-voorman Geert Wilders heeft het probleem volgens De Telegraaf opgelost door zich te laten vervoeren door de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging. Hij heeft geen eigen voertuig en hoeft dus geen bijtelling te betalen.
Trouw, Laatste nieuws (Novum/ANP)| novum_laatstenieuws - Verdonk ruziet met fiscus over bijtelling

De vrouw die onwrikbaar was tijdens haar periode als minister en altijd direct zwaaide met de regeltjes. Vraag me toch al of waarom ze 3 auto's nodig heeft en waarom ze die ook alle 3 prive meent te moeten gebruiken.

De uitzending van Buitenhof waar dit aan bod kwam is te zien op :

[Link niet meer beschikbaar]

Vage actie van haar dan.

Hey, Eric heeft een nieuw doel gevonden in zijn leven. Het wel en wee van Mevr. Verdonk op DBB knallen.

Zij gaat tenminste nog in discussie. Andere ministers hadden via andere wegen wel ervoor gezorgd dat het weggescholden werd.

Hey, Eric heeft een nieuw doel gevonden in zijn leven. Het wel en wee van Mevr. Verdonk op DBB knallen.

Zij gaat tenminste nog in discussie. Andere ministers hadden via andere wegen wel ervoor gezorgd dat het weggescholden werd.

Ah gossie, kan jij er niet tegen als verdonk aangepakt wordt? Doe jouw oogkleppen eens af man

• Topic Starter Topic Starter

Mijn enige doel staat in mijn sig, voor de rest is het leven doelloos.

Weggescholden? Je bedoelt zeker 'kwijtgescholden'? Of zou je met een paar keer potverdomme de belasting om de tuin kunnen leiden?

Welke discussie gaat ze aan dan? Ze wil clementie terwijl ze zelf toch zo strak van de regeltjes is en graag onbuigzaam wil overkomen. Dit is gewoon een hypocriete houding, maar goed dat is politici niet vreemd.

links

Ach er zijn altijd twee kanten aan een verhaal...

Waarom post je niet meer gewoon over Wilders?

Ach er zijn altijd twee kanten aan een verhaal...

Hoe kunnen er 2 kanten zijn aan een verhaal als Verdonk zelf vraagt om een uitzonderingspositie? Dat strookt niet met haar houding toen ze minister was en onwrikbaar was in diverse zaken.

Ik moet zeggen dat ik dit nu ook wel een bijzonder hypocriete houding van Verdonk vind. "Dat ze dan niet even een uitzondering kunnen maken." Hahaha, dat dachten die Iraanse homo's ook toen ze teruggestuurd werden :p

Hoe kunnen er 2 kanten zijn aan een verhaal als Verdonk zelf vraagt om een uitzonderingspositie? Dat strookt niet met haar houding toen ze minister was en onwrikbaar was in diverse zaken.
Al wat ik zeg is dat je nu aan de hand van één bericht al een conclusie maakt zonder argumenten van Verdonk eerst te horen. Misschien heeft ze wel een heel goede reden hiervoor.

Al wat ik zeg is dat je nu aan de hand van één bericht al een conclusie maakt zonder argumenten van Verdonk eerst te horen. Misschien heeft ze wel een heel goede reden hiervoor.

1+1=2, dit lijkt me toch vrij simpel als haar in een vraaggesprek wordt gevraagd om een toelichting en zij zich er vanaf maakt met 'Dat ze dan niet even een uitzondering kunnen maken'. Daar heb je het argument van Verdonk, niet echt steekhoudend.

We moeten allemaal belasting betalen en als Verdonk meent dat ze 3 beveiligde auto's nodig heeft voor privezaken dan mag ze dokken. Ook vrij simpel want die bijtellingsregel geldt voor iedereen.

hehe harry mens sprak er ook al schande over.. maar dan dat ze zoveel bijtelling had uiteraard :P

1+1=2, dit lijkt me toch vrij simpel als haar in een vraaggesprek wordt gevraagd om een toelichting en zij zich er vanaf maakt met 'Dat ze dan niet even een uitzondering kunnen maken'. Daar heb je het argument van Verdonk, niet echt steekhoudend.

We moeten allemaal belasting betalen en als Verdonk meent dat ze 3 beveiligde auto's nodig heeft voor privezaken dan mag ze dokken. Ook vrij simpel want die bijtellingsregel geldt voor iedereen.

Ik ben het met je eens dat verdonk niet zo schijnheilig moet doen met een opmerking als "kunnen ze niet even een uitzondering maken". Ik vind derhalve wel dat er om de tafel gezeten mag worden, want de ene politicus wel kosteloos beschermd rond laten rijden en de ander niet gaat ook nergens over. Daarbij zijn drie wagens te gek voor woorden. Je kan er maar in eentje rijden.

Vind het allemaal maar vreemd. Waarom zou ze over zoiets stoms haar reputatie op het spel zeten, net nu ze bezig is met die hele beweging die er eerlijk moet uitzien tegenover de burger. Hier zal wel meer achter zitten (media/politieke vijanden die haar proberen zwart te maken oid).

Vind het allemaal maar vreemd. Waarom zou ze over zoiets stoms haar reputatie op het spel zeten, net nu ze bezig is met die hele beweging die er eerlijk moet uitzien tegenover de burger. Hier zal wel meer achter zitten (media/politieke vijanden die haar proberen zwart te maken oid).

Het is een complot!! :D Dit is een belastingskwestie en wat dat betreft is het gewoon regels = regels.

Zo eerlijk is Verdonk overigens niet met haar schimmige fincanciers. Zogenaamd is alles openbaar maar tegelijkertijd schermt ze wel af hoe ze aan haar geld komt. Tevens heeft ze via een BV er voor gezorgd dat ze BTW voor haar merchandising kan aftrekken, iets wat een politieke partij normaal gesproken niet kan. Dat geld van haar BV stroomt de partijkas weer in. Inventief en redelijk Amerikaans te noemen.

Ik snap niet waar ze 'ruzie' om heeft: ze gebruikt een auto voor privedoeleinden en wil er niet voor betalen of zo?

:scratch:

hoezeer er ook mensen achter zitten om haar zwart te maken; het lukt ze op zo'n manier heel best :D

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven