XXL Nutrition

Vergrote hart spier door AS

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Robin


Hangt af van welke roids...

Van stromba merk ik dat ik kortademiger wordt.. denk doordat de bloeddruk hoger komt de liggen. andere heb ik nog geen ervaring mee. Ik fiets dagelijks 30 min. heen naar me werk en 30 terug. Het maakt me fitter en scherper en me gewichtentraining gaat ook beter, doordat ik na een zware set ook eerder op adem ben.
 
Over sporthart gesproken, ik maak me wel eens zorgen over het mijne... ik lig echt wakker van die herrie. Het gaat nl. niet sneller kloppen, ook niet echt van EC met Y, maar wel harder. En af en toe verbeeld ik me dat ik steken in mijn borst krijg.. (hypochonder?), maar van zeer zwaar intervalwerk (zoals klimmen) lig ik nog dagenlang wakker of slaap heel kort...

Ik heb ooit 29 sl/min gehad toen ik gevaccineerd werd, maar het ECG dat ik toen liet maken zag er normaal uit... mijn rustslag is rond 32 als ik weer wat tot rust ben gekomen een aantal dagen na een zware tocht... nu is ie trouwens 51 (heb ong half uurtje geleden trappen gelopen en was opgehangen).

Mijn moeder is aan een hartaanval overleden, vandaar...

Sportershart?

Espi
 
Originally posted by Robin
Ik heb hier al vaker over nagedacht... En als je dan logisch gaat denken kom je tot de comclusie dat je icm AS beter geen cardio kunt doen... Dat is immers gericht op conditie...dus je hart.

precies wat ik altijd denk....snap daarom ook niet waarom je vaak mensen hoort zeggen dat ze tijdens de kuur nog willen cutten, dan zou je cardio erbij moeten doen!!!
 
Originally posted by Esperantisto
Over sporthart gesproken, ik maak me wel eens zorgen over het mijne... ik lig echt wakker van die herrie. Het gaat nl. niet sneller kloppen, ook niet echt van EC met Y, maar wel harder. En af en toe verbeeld ik me dat ik steken in mijn borst krijg.. (hypochonder?), maar van zeer zwaar intervalwerk (zoals klimmen) lig ik nog dagenlang wakker of slaap heel kort...

Ik heb ooit 29 sl/min gehad toen ik gevaccineerd werd, maar het ECG dat ik toen liet maken zag er normaal uit... mijn rustslag is rond 32 als ik weer wat tot rust ben gekomen een aantal dagen na een zware tocht... nu is ie trouwens 51 (heb ong half uurtje geleden trappen gelopen en was opgehangen).

Mijn moeder is aan een hartaanval overleden, vandaar...

Sportershart?

Espi

Ik heb ook af en toe een steek in mijn hart(streek) ben hiervoor naar de huisarst gehaan. Die vroeg heel simpel of ik aan gewichttraining deed en concludeerde meteen dat het mijn borstspier wel zou zijn... maar ik was er van overtuigt dat het niet mijn spier was, omdat het namelijk ook gebeurde wanneer ik niet getraind had... wanneer je inademt en dan een steek op die plaats krijgt, dan kan het idd je spier zijn, maar ik denk dat je hart af en toe ook wat van zich laat horen... gezonde spierpijn?
Ik heb ivm mijn toekomstige vliegopleiding een volledige medische check gehad... dus ook hart foto e.d. was allemaal o.k.
Mocht je je echt zorgen maken en hartproblemen in de familie zitten, dan kan het nooit kwaad eens jezelf te laten onderzoeken.
grt.
 
Originally posted by patser928


precies wat ik altijd denk....snap daarom ook niet waarom je vaak mensen hoort zeggen dat ze tijdens de kuur nog willen cutten, dan zou je cardio erbij moeten doen!!!

Gezien de cardio vasculaire voordelen. Gunstige invloed op je bloeddruk en cholestrol, die juist tijdens een kuur hoger komen te liggen. Betere algehele conditie, sommige middelen word je kortademiger van. Beter opname van de geinjecteerde steroide, als je na het injecteren een uur cardio doet bv. ga zo maar door. Ik vind cardio zeer belangrijk, wil zelf in goede conditie zijn en merk wanneer je echt zwaarder word mijn conditie terugloopt. zolang je ertegen op eet is er dan ook niks mis met cardio.
 
Originally posted by jweigeman


Ik heb ook af en toe een steek in mijn hart(streek) ben hiervoor naar de huisarst gehaan. Die vroeg heel simpel of ik aan gewichttraining deed en concludeerde meteen dat het mijn borstspier wel zou zijn... maar ik was er van overtuigt dat het niet mijn spier was, omdat het namelijk ook gebeurde wanneer ik niet getraind had... wanneer je inademt en dan een steek op die plaats krijgt, dan kan het idd je spier zijn, maar ik denk dat je hart af en toe ook wat van zich laat horen... gezonde spierpijn?
Ik heb ivm mijn toekomstige vliegopleiding een volledige medische check gehad... dus ook hart foto e.d. was allemaal o.k.
Mocht je je echt zorgen maken en hartproblemen in de familie zitten, dan kan het nooit kwaad eens jezelf te laten onderzoeken.
grt.

Mijn dank is groot ! :clap:

Inderdaad.. ik kreeg die steek (zelfde dag als ik het tikte) dus nadat ik mijn zware borsttraining (bankdrukken en cable flye!) had gedaan... wat een opluchting !
Maar ja, als een pijntje bij je hart zit, dan paniek je gelijk al veel sneller hè!

Enne, soulreaver, je hebt gelijk... conditie is hartstikke belangrijk. Ook (en juist?) als je AS neemt...

Espi
 
ik zal es een raar verhaal vertellen (heeft niet zoveel hiermee te maken.. maar kwam ineens bij me op).... 2 jaar geleden zat ik nog op de Mavo. wij hadden een Natuurkunde leraar en dat was een sportman (2x zaalvoetbal op hoog niveau + hardlopen en andere balsporten) in de week.

hij was 26 jaar en een boom van een vent, zo werd hij altijd genoemd.

toen hij in de kerstvakantie net na nieuwjaar (3 januari) ging trimmen in de bossen viel hij neer, door een hartstilstand, en overleed ter plekke ! hij zou gaan trouwen in mei... echt een heel zielig verhaal :(

hij at gezond en goed .. en was een echte sportman. dus het kwam echt als een shock.

maar iig de kans op een hartaanval is er altijd.... hoe groot? verschilt per persoon natuurlijk. je moet t natuurlijk zoveel mogelijk stoffen moeten vermijden die dat vergroot..

maar zoals admin zei.. die mensen die zeuren dat AS schadelijk is voor je hart..kunnen zich beter richten op mensen met hartklachten enz. door teveel verzadigd vet en suikers te eten.
 
frenkpie; is dus echt een voorbeeld van een sporthart...
 
Back
Naar boven