MuscleMeat

Verkeer in Thailand, 275 doden in 3 dagen. Happy New Year

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
New Year death toll climbs to 275

The New Year's road accident death toll had climbed to 275 on Sunday as 2006 came to an end, the Interior Ministry reported yesterday. There were also 3,067 injuries in the 2,785 recorded accidents from Thursday to Sunday.
The last day of 2006 saw 96 people killed and 936 injured in 867 accidents, the Disaster Prevention and Mitigation Department said.

Most accidents occurred on local roads. Drunk driving and speeding were the main causes, the agency said.
It added that 88% of the accidents involved motorcycles.

From Thursday to Sunday, Si Sa Ket recorded 91 accidents, the highest number, followed by 90 in Chiang Rai, 82 in Surin and 81 in Chiang Mai.
Nakhon Sawan reported the highest number of deaths, 12, while Prachuap Khiri Khan and Bangkok had 11 each. Twelve provinces were fatality free.
Nakhon Ratchasima had the highest number of injuries with 113, followed by Si Sa Ket with 100.

Throughout the country, 3,155 police checkpoints were set up along highways yesterday, with 92,350 officials and volunteers on duty.
Local agencies also set up 13,800 checkpoints on local roads throughout the country yesterday

[Link niet meer beschikbaar]

Yep verkeer in Thailand is een riskante business. Als ze niet bezopen zijn dan zijn ze wel onder de invloed van Ya-baa terwijl ze als een gestoorde over de wegen jagen. Zelf ooit meegemaakt dat mijn toenmalige vriendin lag te slapen en in de auto waarin ik zat de bestuurder constant werd bijgeschonken met whiskey terwijl hij aan het rijden was. Vaartje van 160 Km/u over C-wegen rammend en toeterend naar al het verkeer dat hem te langzaam ging.

Mogen we toch blij zijn dat het verkeer hier zo veilig is. Daar vallen in een paar dagen tijd net zoveel doden als hier in 3 a 4 maanden. En echt uitzonderlijk is dit niet, met veel feestdagen zijn deze aantallen doden te betreuren.

Ongelovelijk. En dan is Thailand nog een relatief welvarend land, er is toch wel wat geld voor bijv. alcoholcontroles zou je zeggen.

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon wat meer geld geven aan die dienders en je rijdt weer door :roflol: Is een volkssport om bezopen achter het wiel te kruipen.

Die zuipende kerel waar ik bij in de auto zat heeft zich later ook het ziekenhuis in gereden. Als je daar rondrijdt zie je regelmatig weer een auto over de kop geslagen in de berm liggen. Bussen crashen ook regelmatig, rijtijdenbesluit nemen ze het niet zo nauw mee.

Lekker dan. Is echt niet voor te stellen dat zulke dingen in Nederland gebeuren.

Vreemd dat kennelijk niet genoeg mensen daar dat zien als een probleem waar iets aan moet gebeuren. Je kan zelf misschien wel goed rijden, maar als de dronkenlappen en snelheidsmaniakken niet van de weg worden geweerd ben je toch je leven niet zeker. Die blaadjes vol gruwelijk verminkte lijken worden kennelijk gelezen met de illusie dat dat alleen anderen kan overkomen.

Bijna niemand ziet het daar als een probleem. Als het niet Sa-nook (leuk) is dan hoeft het niet voor de meeste Thai. Heb wel meegemaakt dat bij het ontbijt de fles whiskey al op tafel kwam en daarna nog even een paar uur gaan rijden.

Misschien wordt het daar gewoon gezien als een fact of life, en/of realiseert men zich niet eens dat er veel aan kan gebeuren. Toch blij dat Nederland het derde veiligste land ter wereld is qua verkeer. :)

Ik zag nog een leuke docu op National Geo denk ik, over een 13-jarige die in een vrijwilligers-squad zit dat de hele stad dag en nacht rondscheurt om doden van de straat te plukken, lijken los te peuteren van het asfal etc. Ze ziet haar toekomst in de gezondheidszorg en volgt nu al een opleiding.

Ze schijnt minder moeite te hebben met die stukgereden lijken dan volwassenen..

Mijn ex-vriendin heeft soortgelijk werk 2 jaar gedaan. Misschien was ze daarom wel zo verknipt :roflol:

Ze moest meestal eerst met haar collega's tig fotografen opzij beuken voordat ze bij het slachtoffer kon komen. Was eigenlijk iedere dag wel raak in Bangkok.

Bizar zeg 275 :eek:

Ik zag nog een leuke docu op National Geo denk ik, over een 13-jarige die in een vrijwilligers-squad zit dat de hele stad dag en nacht rondscheurt om doden van de straat te plukken, lijken los te peuteren van het asfal etc. Ze ziet haar toekomst in de gezondheidszorg en volgt nu al een opleiding.

Ze schijnt minder moeite te hebben met die stukgereden lijken dan volwassenen..

Respect voor zulke mensen, ik zou er helemaal gek van worden denk ik.

Misschien wordt het daar gewoon gezien als een fact of life, en/of realiseert men zich niet eens dat er veel aan kan gebeuren. Toch blij dat Nederland het derde veiligste land ter wereld is qua verkeer. :)

Haha, mooi. Alles doen voor de lol, dan maar een wat lagere levensverwachting. Ze léven tenminste, zal DBC wel zeggen:D

Léven maar wel op een plezierige manier. Lééf verdomme!

Leven doen ze zeker, maar het is wel jammer dat ze regelmatig iemand de dood meeslepen in hun dronkenschap. Zie die dikke bus nog op me afstormen terwijl degene bij wie ik in de auto zat nog even rustig zijn drankje wegzette voordat hij wegstuurde van de verkeerde kant van de weghelft. Met 160 Km/u komen bussen redelijk snel dichterbij.

Als leven betekent dat je met zwaar veel drank achter de kiezen met 3 maal de maximumsnelheid rond moet jakkeren heb ik vroeger goed geleefd, maar ik ben er toch maar mee gekapt.

Ben er overigens nooit achter gekomen waarom ze zo roekeloos zijn. Of het nou onverschilligheid is of dat het iets te maken heeft met hun Boeddhistische instelling dat ze toch weer terugkomen d.m.v. reincarneren. Zuipen kunnen ze in ieder geval wel.

Iedereen zal daar toch wel een of meerdere mensen kennen die al dan niet door eigen schuld de pijp aan maarten heeft gegeven in het verkeer, je zou inderdaad verwachten dat dat je wel aan het denken zet.

Thailand is toch een k*tland. Vol AIDS, k*tverkeer, luchtvochtigheid van 90% en zeer veel enge insecten en ander kruipend volk.

Iedereen zal daar toch wel een of meerdere mensen kennen die al dan niet door eigen schuld de pijp aan maarten heeft gegeven in het verkeer, je zou inderdaad verwachten dat dat je wel aan het denken zet.

Mijn ex-vriendin had haar opa verloren door een ongeval en wat neefjes, ooms en nog wat verre familie. Ze accepteren het gewoon, er wordt geen druppel minder gedronken. Ze behoorde niet tot een Thaise Tokkiefamilie, gewoon redelijke goede middenstand. Die hebben geld om te drinken (en te dopen), wat ze dan ook grootschalig doen.

Was je vriendin Thais? Damn goede smaak, die vrouwen behoren tot de mooiste ter wereld. :heart:

Ze is nog steeds Thai :D Maar niet meer mijn vriendin, al was ze inderdaad wel mooi.

Terug
Naar boven