AndroidHealthClinic

Verkiezingen kamer/senaat België

vorige donderdag hoorde ik moerbi nog op topradio dingen verkondigen als: die van het vlaams belang zijn voor een avondklok voor jongeren en vrouwen aan de haard... zolang zulke idioten die propaganda nog blijven verspreiden is het geen eerlijke strijd.

avondklok: ja in probleemwijken met probleemjongeren totdat de problemen opgelost zijn...

vrouwen aan de haard: er wordt gewoon gezegd dat de vrouw de keuze moet hebben om dit te willen indien zij hiervoor kiest. Nu is het zo dat dit dikwijls niet kan omdat ze anders niet toekomen met hun loon.

idd, vrouwen aan de haard is cru gezegd door een anti-VB'er simpelweg. Men ijvert gewoon dat vrouwen hun kinderen deftig kunnen opvoeden, maw ze niet te hoeven dumpen in chrèches en daar als het ware hun peuter periode doorbrengen. Ik zou het moeilijk hebben om dagelijks mijn kind in een crèche te moeten achterlaten tot savonds. Maar hedendaags is het moeilijk om een gezin te stichten met amper 1 volwaardig loon..

idd, vrouwen aan de haard is cru gezegd door een anti-VB'er simpelweg. Men ijvert gewoon dat vrouwen hun kinderen deftig kunnen opvoeden, maw ze niet te hoeven dumpen in chrèches en daar als het ware hun peuter periode doorbrengen. Ik zou het moeilijk hebben om dagelijks mijn kind in een crèche te moeten achterlaten tot savonds. Maar hedendaags is het moeilijk om een gezin te stichten met amper 1 volwaardig loon..

Mag ik vragen op wat je je mening baseert ? Waarom vind je dat zoiets niet kan ?

Mag ik vragen op wat je je mening baseert ? Waarom vind je dat zoiets niet kan ?

Ik zeg niet dat het niet kan hoor, velen zijn verplicht om dat te doen, maar ik zou het leuk vinden als mijn peuter kan opgroeien thuis in zen vertrouwde omgeving met de moeder erbij. Maar zoals ik al zei moet je je het kunnen permitteren. Alhoewel momenteel de wet nog van kracht is dat de moeder 1 jaar verlof krijgt..

Lol ben benieuwd hoeveel we van De Decker nog gaan horen binnen 4 jaar. :thumbs:

Waar moet ik als 'Ollander die De Decker nu plaatsen? Een soort regeersalontoonbaar alternatief voor De Winter? Een soort Fortuyn een soort Wilders?

• Topic Starter Topic Starter
Het wordt gezegd dat De Decker wel een trek weg heeft van Fortuyn ja.

Dedecker is een ultra liberaal met eerder rechts (maar niet extreem rechts) programma. Hij is weggegaan (of liever buitengegooid) bij de liberalen omdat ze te links werden/hij een relschopper was/is.

Wat die vrouw aan de haard betreft:

VB wilt het mogelijk maken dat vrouwen langer kunnen thuisblijven na de bevalling en extra subsidies krijgen voor de opvoeding van de kinderen. Onderwijs moet goedkoper etc...

Enigen die echt "vrouw aan de haard willen" waar zo hard over geroepen word, zijn de radicale allochtonen zelf die hun vrouw niet buitenlaten om te gaan werken (ja ze zijn er nog altijd, in nl is dat minder volgens mij)

Ik ga akkoord met je. Zo is het geen eerlijke strijd nee. Kan VB geen klacht indienen ofzo voro het geven van valse informatie om hun partij te schaden ? Moet wel kunnen.
Nope, VB is voor vrije meningsuiting en doet dus niet aan dat soort spelletjes. Verder is dat niet echt een belangrijke zaak die radiopraatjes. Ze hadden wel klacht neergelegd wanneer ze gediscrimineerd werden bij de verkiezingen (wanneer er geen ads mochten staan in de kranten). Maar ik denk dat het verder wel meevalt met die eerlijke strijd, borden op de weg zijn geen probleem, op tv heb ik ze ook heel vaak gezien de laatste weken. Denk alleen dat de burger nu wel eens een partij wilt die echt centrum-rechtse standpunten kan verwezenlijken, en dat is dan vooral NVA en LDD geworden.

Wat die vrouw aan de haard betreft:

VB wilt het mogelijk maken dat vrouwen langer kunnen thuisblijven na de bevalling en extra subsidies krijgen voor de opvoeding van de kinderen. Onderwijs moet goedkoper etc...

Enigen die echt "vrouw aan de haard willen" waar zo hard over geroepen word, zijn de radicale allochtonen zelf die hun vrouw niet buitenlaten om te gaan werken (ja ze zijn er nog altijd, in nl is dat minder volgens mij)
Ben ik het wel mee eens ja, VB heeft trouwens zelf al heel wat vrouwen in de partij zitten, dus ze zijn zeker niet tegen cariere voor vrouwen.

het wordt dus minstens een rooms-blauwe regering.
Gaat nu wel grappig worden, nu ze geen 2/3 meerderheid zullen hebben zal er niets van hun staatshervorming komen. Volgende regering is het dus weer gedaan met cd&v, miss geen zware klap, maar er gaan gegarandeerd terug stemmen naar de SP.A gaan.
Verder heeft di rupo eindelijk begrepen dat er grote kuis moest gehouden worden in charleroi door heel het college te ontslaan....dat had hij al lang moeten doen en zou hij niet zoveel verloren hebben en wss boven de mr gezeten.

Er is wel 2/3 mogelijk als er steun komt vanuit de oppositie ...

Ik denk trouwens dat de meeste Vlamingen het wel even gezien hebben met links, dus SPA (en waarschijnlijk ook groen) zullen denk ik wel even in de oppositie blijven.

Er is wel 2/3 mogelijk als er steun komt vanuit de oppositie ...

Ik denk trouwens dat de meeste Vlamingen het wel even gezien hebben met links, dus SPA (en waarschijnlijk ook groen) zullen denk ik wel even in de oppositie blijven.

mja ma vld, groen en spa willen dat niet en gewoon vlaams belang, ldd en cd&v zijn niet genoeg dacht ik...

mja ma vld, groen en spa willen dat niet en gewoon vlaams belang, ldd en cd&v zijn niet genoeg dacht ik...
De liberalen willen wel meewerken aan een staatshervorming net zoals SPA dat wil doen vanuit de oppositie. Vlaams Belang mag er sowieso niet bij zoals gewoonlijk, LDD zou kunnen, maar dan krijg je de poppen aan het dansen bij de Walen.

Overigens staat Vlaanderen nu erg sterk om de staatshervorming te eisen, De liberale Walen zullen zeker toegevingen moeten doen, of ze dat nu graag willen of niet. Maar goede onderhandelingen zijn wel nodig ja...

Terug
Naar boven