MuscleMeat

Verklaar!!!!

jp79

Ripped Bodybuilder
Waardering
1
Ben met mijn 3de kuur bezig (test&deca) waardes zijn even niet interessant. Maar het volgende, heb altijd erg veel last van gyno zelfs bij 20mg dianabol heb ik er al last van. Nooit met nolva opgevangen want trok naar de kuur weer weg. Maar voor het eerst aan de testo (met deca). Ja erg aromatiserend maar ja wil voor massa gaan. Vanaf week 1 weer last van gyno totdat het in week 5 zo heftig was. Echt grote harde brokken die helemaal naar achteren trokken. Net alsof de hele klier een hele harde brok was. Nu was de maat vol. Nolva gehaald dit voor 5 dagen op 40mg neergezet en alles was weg. Slim of niet ben direct gestopt met de Nolva want de weegschaal stond redelijk stil en dat is voor een massakuur niet bevordelijk (wel voor de gyno) voor mijn humeur. Dus zoals gezegd gestopt na de 5de dag. Inmiddels 3 weken verder en de gyno blijft gewoon weg. Nou heel licht iets achter de tepel maar dit heeft absoluut geen betekenis. Hoe verklaar ik dit? Blijft de Nolva zo lang in je lichaam? Kan ik mij niet voorstellen... Iemand hier een verklaring voor? Ben er zelf erg blij mee trouwens want had erop gerekend dat ik de laaste week (10de) weer aan de nolva zou gaan om het weer op te vangen en na te kuren met Chlomid. Maar het is gelukkig anders gelopen...

• Topic Starter Topic Starter
Niemand????

zoals je hebt gezegt dat je erg gevoelig voor gyno bent had ik zeker in je kuur een aromatase remmer gebruikt, aromasin zou hier volledig op zijn plaats zijn in een lichte dosis, wees slim en haal m erbij.. nolva werkt direct op die klieren en zou je moeten blijven gebruiken tot de verschijnselen verdwijnen.
anders zou het na je kuur dubbel zo hard terug komen....

dus wees slim haal aromasin of femara erbij ( al denk ik dat aromasin voldoende is) en kuur zo lang mogelijk na met nolva tot je smorgens weer een odol krijgt want ook na je kuur heb je kans op gyno in jou geval.

succes

kevinlorenzin zei:
zoals je hebt gezegt dat je erg gevoelig voor gyno bent had ik zeker in je kuur een aromatase remmer gebruikt, aromasin zou hier volledig op zijn plaats zijn in een lichte dosis, wees slim en haal m erbij.. nolva werkt direct op die klieren en zou je moeten blijven gebruiken tot de verschijnselen verdwijnen.
anders zou het na je kuur dubbel zo hard terug komen....

dus wees slim haal aromasin of femara erbij ( al denk ik dat aromasin voldoende is) en kuur zo lang mogelijk na met nolva tot je smorgens weer een odol krijgt want ook na je kuur heb je kans op gyno in jou geval.

succes

Ok dat het na de kuur ook nog kon komen wist ik niet maar dat de gyno nog steeds zo lang weg blijft is voor mij nog steeds een raadsel. Maar bedankt voor je advies!!!

ik zou tegen de gyno proviron gebruiken , geduurende de hele kuur trouwens . op die manier blijft het vocht van de deca weg en krimpen je ballen niet. ook na de kuur moet je een paar weken doorgaan met proviron , dan blijft alles lekker stabiel en heb je geen dip ! Ik heb er zeer goede ervaringen mee
, kan wel zijn dat je er wat uitslag op je armen van krijgt , en stevige erecties ,maar dat vinden de meeste hier niet zo een ramp :p

grtjs

peuters zei:
ik zou tegen de gyno proviron gebruiken , geduurende de hele kuur trouwens . op die manier blijft het vocht van de deca weg en krimpen je ballen niet. ook na de kuur moet je een paar weken doorgaan met proviron , dan blijft alles lekker stabiel en heb je geen dip ! Ik heb er zeer goede ervaringen mee
, kan wel zijn dat je er wat uitslag op je armen van krijgt , en stevige erecties ,maar dat vinden de meeste hier niet zo een ramp :p

grtjs

proviron zorgt ervoor dat je ballen op voormaat blijven??? :rolleyes:

ik denk dat je HCG bedoelt...

proviron kan zeer zeker enige aromatase tegengaan, maar als AI is het een zwak middel, daarnaast kan je van deca alsnog gyno krijgen, waar proviron niets tegen kan doen. nolva is dan de enige oplossing!

proviron is een geschikt middel om SHBG waardes te verlagen, en zodoende meer vrije test. in je systeem te krijgen, waardoor je later in een kuur nog progressie kunt maken, daarnaast is het als pure dht positief voor je libido

@ topicstarter, het is fijn dat je nu niet direct last hebt, maar bedenk wel dat oestrogeen levels zich moeten opbouwen om gyno te veroorzaken, omdat je dit met nolva even hebt gedwarsboomt, begint het proces weer vanaf het nul punt, het kan dus best zo zijn dat je over twee weken weer last krijgt!

het is verstandig een AI te implementeren.
maar ik krijg de indruk dat je liever de weegschaal ziet verschuiven dan je gyno voorkomen. proviron zou je dan idd kunnen implementeren, omdat dit een relatief zwak middel is, waarbij je nog van de anabole werking van de oestrogenen kunt gebruikmaken. maar als je alsnog gyno krijgt, is nolva je enige remedie.

G21 zei:
proviron zorgt ervoor dat je ballen op voormaat blijven??? :rolleyes:

ik denk dat je HCG bedoelt...

proviron kan zeer zeker enige aromatase tegengaan, maar als AI is het een zwak middel, daarnaast kan je van deca alsnog gyno krijgen, waar proviron niets tegen kan doen. nolva is dan de enige oplossing!

proviron is een geschikt middel om SHBG waardes te verlagen, en zodoende meer vrije test. in je systeem te krijgen, waardoor je later in een kuur nog progressie kunt maken, daarnaast is het als pure dht positief voor je libido

@ topicstarter, het is fijn dat je nu niet direct last hebt, maar bedenk wel dat oestrogeen levels zich moeten opbouwen om gyno te veroorzaken, omdat je dit met nolva even hebt gedwarsboomt, begint het proces weer vanaf het nul punt, het kan dus best zo zijn dat je over twee weken weer last krijgt!

het is verstandig een AI te implementeren.
maar ik krijg de indruk dat je liever de weegschaal ziet verschuiven dan je gyno voorkomen. proviron zou je dan idd kunnen implementeren, omdat dit een relatief zwak middel is, waarbij je nog van de anabole werking van de oestrogenen kunt gebruikmaken. maar als je alsnog gyno krijgt, is nolva je enige remedie.

Ja het is 2 zijdig. Ik zie idd liever de weegschaal verschuiven maar niet ten kosten van alles natuurlijk. Mijn eigen visie hierop is wanneer de gyno weer hevig terug komt dan weer 5dagen (of langer zonnodig) 40mg Nolva per dag zodat deze weer verdwijnt. Je zegt Nolva is dan de enige remedie maar Chlomid werkt daar toch ook tegen alhoewel Nolva wel per mg een stuk sterker is. Mijn voorstel is wanneer de gyno terug komt aan de nolva en Chlomid voor de nakuur. Wanneer je met test en deca werkt volgens mij 3 weken na de laatste spuit beginnen met de nakuur....

en waarom zie je niks in een aromatse remmer aangezien dat je gevoelig bent voor gyno?

kevinlorenzin zei:
en waarom zie je niks in een aromatse remmer aangezien dat je gevoelig bent voor gyno?

Ja dat was ik zeker van plan voor een volgende kuur van de winter. Nu had ik zoiets van als het terug komt weer een weekje aan de Nolva zodat alles weer wegtrekt... Wat vind jij de beste aromatse remmer. Heb er namelijk geen ervaring mee en de dosis die je dan neemt per dag/week???

je zal zelf ook eens moeten searchen bro!

de beste is er nooit en hangt af van je doel!

femara als aromatase remmer is het sterkste in het remmen van aromatase.

proviron is een zwak remmer.... zoek zelf uit en gij zult vinden

ik denk als je even de moeite neemt om dit topic een beetje door te lezen dat je al aardig op weg bent [Link niet meer beschikbaar]

de rest zal je zelf moeten zoeken

kevinlorenzin zei:
ik denk als je even de moeite neemt om dit topic een beetje door te lezen dat je al aardig op weg bent [Link niet meer beschikbaar]

de rest zal je zelf moeten zoeken

En bedankt. Ja ben soms wat praktisch ingesteld en hoor het dan liever van een ervaren iemand maar zal zeker die topic doornemen. Zit namelijk nu op mijn werk en kan niet alles doornemen vandaar dat een snelle vraag dan makkelijker is...

jp79 zei:
Ja het is 2 zijdig. Ik zie idd liever de weegschaal verschuiven maar niet ten kosten van alles natuurlijk. Mijn eigen visie hierop is wanneer de gyno weer hevig terug komt dan weer 5dagen (of langer zonnodig) 40mg Nolva per dag zodat deze weer verdwijnt. Je zegt Nolva is dan de enige remedie maar Chlomid werkt daar toch ook tegen alhoewel Nolva wel per mg een stuk sterker is. Mijn voorstel is wanneer de gyno terug komt aan de nolva en Chlomid voor de nakuur. Wanneer je met test en deca werkt volgens mij 3 weken na de laatste spuit beginnen met de nakuur....

deze optie zou je ook kunnen hanteren, bedenk wel dat het goed mogelijk is dat je de gyno van de deca krijgt, dan is nolva de enige optie, omdat nolva de enige SERM is met specifieke affiniteiten voor het borstweefsel ( als zijnde medicijnen tegen borstkanker) en gyno die door 19-nor androgenen wordt veroorzaakt zijn alleen met nolva te verhelpen.

Terug
Naar boven