AndroidHealthClinic

Verkrampte armen/spieren

Vali

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
24
Lengte
1m79
Massa
113kg
Vetpercentage
35%
Misschien een rare vraag om hier te stellen, maar ik stel hem toch.
Ik doe aan motorcross en een veel voorkomend probleem is verkrampte onderarmen.
Heb al vaak shakes geprobeert, creme dat warm word en ik train met lagere gewichten maar met meerdere reps. Wat zou ik kunnen verbeteren om hier minder tot geen last van te krijgen?
Een maaltijd zoals pasta eten een dag van te voren om de koolhydraten goed aan te vullen? Of juist op de dag zelf meerdere malen een koolhydraat rijke snack of iets dergelijks eten?
Heb ook gehoord dat melk producten verkramping veroorzaken, maar daar krijg ik al bijna niks van binnen(denk aan kaas en gewoon melk).
Advies en tips zijn meer als welkom!

onderarmen trainen door middel van wrist curls reverse wrist curls static holds en deadliften en goed eten. door voeding krijg je echt geen kramp lijkt me

Is het kramp of verzuren je spieren?

Iedereen die motorcrosst heeft hier toch last van?
Ken veel mensen die het doen en hoor ze er ook altijd over.

• Topic Starter Topic Starter
Kan het niet precis uitleggen, idd verkrampen/verzuren.
Niet iedereen heeft hier last van maar op hoog niveau bijna iedereen, is gwm ontzettend klote.
Iemand suggesties?

Wat haystack zegt, onderarmen trainen.

Onderarmen train ik al de 5 jaar dus weet niet waar ik het verder nog kan verbeteren.
Is al een heel stuk beter als eerst, maar moet nog beter kunnen.

Taurine, magnesium?

Al is het volgens mij een ander soort kramp waar jij last van hebt.

Dat hoort erbij ik weet niet hoelang jij op je motor zit maar als jij een behoorlijk lange tijd op die motor van jouw zit en je moet je ook nog wel aardig stevig vast houden lijkt het me normaal dat je kramp krijgt.

Hoort erbij.. Maar moet altijd te verbeteren zijn.
Ik ga idd eens van die magnesium tabletten halen, kijken of dat helpt.

Kijk ook eens goed naar de stand van je rem-en koppelingshandel (is mijn ervaring uit de wegrace tak) daar komt het ook veel voor en is zeker in een aantal gevallen te verbeteren door de juiste afstelling van de handels.

Terug
Naar boven