- Waardering
- 113
hallo aan allen. Ik heb beslist om toch ook maar even een log aan te maken om op deze manier tips, reacties, informatie e.d. te kunnen krijgen en natuurlijk ook om mijn progressie te kunnen zien.
Hoe het begon:
Voor ik begon te trainen was ik een gemotiveerd sportman. Ik deed aan MMA waar ik ongeveer 4 keer in de week voor ging trainen. Ging op de momenten waarop ik niet trainde in de club gaan lopen, fietsen, ... Tot ik op een zekere dag van de dokter te horen kreeg dat ik aan suikertekort leed. Ik was namelijk een hele poos ervoor zowat in coma gevallen en na de vele onderzoeken bleek dat mijn lichaam van nature uit niet genoeg suikers aanmaakte om de dag door te komen. Bleek dan nog dat ik het vrij extreem had. ( Voor de mensen die zich hier niet kunnen voorstellen wat het ongeveer inhoud kijk eens naar enemy of the state met Will Smith, daar is ook iemand die hetzelfde heeft). Na lang overleg met de dokter bleek dan uiteindelijk dat het allemaal wat gevaarlijk zou worden als ik zo intensief bleef verder sporten en hij raade mij dan ook aan om iets rustiger te zoeken zoals bv fitness.Kwam daarbij dat ik op dat moment een rdelijk intensieve job had ook nog dus alles bij elkaar moest wel voor problemen zorgen. Uiteraard was dit voor mij vrij moeilijk om dit alles te verwerken aangezien ik hier zowat voor leefde dus ik had zoiets van **** it! Heb dan nog even verder gedaan en uiteindelijk toch moeten toegeven dat het niet meer zou lukken. Ga hier ook niet dieper op ingaan hoor, dat bespaar ik julie
Hierna ben ik helemaal stil gevallen. Tot een goeie twee maand geleden. Ik had een reportage gezien op tv over BB waarbij ik zag dat die mannen enorm veel aten en toch intensief kunnen sporten, op eigen tempo, wat belangrijk is voor mij door middel van mijn suikers. Ik besloot mijn leven om te gooien. Sinds dan ben ik bezig met BB. Eet ik tussen mijn gewone maaltijden dextro energy suikers, drink ik af en toe een cola e.d. Niet helemaal hoe het moet dus, maar ik heb niet veel keuze. Ben toen ik begon te BB ook direct gestopt met roken en alle vetigheid enz achterwege gelaten. Ik heb mij dan ook een deftig voedingsschema opgesteld en een trainingsschema. Ben dus nu een twee maand bezig en het lukt aardig. Soms moet ik wel even stoppen en neem ik ook langere pauzes als laat ons zeggen de meeste van julie maar dat vind ik allemaal niet erg. Als ik mijn training maar kan afwerken!
Stats:
momenteel
1m78
81kg
11,9 procent vet
(ga deze vanaf nu elke week meten en netjes bijhouden in deze log)
Doel:
Mijn doel is om sterker en groter te worden. Hoeveel ik wil wegen en hoe groot ik wil worden weet ik eerlijk gezegd nog niet. Ik denk dat ik gewoon ga afgaan op de spiegel. Ik wil wel heel sterk worden en daarom is zwaarder in gewicht gaan een uitdaging!
Materiaal:
Aangezien ik thuis train beschik ik over een barbell, dumbbells, bench bank, buikspierbank en ongeveer 90 kilo aan gewichten
trainingsschema:
training1:
Borst:bench press
dumbbell fly
incline bench press
decline bench press
biceps:dumbbell preacher curl
hammer curls
concentrated dumbbell curl
training 2
Rug:deadlift
dumbbell row
dumbbell pullover
shrugs
triceps:
Dips
seated dumbbell extension
kickbacks
training 3
benen: squats
dumbbell lunges
pistol squads
en dan nog gewicht in je nek en op en neer gaan met je voeten voor de kuiten. Weet de naam niet goed.
schouders: dumbbell press
arnold press
Dan nog zo dat ding waar je met je gezicht op de bank ligt
eetschema:
Hoe het begon:
Voor ik begon te trainen was ik een gemotiveerd sportman. Ik deed aan MMA waar ik ongeveer 4 keer in de week voor ging trainen. Ging op de momenten waarop ik niet trainde in de club gaan lopen, fietsen, ... Tot ik op een zekere dag van de dokter te horen kreeg dat ik aan suikertekort leed. Ik was namelijk een hele poos ervoor zowat in coma gevallen en na de vele onderzoeken bleek dat mijn lichaam van nature uit niet genoeg suikers aanmaakte om de dag door te komen. Bleek dan nog dat ik het vrij extreem had. ( Voor de mensen die zich hier niet kunnen voorstellen wat het ongeveer inhoud kijk eens naar enemy of the state met Will Smith, daar is ook iemand die hetzelfde heeft). Na lang overleg met de dokter bleek dan uiteindelijk dat het allemaal wat gevaarlijk zou worden als ik zo intensief bleef verder sporten en hij raade mij dan ook aan om iets rustiger te zoeken zoals bv fitness.Kwam daarbij dat ik op dat moment een rdelijk intensieve job had ook nog dus alles bij elkaar moest wel voor problemen zorgen. Uiteraard was dit voor mij vrij moeilijk om dit alles te verwerken aangezien ik hier zowat voor leefde dus ik had zoiets van **** it! Heb dan nog even verder gedaan en uiteindelijk toch moeten toegeven dat het niet meer zou lukken. Ga hier ook niet dieper op ingaan hoor, dat bespaar ik julie
Hierna ben ik helemaal stil gevallen. Tot een goeie twee maand geleden. Ik had een reportage gezien op tv over BB waarbij ik zag dat die mannen enorm veel aten en toch intensief kunnen sporten, op eigen tempo, wat belangrijk is voor mij door middel van mijn suikers. Ik besloot mijn leven om te gooien. Sinds dan ben ik bezig met BB. Eet ik tussen mijn gewone maaltijden dextro energy suikers, drink ik af en toe een cola e.d. Niet helemaal hoe het moet dus, maar ik heb niet veel keuze. Ben toen ik begon te BB ook direct gestopt met roken en alle vetigheid enz achterwege gelaten. Ik heb mij dan ook een deftig voedingsschema opgesteld en een trainingsschema. Ben dus nu een twee maand bezig en het lukt aardig. Soms moet ik wel even stoppen en neem ik ook langere pauzes als laat ons zeggen de meeste van julie maar dat vind ik allemaal niet erg. Als ik mijn training maar kan afwerken!Stats:
momenteel
1m78
81kg
11,9 procent vet
(ga deze vanaf nu elke week meten en netjes bijhouden in deze log)
Doel:
Mijn doel is om sterker en groter te worden. Hoeveel ik wil wegen en hoe groot ik wil worden weet ik eerlijk gezegd nog niet. Ik denk dat ik gewoon ga afgaan op de spiegel. Ik wil wel heel sterk worden en daarom is zwaarder in gewicht gaan een uitdaging!
Materiaal:
Aangezien ik thuis train beschik ik over een barbell, dumbbells, bench bank, buikspierbank en ongeveer 90 kilo aan gewichten
trainingsschema:
training1:
Borst:bench press
dumbbell fly
incline bench press
decline bench press
biceps:dumbbell preacher curl
hammer curls
concentrated dumbbell curl
training 2
Rug:deadlift
dumbbell row
dumbbell pullover
shrugs
triceps:
Dips
seated dumbbell extension
kickbacks
training 3
benen: squats
dumbbell lunges
pistol squads
en dan nog gewicht in je nek en op en neer gaan met je voeten voor de kuiten. Weet de naam niet goed.
schouders: dumbbell press
arnold press
Dan nog zo dat ding waar je met je gezicht op de bank ligt

eetschema: