MuscleMeat

Vermeirio's log

vermeirio

Competitive Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Waardering
113
hallo aan allen. Ik heb beslist om toch ook maar even een log aan te maken om op deze manier tips, reacties, informatie e.d. te kunnen krijgen en natuurlijk ook om mijn progressie te kunnen zien.

Hoe het begon:
Voor ik begon te trainen was ik een gemotiveerd sportman. Ik deed aan MMA waar ik ongeveer 4 keer in de week voor ging trainen. Ging op de momenten waarop ik niet trainde in de club gaan lopen, fietsen, ... Tot ik op een zekere dag van de dokter te horen kreeg dat ik aan suikertekort leed. Ik was namelijk een hele poos ervoor zowat in coma gevallen en na de vele onderzoeken bleek dat mijn lichaam van nature uit niet genoeg suikers aanmaakte om de dag door te komen. Bleek dan nog dat ik het vrij extreem had. ( Voor de mensen die zich hier niet kunnen voorstellen wat het ongeveer inhoud kijk eens naar enemy of the state met Will Smith, daar is ook iemand die hetzelfde heeft). Na lang overleg met de dokter bleek dan uiteindelijk dat het allemaal wat gevaarlijk zou worden als ik zo intensief bleef verder sporten en hij raade mij dan ook aan om iets rustiger te zoeken zoals bv fitness.Kwam daarbij dat ik op dat moment een rdelijk intensieve job had ook nog dus alles bij elkaar moest wel voor problemen zorgen. Uiteraard was dit voor mij vrij moeilijk om dit alles te verwerken aangezien ik hier zowat voor leefde dus ik had zoiets van **** it! Heb dan nog even verder gedaan en uiteindelijk toch moeten toegeven dat het niet meer zou lukken. Ga hier ook niet dieper op ingaan hoor, dat bespaar ik julie:p Hierna ben ik helemaal stil gevallen. Tot een goeie twee maand geleden. Ik had een reportage gezien op tv over BB waarbij ik zag dat die mannen enorm veel aten en toch intensief kunnen sporten, op eigen tempo, wat belangrijk is voor mij door middel van mijn suikers. Ik besloot mijn leven om te gooien. Sinds dan ben ik bezig met BB. Eet ik tussen mijn gewone maaltijden dextro energy suikers, drink ik af en toe een cola e.d. Niet helemaal hoe het moet dus, maar ik heb niet veel keuze. Ben toen ik begon te BB ook direct gestopt met roken en alle vetigheid enz achterwege gelaten. Ik heb mij dan ook een deftig voedingsschema opgesteld en een trainingsschema. Ben dus nu een twee maand bezig en het lukt aardig. Soms moet ik wel even stoppen en neem ik ook langere pauzes als laat ons zeggen de meeste van julie maar dat vind ik allemaal niet erg. Als ik mijn training maar kan afwerken!

Stats:
momenteel
1m78
81kg
11,9 procent vet
(ga deze vanaf nu elke week meten en netjes bijhouden in deze log)

Doel:
Mijn doel is om sterker en groter te worden. Hoeveel ik wil wegen en hoe groot ik wil worden weet ik eerlijk gezegd nog niet. Ik denk dat ik gewoon ga afgaan op de spiegel. Ik wil wel heel sterk worden en daarom is zwaarder in gewicht gaan een uitdaging!

Materiaal:
Aangezien ik thuis train beschik ik over een barbell, dumbbells, bench bank, buikspierbank en ongeveer 90 kilo aan gewichten

trainingsschema:
training1:

Borst:bench press
dumbbell fly
incline bench press
decline bench press

biceps:dumbbell preacher curl
hammer curls
concentrated dumbbell curl

training 2

Rug:deadlift
dumbbell row
dumbbell pullover
shrugs

triceps:
Dips
seated dumbbell extension
kickbacks

training 3

benen: squats
dumbbell lunges
pistol squads
en dan nog gewicht in je nek en op en neer gaan met je voeten voor de kuiten. Weet de naam niet goed.

schouders: dumbbell press
arnold press
Dan nog zo dat ding waar je met je gezicht op de bank ligt :p

eetschema:

Bijlagen

• Topic Starter Topic Starter
Omdat ik de log nu pas heb aangemaakt wil ik toch even de trainingen van vorige week erbij zetten omdat ik dan voor de eerste keer benchpress en deathlifts heb kunnen doen.
Ik ga niet uitgebreid op mijn hele training ingaan maar toch even over mijn benchpress en mij deathlift praten.

Bij mijn benchpress heb ik voor het eerste maal 40kg gedrukt. Ik heb dit 4x10 gedaan maar ik vond dit eerlijk gezegd nogal licht. Is dit normaal? Ik heb vrij makelijk de setjes kunnen doen. Is het aan te raden van te verzwaren of doe ik beter nog even verder zo? Ik voelde het wel, maar het leek mij wat te ligt.

Deadlifts: Ook hier begonnen met 40 kg maar dit was absoluut veel te ligt. Deze week dus maar zwaarder gaan deathliften.

evm de technieken, ik heb alles laten zien aan een kameraad van mij die toch wel al een jaartje of drie bezeg is en hij heeft mij geholpen qua techniek dus daar zit het wel goed.

Straks is het benen en schouders dus verwacht julie maar aan een post :p

Tot sbiet

net gedaan met trainen. Dit was mijn training voor vandaag.

benen:
squats 4x 10x40kg uiteraard veel te weinig, volgende week zwaarder
dumbbell lunges 4x 10x10kg loodzware oefening vind ik persoonlijk
dan beenoefening aan de benchbank voor de benen
dan kuiten door met gewicht op mijn tippen te gaan staan (weet naam niet) 4x10x10kg

schouders: dumbbell press 4x 8x10kg
arnold press 4x 8x10kg
Dan nog zo dat ding waar je met je gezicht op de bank ligt. Deze oefening heb ik niet gedaan omdat het alles behalve handig is dus op zoek naar een alternatief. Heb dan die oefening gedaan waarbij je een barbell tot aan je kin trekt. Kan het moeilijk uitleggen. Anyway 4x10x10kg
side raises: 4x8x10kg

overal ongeveer 1 a 2 minuten tussen gelaten. Heb 1 keer een langere pauze moeten pakken door men suikers. Dus ff goeie 5 minuten gerust en wat dextro genomen. Daarna weer zwaar getrained ;)

voor de mensen die het leuk vinden.
Mijn playlist van vandaag :p
madball-for my enemies
Agnostic front- for my family
agnostic front- gotta gotta go
Guns and roses- you could be mine
children of bodom- are you death yet
no fun at all- the believers
True colours- focus on the light
True colours-where coming through
guns and roses-sweet child o' mine
Madball-pride
little richard-lucille (hoort er niet echt bij maar zalig nummer :p)
Dio- holy diver
Funerall dress- holiday

jaja, muziek is belangrijk voor mij :p

Oh ja, ben er over aan het denken om tijdens mijn rustdagen mijn buik te trainen. Goed plan of niet?

Vandaag met pijn aan mijn billen wakker geworden. ondanks de veel te lichte squads van gisteren. Denk dat de lunges het hem gedaan hebben. Goed, vandaag dust een rustdag maar ik heb toch maar besloten van mijn buik te trainen omdat ik gewoon niet kan stilzitten :p

training vandaag:
sit-ups: 4x12 met 5kg dumbbell
zijdelingse sit-ups: 4x12
benen heffen ding: 4x12 met 5kg dumbbell

overal een 2 minuten rust tussen gelaten. Meer oefeningen ga ik denk ik niet doen omdat ik eens wil zien of ik mijn buik net als alle andere spieren kan trainen. Dus geen 200 sit-ups maar eerder minder dan meer.
Vind het persoonlijk wel wat jammer dat er nog niemand gereageerd heeft :)

Vandaag borst en biceps getrainen. Goeie training, ik heb i.p.v. 8 herhalingen overal 10 herhalingen gedaan. Ik dacht eigenlijk bij benchpress te verzwaren maar heb dit bewust niet gedaan. Zo ga ik de hele maand oktober op 40 kg trainen en volgende maand alles proberen te verzwaren, de maand daarna terug enz... Zo kan ik een goede progressie bij houden en word elke maand een nieuwe uitdaging. Maar goed, training vandaag

Borst:

Benchpress: 10x40kg (4sets)
incline fly's: 10x10kg (3sets)
decline fly's: 10x10kg (3 sets)

Biceps:

Preacher curl: 10x10kg (3sets)
Hammercurl: 10x10kg (3sets)
Concentrated dumbbell curl: 10x10kg (4sets)

onderarmen:

Da ding waar ge u polsen heft naar onder: 10x10kg(4sets)
Da ding waar ge u polsen heft naar benede: 10x10kg (4sets)

playlist: Dezelfde als vorige week :p Wel sweet child o mine paar keer opnieuw beluisterd :D

Gisteren buikspieren getrained, maar had niet veel tijd om het erbij op te zetten. heb gisteren wel met een 10 kiçlo schijf getrained, andere was te licht.

Vandaag rug en triceps:

Rug:
Deadlift: 4x10x50kg (weer te licht, volgende week 60kg)
dumbbell row: 4x10x10kg
Dumbbell pullover: 4x10kg
Traps: enklel liften: 4x10x10kg

Biceps:
Dips: 4x10x10
skullcrushers:4x10x10kg
dumbbell kickback: 4x4x10kg

Zware training, kreeg het vooral op het einde bij men triceps echt wel moeilijk. Maar het is me dan toch gelukt van dit op een goeie manier tot een goed einde te brengen. Mischien volgende keer dippen met gewicht.

Hoe zit het hier tegenwoordig nog? :)

Terug
Naar boven