superstefan
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 77kg
- Vetpercentage
- 14%
Nagatief resultaat bij minder trainen?
Ongeveer anderhalf jaar lang zag mijn 4 daagse training er als volgt uit;
Dag 1: Borst - rug - schouders
Dag 2: Biceps - triceps - buik
Dag 3: Borst - rug - schouders
Dag 4: Biceps - triceps - buik
Wat hier fout aan is realiseer ik me (geen benen)
Daarom vind ik het tijd voor verandering.
Het idee is om het nu als volgt te gaan trainen;
Dag 1: Borst – Triceps
Dag 2: Rug - Biceps
Dag 3: Schouders - benen - buik
Ik blijft wel 4 keer week gaan, de 4e dag zal dit schema zich herhalen.
Omdat borst, rug, schouders en armen nu 1 keer per week worden getraind in plaats van 2 keer vroeg ik me af of dit nadelige resultaten zou kunnen hebben in zowel massa als kracht. De hoeveelheid oefeningen zullen wel 3 tot 4 verschillende oefeningen blijven van 3 setjes met 8 tot 10 repeats.
Gaan de spieren die ik 2 keer per week trainde nu achteruit of zal er door meer rust en het trainen van mijn benen juist positieve resultaat ontstaan?
Een andere optie is om wel elke spier 2 keer per week te trainen is een split schema die bestaat uit boven en onder lichaam, wat raden jullie aan?
NOTE: Ik train ongeveer een uur tot anderhalf uur en eet/rust goed en gebruik geen supplements mocht deze informatie van belang zijn voor het antwoord.[/FONT]
Ongeveer anderhalf jaar lang zag mijn 4 daagse training er als volgt uit;
Dag 1: Borst - rug - schouders
Dag 2: Biceps - triceps - buik
Dag 3: Borst - rug - schouders
Dag 4: Biceps - triceps - buik
Wat hier fout aan is realiseer ik me (geen benen)
Daarom vind ik het tijd voor verandering.
Het idee is om het nu als volgt te gaan trainen;
Dag 1: Borst – Triceps
Dag 2: Rug - Biceps
Dag 3: Schouders - benen - buik
Ik blijft wel 4 keer week gaan, de 4e dag zal dit schema zich herhalen.
Omdat borst, rug, schouders en armen nu 1 keer per week worden getraind in plaats van 2 keer vroeg ik me af of dit nadelige resultaten zou kunnen hebben in zowel massa als kracht. De hoeveelheid oefeningen zullen wel 3 tot 4 verschillende oefeningen blijven van 3 setjes met 8 tot 10 repeats.
Gaan de spieren die ik 2 keer per week trainde nu achteruit of zal er door meer rust en het trainen van mijn benen juist positieve resultaat ontstaan?
Een andere optie is om wel elke spier 2 keer per week te trainen is een split schema die bestaat uit boven en onder lichaam, wat raden jullie aan?
NOTE: Ik train ongeveer een uur tot anderhalf uur en eet/rust goed en gebruik geen supplements mocht deze informatie van belang zijn voor het antwoord.[/FONT]
Ga gewoon 3x per week trainen en je zal zien dat het zeker niet achteruit gaat. Daarnaast is het idioot om rug EN borst op 1 dag te doen zoals in je eerste schema te zien is.