MuscleMeat

Verminderde resultaat bij minder trainen?

superstefan

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
77kg
Vetpercentage
14%
Nagatief resultaat bij minder trainen?

Ongeveer anderhalf jaar lang zag mijn 4 daagse training er als volgt uit;
Dag 1: Borst - rug - schouders
Dag 2: Biceps - triceps - buik
Dag 3: Borst - rug - schouders
Dag 4: Biceps - triceps - buik

Wat hier fout aan is realiseer ik me (geen benen)

Daarom vind ik het tijd voor verandering.
Het idee is om het nu als volgt te gaan trainen;
Dag 1: Borst – Triceps
Dag 2: Rug - Biceps
Dag 3: Schouders - benen - buik
Ik blijft wel 4 keer week gaan, de 4e dag zal dit schema zich herhalen.

Omdat borst, rug, schouders en armen nu 1 keer per week worden getraind in plaats van 2 keer vroeg ik me af of dit nadelige resultaten zou kunnen hebben in zowel massa als kracht. De hoeveelheid oefeningen zullen wel 3 tot 4 verschillende oefeningen blijven van 3 setjes met 8 tot 10 repeats.

Gaan de spieren die ik 2 keer per week trainde nu achteruit of zal er door meer rust en het trainen van mijn benen juist positieve resultaat ontstaan?
Een andere optie is om wel elke spier 2 keer per week te trainen is een split schema die bestaat uit boven en onder lichaam, wat raden jullie aan?

NOTE: Ik train ongeveer een uur tot anderhalf uur en eet/rust goed en gebruik geen supplements mocht deze informatie van belang zijn voor het antwoord.
[/FONT]

je groeit niet in de sportschool ;) Ga gewoon 3x per week trainen en je zal zien dat het zeker niet achteruit gaat. Daarnaast is het idioot om rug EN borst op 1 dag te doen zoals in je eerste schema te zien is.
Zorg ook voor een voedingsschema want zonder dat kan je blijven trainen maar zal het niet gek veel uit maken.

Een split schema boven en onder is ideaal na 1.5 jaar ervaring.

Ik denk dat het niet heel veel uitmaakt als je maar goede trainingen hebt en er alles per training uithaalt. Rust is idd even belangrijk.
Snap alleen niet hoe je het doet om in één training zowel borst, rug en schouders te pakken? Ik zou zeker tussen borst en schouders een dag rust laten zitten. Schema 2 is dan al beter.
Heb je verder wel een goed voedingsschema? Met jouw lengte en gewicht ben je imo na 1.5 jaar nog wel vrij licht.....

Al met al zou ik zeggen probeer het een maandje uit en zie het resultaat, je kan altijd nog terug...

Succes

Rippetoe Starting Strength lijkt me geschikt voor jou om alles te behouden wat je hebt, en je benen eerst sterker te maken.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Dankje voor de info, Ik heb even wat informatie opgezocht over rippetoe starting strenght.

Training A:
Squat 3x5
Bench 3x5
Deadlift 1x5

Training B:
Squat 3x5
OH press 3x5
Power clean 3x5

Maar dit is alleen voor de grote spiergroepen dus een halve training? Is het de bedoeling dat deze uitgewerkt word tot wel elke spier word getraind?

Ik ga op een split schema 3x per week (alle spiergroepen dus 1x per week) al jaren prima...

Terug
Naar boven