AndroidHealthClinic

Vers KETO schema

Brinta eter

Dutch Bodybuilder
Waardering
14
Lengte
1m85
Massa
80kg
Beste mensen,

Heb mijn CKD schema klaar en zou graag willen horen of dit een goed schema is of dat er wat aan veranderd moet worden.

Voor de mensen die niet weten wat KETO dieet is, geef dan ook geen commentaar aub van: 'meer koolhydraten' oid.

Doel = 7-8% vetpercentage. BF nu = 13,5%.
Ik ga helemaal voor dit dieet en zal een log bijhouden.

Bijlagen

Keto is leuk als je in je trouwjurk moet passen voor een bepaalde datum. Ik zou als BB'er geen Ketoschema gaan volgen. Doordat je lichaam in ketose gaat, wordt er ook spiermassa afgebroken, dat lijkt me geen doel op zich. Daarnaast gaat je metabolisme omlaag, waardoor je je calorie inname nog verder moet verlagen.

Zoek eens rond op carb cycling, dit heeft wel de voordelen van een keto dieet, maar niet de nadelen. Het schijnt juist erg goed te werken om de laatste beetjes vet weg te krijgen. Hierbij dien je enkele dagen een vrijwel koolhydraatvrij dieet te volgen, gevolgd door een dag waarop je wel (behoorlijk veel) koolhydraten eet, zodat je niet in ketose komt.

Daarnaast zou ik, mocht je toch voor dit dieet kiezen, alleen hoogwaardige voeding nemen. Tonijn is dit wel, maar mayonaise en kaas staan niet bekend om hun goede vetten. In ieder geval veel succes met het verwijderen van de moeilijkste pondjes.

Heb keto gedaan en ging heel lekker +- 9 kilo op 10 weken. Een maal per week heb ik een junk dag gedaan waar ik alles at, vooral veel khoolydraten en ook alles dronk (lees: bier).

men arm omtrek is het zelfde gebleven zowel ontspannen als opgespannen. Dus denk dat het spierverlies wel goed mee viel.

Ook heb ik niet gekeken naar goede of slechte vetten en er zat veel mayo en kaas tussen. Op een gegeven moment heb ik zelfs na iedere maaltijd een borrel glaasje walnotenolie achterover geslagen en toen ging het alleen nog maar beter vooruit.

Als je acolhol niet kunt laten op een feestje ofzo tijdens de week drink dan pure vodka of whisky.

Heb men bloed latent rekken na die 10 weken en alles was toppie. Ik zorgde er wel voor dat ik nooit meer dan 2 eigeel per dag at (ivm cholesterol).

Ohja voor slapen gaan casseine shake is ook wel goed ivm trage eiwitten in de nacht.

Succes

• Topic Starter Topic Starter
Heb keto gedaan en ging heel lekker +- 9 kilo op 10 weken. Een maal per week heb ik een junk dag gedaan waar ik alles at, vooral veel khoolydraten en ook alles dronk (lees: bier).

men arm omtrek is het zelfde gebleven zowel ontspannen als opgespannen. Dus denk dat het spierverlies wel goed mee viel.

Ook heb ik niet gekeken naar goede of slechte vetten en er zat veel mayo en kaas tussen. Op een gegeven moment heb ik zelfs na iedere maaltijd een borrel glaasje walnotenolie achterover geslagen en toen ging het alleen nog maar beter vooruit.

Als je acolhol niet kunt laten op een feestje ofzo tijdens de week drink dan pure vodka of whisky.

Heb men bloed latent rekken na die 10 weken en alles was toppie. Ik zorgde er wel voor dat ik nooit meer dan 2 eigeel per dag at (ivm cholesterol).

Ohja voor slapen gaan casseine shake is ook wel goed ivm trage eiwitten in de nacht.

Succes

Daar heb ik de tonijn neergezet. Slome eiwitten voor de nacht. Ik probeer zoveel mogelijk gewoon uit voeding te halen.

En is dat met ei niet een fabeltje? Je hebt toch 2 soorten cholestrol?

Je mond zal heerlijk rieken voor je collega's de volgende dag.. tonijn voor het slapen gaan... man man :D

Weet ik niet, maar je kan met 2eigeel & 4 ei wit een heerlijke omelet maken.. dus zie het probleem niet om het op "veilig" te spelen. Heb trouwens eerst ook 6 volle eieren gedaan iedere morgend en het voelde gwn niet gezond op een gegeven moment. zo gaat het wel.

Tip: weeg je iedere morgend zo weet je wat je lichaam aan het doen is en leer je het kennen. Ik zag iedere dag een progressie van 0, 100 gram of meer. van zodra je er boven bent dan kun je meteen afleiden of je iets fout hebt gedaan of niet de vorige dag. Na de carb load ben je meteen 1 a 2 kolo zwaarder, ik deed dit altijd op zaterdag, en op di- woe morgend was ik terug waar ik dan zaterdag morgend mee eindigde van gewicht. Dan terug 100 gram of meer per dag eraf. Van zodra je enkele dagen blijft hangen dan weet je dat je moet verminderen in totaal verbruik en verhoog je tevens je vetten, door bv olijfolie te beginnen drinken ofzo. Alleh dat was toch zo wat mijn ervaring... hopelijk ben je er iets mee..

Wat is er mis met tonijn voor het slapen?

Ik zal het in de gaten houden! Bedankt voor de tips :D
Verder kreeg ik nog te horen dat de whey niet echt goed is voor de keto aangezien dit bepaalde processen in de weg kan zitten.

Nee je moet je verbruik verminderen door alles in kleindere hoeveelheden te eten en dan verhoog je gewoon wat je vetten door extra olies enzo (die stellen bijna niks voor ivm kcal). Dan is je lichaam volop werk aan het doen om dat vet te verbranden dat je eet en ook het vet dat er zit. Heb toch zo'n uitleg al eens gelezen en het werkte bij mij.

??? Spreek je jezelf nu niet tegen?

ik heb het een en ander geweizigd aan het schema:

Morgen is het zover :D

Bijlagen

Zou je (groente) groentes nog wat ophogen; skip de wortelen - wellicht je olijfolie van maaltijd 2 bij maaltijd 7 doen. Ben in ieder geval benieuwd naar je - te boeken - resultaten.

thanks voor de tip :D
Ik over een tijde weer posten over hoe het verloopt en hoe en wat

Als je één keer per week koolhydraten bulkt ben je feitelijk aan het carb cyclen.

Dat doe je ook met keto, of is dit gericht op meersmans?

Het daadwerkelijk meetbaar in ketose komen kan wel een dag of 5 duren. De refeed maakt dus, dat je vervolgens weer een dag of 3 a 4 niet echt in ketose bent. Op het moment dat je volledig in ketose bent, ga je ook lichaamseigen eiwitten verbruiken. In dat opzicht kan ik het wekelijks refeeden alleen maar toejuichen.

Iets wat wekelijks terugkeert is ook een cycle in mijn ogen.

Het daadwerkelijk meetbaar in ketose komen kan wel een dag of 5 duren. De refeed maakt dus, dat je vervolgens weer een dag of 3 a 4 niet echt in ketose bent. Op het moment dat je volledig in ketose bent, ga je ook lichaamseigen eiwitten verbruiken. In dat opzicht kan ik het wekelijks refeeden alleen maar toejuichen.

Iets wat wekelijks terugkeert is ook een cycle in mijn ogen.

Dit is dus niet waar, een cardiosessie op de nuchtere maag de dag na de refeed en je zit er in de meeste gevallen al weer in.

Wel ik heb ook keto sticks gekocht en heb maar 1x per week een refeed gedaan en ben er nooooit ingeraakt. Het gaf zelfs geen verkleuring... de kilo's gingen er wel af.

Dit is dus niet waar, een cardiosessie op de nuchtere maag de dag na de refeed en je zit er in de meeste gevallen al weer in.

Lijkt mij dat als je helemaal geen koolhydraten binnenkrijgt maar alleen vet en eiwitten, dat je lichaam wel in ketose moét raken. Niet dat die dan een keus heeft

Wel ik heb ook keto sticks gekocht en heb maar 1x per week een refeed gedaan en ben er nooooit ingeraakt. Het gaf zelfs geen verkleuring... de kilo's gingen er wel af.

Die sticks geven alleen aan hoeveel ketonen er in je urine zitten, niet of je lichaam in ketose is. Het laatste is perfect mogelijk zonder het eerste, omgekeerd echter niet.

Dus je wilt zeggen dat als je lichaam geen ketonen aanmaakt je wel in ketose zou kunnen zitten... raar.. leg eens uit

Die sticks geven alleen aan hoeveel ketonen er in je urine zitten, niet of je lichaam in ketose is. Het laatste is perfect mogelijk zonder het eerste, omgekeerd echter niet.

Terug
Naar boven