AndroidHealthClinic

Vertraagd wondherstel (huid) tijdens cutten?

Anthem

Competitive Bodybuilder
Waardering
89
Hallo,

Ik ben op het moment aan het cutten, 500 kcal onder behoefte, 3x KT per week en zo'n 3x interval training per week. Ik heb nu weer een klein wondje op m'n huid door iets te enthousiast schoonmaken van m'n blender en 't lijkt echt slecht te herstellen. Hetzelfde had ik een paar weken geleden. Kan het zijn dat door te weinig te eten mijn wondherstel achteruit gaat? En is daar eventueel iets aan te doen behalve meer te eten? Of word ik gewoon oud en is dat het ;) ?

ja, en je kan mss iets meer eiwitten eten en dat compenseren met kh's. maar twijfel of dit veel helpt want je hebt nog altijd een calorie tekort op het einde van je dag.

Waar mensen zich allemaal druk om maken

• Topic Starter Topic Starter
ja, en je kan mss iets meer eiwitten eten en dat compenseren met kh's. maar twijfel of dit veel helpt want je hebt nog altijd een calorie tekort op het einde van je dag.

Bedankt, nouja ik ga het in ieder geval proberen.

---------- Post toegevoegd Sun 15 Apr 2012 om 09:24 ----------

Ja, tenslotte is conditie van de huid helemaal niet belangrijk bij bodybuilding tegen het einde van een cut :rolleyes:

Oh je gaat een wedstrijd doen dan begrijp ik? Niks gezegd

• Topic Starter Topic Starter
Oh je gaat een wedstrijd doen dan begrijp ik? Niks gezegd

Is niet relevant want het gaat niet om mij. M'n punt is dat juist op een forum als dit waar mensen regelmatig cutten en achteraf een goede huid moeten hebben dit soort informatie dus wel degelijk belangrijk is.

Voor mij is het in ieder geval wel iets om rekening mee te houden nu en eventueel tijdelijk calorieën omhoog te gooien als ik een lelijk wondje heb op een zichtbare plek. Als je 16 bent lijkt 't misschien niet zo boeiend omdat vrijwel alles toch wel goed en zonder sporen herstelt maar ik ben nu 28 en ik merk echt al wel dat m'n huid minder snel/goed herstelt bij kleine snijwondjes en ander gezever, zeker nu.

Jup zou idd zo kunnen zijn dat t op je 28e in de cut trager herstelt, maar zou je lichaam dat niet gewoon compenseren door spiermassa/vet af te breken en die energie voor t herstel te gebruiken?

Jup zou idd zo kunnen zijn dat t op je 28e in de cut trager herstelt, maar zou je lichaam dat niet gewoon compenseren door spiermassa/vet af te breken en die energie voor t herstel te gebruiken?
weet niet, waarom zou het herstel van het ene weefsel prevaleren op dat van het anderen?

Het is een signaal wat je lichaam afgeeft, het is meer dan alleen dat wondje.

Wondjes die slechter herstellen, sneller blauwe plekken, haar/nagels waarvan de conditie achteruit gaat en stopt met groeien.. In de natuur zijn dat allemaal tekenen van ondervoeding en tekorten, en dat het lichaam in een 'overlevingsstand' is. Iets wat niet per definitie hoeft bij een dieet.
Dus ja, als ik dat zou opmerken, zou ik me er ook druk om maken.

Terug
Naar boven