AndroidHealthClinic

vertrouw jij op je multivitamine ?

De vitamines uit pilletjes zijn exact hetzelfde als die uit groente en fruit. Onder microscoop zie je dus geen verschil. Dat is een feit.

Maar betekent exact hetzelfde eruit zien ook direct dat ze door het lichaam ook exact hetzelfde behandeld worden?

Ik heb weer gelezen dat synthetische vitaminen, zoals davitamon bijvoorbeeld, beter zijn dan vitamine uit groente. In groente zitten namelijk stoffen, die de opname van vitamines verminderen en stoffen ( o.a. pesticiden ) zitten die niet goed is voor de gezondheid. Vooral fruit uit verre landen, bevatten deze stoffen.

Groente en fruit uit supermarkten staan wel onder strenge controles, maar de eenvoudige groente boer weer niet.

Dus mijn advies.. eet alleen groene en fruit van de appie heijn en neem regelmatig een multivitamine en een Omega 3,6,9 pil. Ook knoflook pillen zijn goed.

Eet alleen groente van AH ? en kleine groente winkels staan niet onder controle.?
dat is juist bespoten van AH. als je onbespoten groente wil dat moet je groente met een EKO logo bij de bilogische winkel halen.
En een kleine groente winkel staat niet onder controle? daar gaat het niet om het gaat omde groothadel of leverancier.

In alle AGF in standaard goente boeren en supermarkten zit gewoon pesticide,das normaal zeg maar.

En wist je dat wanneer je teveel aan bepaalde vitamine binnenkrijg dat je lever dat niet zo prettig vind.

In elk geval wat ik probeer te zeggen is.
Waarschijnlijk is dat marktonderzoek in opdracht van iemand die belangen heeft bij Davitamon bijvoorbeeld.Dus kijk even net wat verder en onderzoek dit onderzoek zelf en vergelijk het met elkaar.

er zijn natuurlijk veel van dit soort onderzoeken te lezen zelfs waarin staat dat pesticiden totaal geen invloed hebben op je gezondheid.

Ik zou zeggen als je het kan betalen eet dan onbespoten groente en fruit en neem vitamine c als supplement.

Om de dag een tab vitamine. Is meer als aanvulling. Te veel vitamine is ook weer niet goed, dan wordt het weer toxic

Khaal m'n vitaminen wel uit fruit & minut maid multivitaminen.

vertrouw jij op je multivitamine of is het echt een toevoeging en eet je elke dag 2 ons groente ?

meerderen keren gelezen dat het zuur in groente een belangrijk element is in de groei vant lichaam
ik gebruik het als een aanvullig als ik een dag geen groene op heb.
wat doen jullie?

Anders zou ik het niet kopen

we hebben een slimmert erbij zitten hoor;)
je heb je karma wel verdient

:D Het belangrijkste is natuurlijk dat je genoeg groente en fruit eet. Ondanks ik dat doe heb ik evengoed multivitamine, vitamine C en Vitamine B Complex ter aanvulling...

De vitamines uit pilletjes zijn exact hetzelfde als die uit groente en fruit. Onder microscoop zie je dus geen verschil. Dat is een feit.

Je wilt weten welke stoffen die in groente en fruit zitten de opname van vitamine belemmeren. Welnu het antwoord;

In en op groente en fruit zitten giftige stoffen, o.a. door landbouwgif en juist die stoffen remmen de opnames van vitamines in het lichaam.

Feiten op een rijtje

Ik groente en fruit zitten anti oxidanten die pas verteerd worden als het nodig is. Pas in een later stadium. De van de pilletjes komen te vroeg vrij

Ik eet ieder dag minstens 2 stuks fruit en 2 ons groenten. Maar neem ook multi-vitaminen ik vind deze een zeer welkome toevoeging voor herstel en fitheid.

Een gezonde dagelijkse voeding zal afdoende zijn en is te verkiezen boven voedingssupplementen. Supplementen leveren namelijk de afzonderlijke antioxidanten. Het gezondheidsbevorderende effect van antioxidanten blijkt juist te zitten in het samenspel van alle bio-actieve stoffen tezamen in groenten en fruit.

3. Zijn natuurlijke vitaminen beter?

Mensen vragen vaak of natuurlijke vitaminen beter werken dan synthetische ingredi�nten. Het antwoord is ja en nee.

Synthetische vitaminen worden geproduceerd in laboratoria. Natuurlijke vitaminen worden gewonnen uit voedselbronnen. Onder gecontroleerde voorwaarden werken synthetische vitaminen niet anders dan de natuurlijke ingredi�nten, maar we leven nu eenmaal niet in een perfecte wereld. Onderzoek heeft bijvoorbeeld aangetoond dat synthetische vitamine E de natuurlijke vitamine E-activiteit op cellulair niveau blokkeert. Sommige synthetische vitaminen uit de B-groep worden nadelig be�nvloed door synthetische kleurstoffen. Deze kleurstoffen zijn een veel voorkomend ingredi�nt in de �eenmaal daags�-vitaminepreparaten. Gele kleurstof vermindert eveneens de vitamine B6-activiteit.

Vitaminen uit natuurlijke bronnen bevatten nutriënten die synthetisch niet beschikbaar zijn. De alg Dunaliella salina levert niet alleen een effectieve concentratie van beta-caroteen, maar bevat tevens stoffen die helpen kanker te bestrijden, zoals alfa-caroteen, cryptoxanthine, zaxanthine, luteine en lycopeen.

Synthetische vitaminen zijn een kopie van slechts ��n van misschien tientallen heilzame voedingstoffen. Je kunt het vergelijken met een imitatie van ��n van de ingredi�nten die een appel bevat. Zo mis je alle gerelateerde voedingsstoffen die synergetisch werken. Sommige vitaminen werken alleen optimaal als ze deel uitmaken van een team � zet enkele spelers aan de kant en het team functioneert niet meer. Ons lichaam heeft behoefte aan een brede basis natuurlijke supplementen voor een optimale gezondheid.

De meeste fabrikanten zoeken naar de goedkoopste manier om hun producten te produceren. Synthetische en chemische ingredi�nten zijn goedkoper, makkelijker te verwerken en hebben een langere houdbaarheidsduur dan natuurlijke vitaminen.

Ik probeer genoeg groenten te eten, maar neem evenzeer elke dag een multivitamine.

Ik neem af en toe, wanneer ik voel dat ik wel wat extra kan gebruiken, de VM2000 van Solgar. Hier zitten niet alleen alle vitaminen in een zeer hoge concentratie in (en niet synthetisch), maar óók een kruidenmengsel met ginseng, dong quai, alfalfa etc. etc. en verschillende aminozuren. Ik merk dat mijn nagels en haren ervan gaan glanzen en dat ik me minder moe voel en minder snel ziek word.

Ik groente en fruit zitten anti oxidanten die pas verteerd worden als het nodig is. Pas in een later stadium. De van de pilletjes komen te vroeg vrij

Iets wordt verteerd of niet verteerd, je lichaam kan anti oxidanten niet ff in de wacht zetten om ze later te gaan gebruiken.
Ik heb op school trouwens geleerd dat er altijd oxidatie reacties plaats vinden in het lichaam dus antioxidanten worden altijd bebruikt om vrije radicalen aftevangen!

Om de dag een tab vitamine. Is meer als aanvulling. Te veel vitamine is ook weer niet goed, dan wordt het weer toxic

de meeste worden gewoon uitgeplast wat teveel is.
als je rotor vit C pilletjes als snoepjes gaat nemen gaat t iid op een gegeven moment fout. maar dan moet je echt veel nemen wil je lever zoveel hebben dat t toxisch wordt

ik neem niks van dat alles, en ben zo goed als nooit ziek, en als ik eens een griepje heb duurt dat 2 dagen hooguit...

dus lijkt me overbodig als je gezond eet.

• Topic Starter Topic Starter
ik neem niks van dat alles, en ben zo goed als nooit ziek, en als ik eens een griepje heb duurt dat 2 dagen hooguit...

dus lijkt me overbodig als je gezond eet.

ik dacht er eerst presies het zlefde over 4 jaar lang geen hap van groeten genomen todat de inpact daarvan kwam die best lang duurt op een jonge leeftijd. onstekingen veel ziek zijn lusteloos depresief concentratie stoornissen nu gaat het gellukig allemaal weer goed door goed eten en veel sporte:D

Ik neem multi's onder het motto baadt het niet schaadt het niet.

Al dat gedoe, multi vitamines bevorderen gewoon de gezondheid, zolang je maar met mate inneemt.

Neem het alleen tijdens het eten in, vitamines worden d.m.v. voedsel opgenomen in het lichaam. Veel vitamines worden alleen met vetten bruikbaar, waardoor eten noodzakelijk is bij gebruik van die wonder pillen.

Terug
Naar boven