AndroidHealthClinic

vertrouw jij op je multivitamine ?

Al dat gedoe, multi vitamines bevorderen gewoon de gezondheid, zolang je maar met mate inneemt.

Neem het alleen tijdens het eten in, vitamines worden d.m.v. voedsel opgenomen in het lichaam. Veel vitamines worden alleen met vetten bruikbaar, waardoor eten noodzakelijk is bij gebruik van die wonder pillen.

Kijk. Zo hoor ik het graag. Het beste kun je multi's innemen bij de hoofdmaaltijd waarin je van alles wat tot je neemt.
Los daarvan, eet gewoon veel groente en fruit, goede vetten en go easy on the candy. Be smart, eat healthy. :cool:

Inderdaad,

Het beste is gewoon de multivitamines van een bekend merk, de rede hiervoor weet ik niet, maar ik heb wel eens gehoord dat deze beter afgestemd zijn op de dagelijkse hoeveelheid. Dus;

- Bekend Merk Multi-Vitamine
- Bekend Merk Omega 3,6,9 ( onverzadigde vetzuren )
- Veel kruiden thee ( groene thee, rooibos, brandnetel ) voor de anti-oxidanten

Naast de gewone gezonde voeding en je leeft gezond !

multivitamine icm junkfood = ideaal voedingspatroon toch?
:roflol:

Ik heb in spanje 2 weken op Whoppers geleefd en veel bier, en standaard iedere dag 2 x Centrum Performance Multivitamine. Was gek genoeg na die twee weken niet uitgeput, in me hoofd nog helder, en voelde me super, in tegen stelling tot me maten, die helemaal naar de klote waren.

We hebben exact hetzelfde gegeten, gedronken, geslapen en qua conditie hetzelfde.. dat zegt denk ik wel iets..

• Topic Starter Topic Starter
Al dat gedoe, multi vitamines bevorderen gewoon de gezondheid, zolang je maar met mate inneemt.

Neem het alleen tijdens het eten in, vitamines worden d.m.v. voedsel opgenomen in het lichaam. Veel vitamines worden alleen met vetten bruikbaar, waardoor eten noodzakelijk is bij gebruik van die wonder pillen.

he ricardo ik daar zit zker wat in thanks:D

vertrouw jij op je multivitamine of is het echt een toevoeging en eet je elke dag 2 ons groente ?

meerderen keren gelezen dat het zuur in groente een belangrijk element is in de groei vant lichaam
ik gebruik het als een aanvullig als ik een dag geen groene op heb.
wat doen jullie?

Ik vertrouw zeer zeker niet op een multivitamine omdat er nauwelijks relevant onderzoek is gedaan naar de consumptie van multi's i.v.m. bepaalde aspecten van de gezondheid.

Daarentegen is er wel bewijs dat groenten en fruit een positieve invloed hebben. Maar misschien voor sommige gezondheidsaspecten niet zo sterk als sommigen denken.

Ik heb weer gelezen dat synthetische vitaminen, zoals davitamon bijvoorbeeld, beter zijn dan vitamine uit groente. In groente zitten namelijk stoffen, die de opname van vitamines verminderen en stoffen ( o.a. pesticiden ) zitten die niet goed is voor de gezondheid. Vooral fruit uit verre landen, bevatten deze stoffen.

Als je bedoelt dat synthetische vitaminen beter zouden zijn voor de gezondheid, is daar volgens mij geen bewijs voor. Eerder integendeel.

Groente en fruit uit supermarkten staan wel onder strenge controles, maar de eenvoudige groente boer weer niet.

Dat is minder relevant dan het lijkt: indien groenten/fruit om wat voor reden dan ook ongezond zouden zijn, zou je de effecten daarvan moeten kunnen terugzien in epidemiologisch onderzoek.

Dus mijn advies.. eet alleen groene en fruit van de appie heijn en neem regelmatig een multivitamine en een Omega 3,6,9 pil. Ook knoflook pillen zijn goed.

Omega 3 6 9? Waarom? Is dat beter dan visolie?
Voor knoflookpillen dezelfde vraag.

Was ook nog wel benieuwd naar die andere dingen als pesticiden die in groente zit en die de opneembaarheid van vitamines verminderen....?

Goede vraag, maar dit is waarschijnlijk minder belangrijk dan het lijkt: Het is nooit aangetoond dat het vitamines zijn die groenten en fruit gezond maken.

Zolang epidemiologisch onderzoek laat zien dat mensen minder snel chronische ziektes krijgen door hoge consumptie van groenten en fruit, interesseert het mij niet wat daar de oorzaak van is.
Ook al zitten ze tjokvol pesticiden en bevatten ze 0,0 vitamines. Indien je er minder snel ziek van wordt, mag je concluderen dat er een positief evenwicht van groenten en fruit uitgaat --> meer positieve dan negatieve stoffen.

Vitaminen uit natuurlijke bronnen bevatten nutriënten die synthetisch niet beschikbaar zijn. De alg Dunaliella salina levert niet alleen een effectieve concentratie van beta-caroteen, maar bevat tevens stoffen die helpen kanker te bestrijden, zoals alfa-caroteen, cryptoxanthine, zaxanthine, luteine en lycopeen.

Ik zou willen dat je gelijk had, maar dit is helaas niet aangetoond.

Ik neem af en toe, wanneer ik voel dat ik wel wat extra kan gebruiken, de VM2000 van Solgar. Hier zitten niet alleen alle vitaminen in een zeer hoge concentratie in (en niet synthetisch), maar óók een kruidenmengsel met ginseng, dong quai, alfalfa etc. etc. en verschillende aminozuren. Ik merk dat mijn nagels en haren ervan gaan glanzen en dat ik me minder moe voel en minder snel ziek word.

Wat is er natuurlijk aan een produkt waar vitamines in zitten in zo'n hoge doseringen dat je op natuurlijke wijze nooit binnen kan krijgen?

neem standaard een mulitvitamine pilletje bij me ontbijt, maar vertrouw er niet op.

neem iedere dag me portie van 2 stuks fruit mee naar het werken probeer bij middagmaaltijd altijd genoeg groente te eten, wat alleen niet altijd is als er niks meer in huis is.

dus puur als aanvullig of voor als het een dag er niet van zou komen dat ik het anders binnen krijg.

en zover ik weet wordt een vitamine overschot toch uitgeplast, dus beter te veel dan te weinig.

Terug
Naar boven