Fitness Seller

Vervanging squat rippetoe

savage1379

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
78kg
Vetpercentage
14%
Heey,

Ik wil beginnen met een rippetoe schema maar er is 1 probleem. Een stel maanden geleden heb ik een operatie gehad aan mijn knie. Hierdoor is mijn rechterbeen nog zwak en pijnlijk en kan ik dus niet gaan squatten. Voor mijn benen heb ik nu een 2-daags schema van mijn fysio gekregen.
Mijn vraag was dus of ik de squat gewoon kan weglaten in mijn rippetoe schema.

tnq

Dan heeft het weinig zin om dat schema te volgen.

Ik zou naast die 2 fysio dagen ook 2 dagen per week bovenlichaam doen, en dan later die 2 fysio dagen vervangen met squats en verder benen trainen. Zoiets.

Kun je dat fysio schema plaatsen?

Kun je niet zon band voor je knie gebruiken?

Of met een spotter? En je hoeft ook niet meteen met 100 kg te squaten.

Desnoods zou je het later wel in kunnen halen, maar het is beter om nu te beginnen natuurlijk.

• Topic Starter Topic Starter
@marceldev mij werd verteld dat zo'n band niet zou werken voor mij.

@krisk De hele schema is met apparaten.. Ik weet de namen van de apparaten niet want zo staat het ook niet op mijn schemapapiertje maar ik denk dat je de apparaten wel zou kunnen herkennen.. Zo staat het op mijn schema:

Benen Spreiden - 3x20
Benen Sluiten - 1x20 (hoog gewicht)/ 2x20 (laag gewicht in beperkte beweging*)
Benen Duwen (voor je quadriceps) - 1x20 (hoog gewicht)/ 2x20 (laag gewicht beperkte beweging*)
Benen Trekken (voor je hamstring en billen) - 3x20
Benen Uitduwen (voor quadriceps en billen. Kan ook voor meer zijn maar dat herinner ik me nu ff niet) - 3x20 op 90/100 kg
Fietsen - 10 minuten (achteraf doe ik nog een extra 20-30 minuten voor cardio)

Gewichten bepaal ik meestal zelf.

*Sommige spieren trilden heel erg bij die oefeningen dus moet ik ze op een laag gewicht doen in heel korte bewegingen. Dan trillen mijn benen heel erg. Mijn fysio zei dat het voor balans was.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven