Fitness Seller

Vervelend probleem met me geluid(skaart)

• Topic Starter Topic Starter
Heeft niks met je hardware te maken iig (niet stuk wel verkeerde config)....ik ken die geintjes van ms systems.
Die gaan idd spotaan rebooten idd als er bv een "kernel panic" op treed...maar ik kan vanaf hier niet zien wat er scheelt met je sys files maar het is je software en niet meer als dat.
Wat hardwarematig nog wel eens wil helpen ivm je IRQ adressen niet evt verkeerd staan...is de soundcard in een ander pci slot zetten.

Ik krijg altijd wel even zo'n heel leuk blauwe scherm te zien voordat de PC zich reboot (gaat heel snel, zie dat blauwe scherm in een flits voorbij schieten).

Maar opzich klinkt het ook wel logisch dat me hardware niet beschadigd is, anders had 't geluid het helemaal niet meer gedaan vermoed ik. Het Realtek programma lijkt met iets te "botsen" wat tegen elkaar in werkt.

Precies..simpel gezegt....als met je bios overweg kan raad ik je aan daar te kijken of je IRQ adressen wel juist ingesteld zijn....weet je niet hoe dat werkt dan ff in een ander slot proberen.

En die IRQ adressen, is dat lastig om te leren? Voor een PC leek als ik. :P

Windblows is vaak heel irritant als het aankomt op drivers.. Windows update heeft er ook een zeer irritant trekje van dat hij denkt betere drivers aan boord te hebben als de orginele driver van de fabrikant. .. Foute boel dus..

Ik zie dat je al eea geprobeert hebt om de zooi te repairen .. hier nog een tip van PC-nerd Hiekie... Windblows reboot automatisch op een systeemfailure en soms is er in een flits een blauw scherm te zien .. Nou .... ik wil dus weten wat dat blauwe scherm te melden heeft, vaak staat daar juist HEEL belangrijke info!!

Om Windows niet te laten rebooten dien je een vinkje uit te zetten ... Ga naar je configuratiescherm en dan naar systeem..... dan krijg je een scherm met een stuk of 7 tabblaadjes erop... ga naar het tabblaadje geavanceerd.. en klik op de de onderste van de 3 knoppen (in het blokje opstarten en herstel) .. nu krijg je een vervolgschermpje en schakel het vinkje automatisch herstarten in het onderste deel van het scherm uit .. ...

Nu als windows crashed en wil rebooten blijft het blauwe scherm staan ... hier worden vaak het probleem gevende bestand getoond (1 van de onderste zinnen) en boven aan staat vaak een harde beschrijving van het probleem (bijvoorbeeld driver_IRQ_not_less_or_equal) om maart wat te noemen ..

Dit wil ik dus graag weten..

Kijk Hiekie heeft er ook kaas van gegeten...die optie kende ik niet.
Ik zelf gebruik dan ook al heel wat jaartjes geen windhoos meer....verdiep me de er niet meer in.Ik denk dat Heikie de juiste oplossing voor je heeft...dus post die output ;)

Je bent toch aan het formatten of windhoos aan het re-installen as we speak he ?

Kijk Hiekie heeft er ook kaas van gegeten...die optie kende ik niet.
Ik zelf gebruik dan ook al heel wat jaartjes geen windhoos meer....verdiep me de er niet meer in.Ik denk dat Heikie de juiste oplossing voor je heeft...dus post die output ;)

dju ik kende ook die optie, heb hier karma misgelopen :)

tja....hier krijg je wat van mij. :aai:

Thanks voor de replies bro's

@Hiekie: bedankt voor je uitleg en hulp! :)

Ik heb gedaan wat jij beschreef. Nu straks eerst naar me werk en zal daarna zo snel mogelijk posten nadat het probleem zich weer heeft voor gedaan!

En het kleine beetje karma wat ik kan geven houd je nog te goed :D

Nou, ik snap hier niks van, in positieve zin. Ik heb de PC opgestart en het probleem lijkt totaal te zijn verdwenen!? Ik heb al m'n best gedaan om de fout te krijgen. Winamp/YouTube/Media Player, alles tegelijk aan, maar alles draait perfect!? Het enige wat ik veranderd heb is hetgeen wat Hiekie vertelde... Naja, hopen dat het nu wel zo blijft! :)

Nou, ik snap hier niks van, in positieve zin. Ik heb de PC opgestart en het probleem lijkt totaal te zijn verdwenen!? Ik heb al m'n best gedaan om de fout te krijgen. Winamp/YouTube/Media Player, alles tegelijk aan, maar alles draait perfect!? Het enige wat ik veranderd heb is hetgeen wat Hiekie vertelde... Naja, hopen dat het nu wel zo blijft! :)

het komt door het geheim genaamd "windows"...

:roflol:

We horen het vaker op de zaak .. klant komt met pc in zaak .. hij doet dit niet, doet dat niet.. zus en zo ... nieuwsgierig geworden door de te onduidelijke uitleg van de klant sluiten we em wel ff aan om te kijken wat er is. .. klant erbij.. Doet ie dus ineens alles. ..

Terug
Naar boven