XXL Nutrition

[Verwijderen]

Red010

Advanced Bodybuilder
Waardering
230
Lengte
1m76
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
Beste BB'ers,

Zoals sommigen van jullie weten zit ik momenteel in het midden van mijn Test-E only kuur (https://forum.bodybuilding.nl/topics/reds-1e-bulkkuur-test-e.390761/) en dit bevalt mij prima!
Ik heb al aardig wat vooruitgang geboekt qua kracht en gewicht en ben redelijk tevreden over deze kuur.

Echter, wil ik om mijn doelen te behalen nog meer massa aanmaken en dit wil ik bereiken middels mijn tweede cycle (Ik wil 80 kg wegen op 10%bf oftewel 72kg VVM.).

Na veel onderzoek te hebben gedaan naar de mogelijkheden ben ik tot de volgende kuur gekomen. Graag jullie meningen betreft dosering en gebruik van de juiste middelen voor mijn doel.

Houd in gedachte dat dit nogmaals een bulkkuur zal zijn. Na deze kuur wil ik gaan gaan terugcutten om het gewenste bf% te bereiken Momenteel heb ik naar schatting 65kg VVM, wat wil zeggen dat ik met de huidige kuur en de tweede kuur 7kg vvm wil gainen.

BulkCycle 2

Week 1-12 Test-E 250mg (E4D)
Week 1-10 Deca 200mg (E6D)
Week 1-6 D-bol 30mg (ED)
Week 1-13 HCG 250iu (E4D)
Week 14-16 Nolva 30mg (ED)

Kuur ziet er niet slecht uit, vind het alleen zonde dat je op die stats al begint

Kuur ziet er goed uit.

Stats zeggen niks want je weet zn lengte niet. Ook kan je al beginnen kuren vanaf eender welk gewicht. Dat je vanaf een bepaald gewicht moet kuren is absolute nonsens.

Kuur ziet er goed uit.

Stats zeggen niks want je weet zn lengte niet. Ook kan je al beginnen kuren vanaf eender welk gewicht. Dat je vanaf een bepaald gewicht moet kuren is absolute nonsens.
Kijk naar zen profiel er staat 1m74 op 76 kilo, wetende dat hij de grote gains van zen eerste kuur al achter de rug heeft, kutstats. En kuren van eender gewicht kan ja al vind ik het onnodig, zeker vanaf 70 kilo...

Je weet zijn achtergrond toch niet.. Kut T levels, genen, blessures etc. Niet zo blindstaren op stats..

Wanneer je van jezelf weet dedicated te zijn, weet hoe je vet verband en spier opbouwt, en dit jezelf al bewezen hebt, in welke mate dan ook, wat let je? Wetende dat je toch gaat kuren, je doel is niet te behalen zonder, verspil geen tijd. Als je nou een kind van een jaar of 18 bent oké neem dan geen risico's ivm processen die nog op volle toeren draaien maar volgens mij is TS ergens in de 20.

Vanwaar 480IU hCG /week? Doorgaans word hCG t/m eerste week nakuur geadviseerd.

• Topic Starter Topic Starter
Kijk naar zen profiel er staat 1m74 op 76 kilo, wetende dat hij de grote gains van zen eerste kuur al achter de rug heeft, kutstats. En kuren van eender gewicht kan ja al vind ik het onnodig, zeker vanaf 70 kilo...

Ik ben begonnen op 76 sta nu op ongv. 83 kilo. Bf% is onbekend, maar afgaande op de definitie die ik heb zou ik zeggen rond de 15%.

Je weet zijn achtergrond toch niet.. Kut T levels, genen, blessures etc. Niet zo blindstaren op stats..

Wanneer je van jezelf weet dedicated te zijn, weet hoe je vet verband en spier opbouwt, en dit jezelf al bewezen hebt, in welke mate dan ook, wat let je? Wetende dat je toch gaat kuren, je doel is niet te behalen zonder, verspil geen tijd. Als je nou een kind van een jaar of 18 bent oké neem dan geen risico's ivm processen die nog op volle toeren draaien maar volgens mij is TS ergens in de 20.

Vanwaar 480IU hCG /week? Doorgaans word hCG t/m eerste week nakuur geadviseerd.

Ik ben inderdaad al in de twintig en heb er ook een lange tijd over nagedacht. Ik zal 2 x 250iu HCG doen in de week. Om testiculaire atrofie te voorkomen.
Naar mijn weten wordt HCG tot een paar dagen voor de eerste week nakuur aangeraden. dit ivm de efectiviteit van de PCT.

Laatst bewerkt:
Ik ben begonnen op 76 sta nu op ongv. 83 kilo. Bf% is onbekend, maar afgaande op de definitie die ik heb zou ik zeggen rond de 15%.

Ik ben inderdaad al in de twintig en heb er ook een lange tijd over nagedacht. Ik zal 2 x 250iu HCG doen in de week. Om testiculaire atrophie te voorkomen.
Naar mijn weten wordt HCG tot een paar dagen voor de eerste week nakuur aangeraden. dit ivm de efectiviteit van de PCT.

Kun je testiculaire atrophie even toelichten? Begrijp niet wat je bedoeld.

Zou mooi zijn als @Galen er in komt want die heeft vast iets zinnigs te zeggen over die hCG. Hij pleit ervoor om het t/m de eerste week van de nakuur te zetten als ik me niet vergis.

T/m eerst week nakuur, en hoger doseren: 500 IU 2x per week of 250 IU EOD, 2x 250 IU is te weinig.

Kun je testiculaire atrophie even toelichten? Begrijp niet wat je bedoeld.

Zou mooi zijn als @Galen er in komt want die heeft vast iets zinnigs te zeggen over die hCG. Hij pleit ervoor om het t/m de eerste week van de nakuur te zetten als ik me niet vergis.

Testiculaire atrofie = Het inkrimpen van de ballen door exogene testosteron gebruik, waardoor het LH gehalte zakt en je dus geen natuurlijke testosteron meer aanmaakt. Zoiets.

T/m eerst week nakuur, en hoger doseren: 500 IU 2x per week of 250 IU EOD, 2x 250 IU is te weinig.

Bedankt Galen, ik zal het meenemen en de kuur wijzigen naar:

BulkCycle 2

Week 1-12 Test-E 250mg (E4D)
Week 1-10 Deca 200mg (E6D)
Week 1-6 D-bol 30mg (ED)
Week 1-14 HCG 450iu (E4D)
Week 14-18 Nolva 30mg (ED)

Nolva op 20

Edit: en 4 weken

Dan 22,5 :rolleyes:

2e kuur, laat me niet lachen man. schaam je

miss zit er maar 10mg in 1 tab maar 15mg aangegeven. ik denk dat je in dit geval beter gewoon 2 kunt nemen. Had dit zelf ook.. volgende keer maar voor hg nakuur gaan om iets meer zekerheid te krijgen

ik zou persoonlijk toch eerst je bf verlagen

Zou de eerste maand na de nakuur sowieso nog voldoende cals tot je blijven nemen. Daarna pas lichtjes cutten, al zou ik dat nooit meer naturel doen na gekuurd te hebben.

Is bridgen geen optie de volgende keer? Eerst lichtjes bulken nog en daarna shredden. Na je eerste cycle wil je liever bezig zijn met massa behouden ipv te cutten imo.

Zou de eerste maand na de nakuur sowieso nog voldoende cals tot je blijven nemen. Daarna pas lichtjes cutten, al zou ik dat nooit meer naturel doen na gekuurd te hebben.

Is bridgen geen optie de volgende keer? Eerst lichtjes bulken nog en daarna shredden. Na je eerste cycle wil je liever bezig zijn met massa behouden ipv te cutten imo.

Ja, sowieso is gains behouden eerste prioriteit na de kuur. Ben ook van plan een vetpercentage meting te laten doen zodat ik meer inzicht heb in mijn lichaamscompositie na de kuur. Op basis daarvan zal ik mijn training en voeding aanpassen om mijn bf% te verlagen tot de volgende kuur.

Ik zou nu ook wel kunnen bridgen en cutten. Denk dat cutten tijdens een bridge het sowieso makkelijker maakt om de gains te behouden. Nadeel is dat ik dan wel meteen voor een langere tijd ON blijf.

Still so much thinking to do.

Terug
Naar boven