Fitness Seller

vet bij spieren verloren. Strange....

SN33KY

Novice
Waardering
1
Lengte
1m66
Massa
67kg
Vetpercentage
24%
Owla,

Ik schrik me een ongluk vandaag.

Ik heb in 1 week 2.1% vet bijgekregen, 1.2% spieren verloren en 0,1kg ligaamsgewicht verloren.

Het ergste van al is:
- Ik ben deze week begonnen met gezonde voeding te nemen. kip, ei, melk, groenten & fruit (veel), vis, gezonde granen, thee, etc... (Al heb ik in het weekend zwaar gezondigd met +-10 duvels)
- Vanaf deze week ben ik bezig met een trainingsprogramma die ik heb gekregen van een coach. 4x per week 1,5 uur (excl. cardio). en 30 minuten HIIT cardio er bij per training.
- Ik neem vanaf deze week whey proteine na training en cassius als ik ga slapen. En dan een pre workout voor de training.

Wat ik ook merk is dat ik veel spierpijn heb de laatste weken. wat ik voordien niet had toen ik gewoon alle toestellen (geen gewichten/mat/cable) afging. Toen ben ik trouwens 2,7 kilo afgevallen, 4,5% vetmassa verloren en 2,5% spiermassa bijgekregen in 1 maand. Ook was mijn voeding minder gezond.

Ook heb ik nu een (gewichten)trainingsschema waar ik altijd ontzettend bij zweet. wat ik voordien niet had bij de andere oefeningen.

Waar kan hier de oorzaak liggen?
- Te veel verbranding tijdens de training?
- Door de gezonde voeding te weinig calorieën inname?
- Die 10 duvels dit weekend?
- Te weinig water drinken

Graag wat advies want schrik me hier kapot vandaag. Zo ga ik mijn doel absoluut niet halen....

ik gok dat je een elektrische weegschaal hebt gebruikt om die waarden te meten? want die dingen zijn zo onnauwkeurig als de pest....

Ik weet niet hoe je bij deze percentages komt, beetje vaag.

Zoals hierboven al is gezegt weeg je met een weegschaal die deze percentages afgeeft?
Deze zijn erg onnauwkeurig!

Of misschien eet je veel te weinig door zo "gezond" te eten.
Heb je een voedingschema?
Nee ---> Maak er 1
Ja ----> Post hem hier

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet niet hoe je bij deze percentages komt, beetje vaag.

Zoals hierboven al is gezegt weeg je met een weegschaal die deze percentages afgeeft?
Deze zijn erg onnauwkeurig!

Of misschien eet je veel te weinig door zo "gezond" te eten.
Heb je een voedingschema?
Nee ---> Maak er 1
Ja ----> Post hem hier

De metingen zijn met een elektrische weegschaal genomen. Geen goedkope brol maar een degelijke die in testen vrij goed werd bevonden. Waarschijnlijk zal dit niet precies kloppen, maar dit geeft mij wel een indicatie in vergelijking met de vorige metingen.

Hoe ik meet:
- ik moet op de weegschaal mijn lengte + leeftijd ingeven. (1,66 - 30 jaar)
- Ik ga 3 maal op de weegschaal staan (s'ochtends) en neem daar het gemiddelde van. De weegschaal zit er -0,3% tot +0,3% langs
- Deze gegevens sla ik op.

Notaties:
20 Feb: 70,0 Kg - 29.1% Bodyfat - 38.1% Spiermassa
06 Mar: 68,7 Kg - 26,9% Bodyfat - 39,3% Spiermassa
21 Mar: 68,6 Kg - 25,5% Bodyfat - 40,2% Spiermassa
03 Apr: 67,3 Kg - 24,6% Bodyfat - 40,5% Spiermassa
10 Apr: 67,2 Kg - 26,7% Bodyfat - 39,2% Spiermassa

Voedingschema:

Deze heb ik niet. Wil dit wel gaan doen nu ik zo schrik van deze wijziging.

Wel heb ik dit ooit bijgehouden op 3 April:
http://www.myfitnesspal.com/food/diary/sn33ky?date=2014-04-03. Dat is een indicatie... omdat ik niet altijd hetzelfde eet.

Helaas is een elektrische weegschaal niet nauwkeurig, hoe duur deze ook is :(

Als je al wat meer of minder water hebt gedronken de dag van tevoren enz van die dingen, hebben daar ook invloed op.
Bij mij is mijn VP 1,5% hoger dan met de huidplooimeter op zo'n weegschaal.

Inderdaad ik zou niet uitgaan van deze berekeningen van de weegschaal.
Als je 67 kilo weegt en dan 26 % BF hebt dat is aardig veel.
Je kunt het beter gewoon met een caliper meten dit is een stuk nauwkeuriger!

Kan zijn dat je een ander moment hebt gewogen of te weinig water tijdens die training hebt gedronken.
Niet of wel naar de WC zijn geweest.
Wegen moet je met precies dezelfde omstandigheden doen.

Oh en wat ik me afvroeg deze percentages maken geen 100%
Dus wat is de rest van je lichaam dan? vocht?

Laatst bewerkt:
Het punt met onnauwkeurig is dat de afwijking per keer kan verschillen. Kijk ik snap wel dat je de gemiddeldes neemt van een aantal metingen, maar wie zegt dat die metingen goed zijn? Je zou h het eigenlijk de hele dag door moeten doen en dan gemiddeldes nemen. Maar dan nog...

Feit blijft, electrische weegschalen zijn gewoon crap om dit mee te meten, hoe duur ze ook zijn. En als je er over nadenkt dan zou je dat ook wel moeten inzien, hoe kan een weegschaal vanuit je voeten in hemelsnaam je hele lichaam doormeten?

Mijn mening: de spiegel (en eventueel foto's nemen van jezelf) is 100000000x beter om je vooruitgang (of achteruitgang) bij te houden dan een electronische weegschaal.

Als je écht zo graag je weegschaal wil gebruiken zou je kunnen overwegen om een echte meting te laten doen (huidplooimeter enzo) en direct daarna op de weegschaal staan en het daarmee meten, en dit een aantal dagen herhalen. Dan heb je tenminste een indicatie van het verschil tussen je weegschaal en hoe het echt is, misschien dat je dan wat meer bruikbare informatie uit je weegschaal kan halen.

Je focust je teveel op cijfertjes die onnauwkeurig berekend worden, beter ga je gewoon een voedingsschema opstellen en zo doortrainen. Eventueel 1x per maand een huidplooi+gewichts meting. Niet supervaak meten en dan gaan stressen omdat de waardes (die sowieso niet nauwkeurig zijn)schommelen.

Ok, begrijp dat dit slechts een indicatie is, en dat deze metingen niet kloppen met de realiteit.
En ik gebruik dit vooral om te vergelijken met de vorige metingen uit de weegschaal in (bijna) dezelfde omstandigheden. Opstaan, wc, douchen en dan meten.

Maar dit neemt niet weg dat ik tegenover vorige metingen, die altijd vooruitgang lieten zien, nu ineens hard naar achter ben gegaan. En ik zoek daarvoor een verklaring. Dit zal niet alleen aan de iets te onnauwkeurige metingen liggen van de weegschaal die meestal maar 0,6% fluctueert?

Ik weet dat het perfecte meetinstrument is om alles te laten opmeten. Waar? wie? +-kosten? hoeveel laat ik dit doen? kan ik dit zelf? goede meetinstrumenten?

Foto's:
16j3hpe.jpg

2mqw5eu.jpg

Conclusie die ik uit jullie posts haal: Niet bang zijn van de schommeling op dat apparaat en gewoon doorgaan. Goede metingen laten doen (1x per maand) .Mijn voedselgebruik iedere dag bijhouden en een voedingsschema maken.

Conclussie blijft hetzelfde ook al is er een kans dat ik vet aan het krijgen ben en spiermassa aan het opbranden ben?

Je vergeet de conclusie dat je beter een spiegel + foto's kunt gebruiken ipv een weegschaal.

Ok, begrijp dat dit slechts een indicatie is, en dat deze metingen niet kloppen met de realiteit.
En ik gebruik dit vooral om te vergelijken met de vorige metingen uit de weegschaal in (bijna) dezelfde omstandigheden. Opstaan, wc, douchen en dan meten.

Maar dit neemt niet weg dat ik tegenover vorige metingen, die altijd vooruitgang lieten zien, nu ineens hard naar achter ben gegaan. En ik zoek daarvoor een verklaring. Dit zal niet alleen aan de iets te onnauwkeurige metingen liggen van de weegschaal die meestal maar 0,6% fluctueert?

Ik weet dat het perfecte meetinstrument is om alles te laten opmeten. Waar? wie? +-kosten? hoeveel laat ik dit doen? kan ik dit zelf? goede meetinstrumenten?

Foto's:
16j3hpe.jpg

2mqw5eu.jpg

Conclusie die ik uit jullie posts haal: Niet bang zijn van de schommeling op dat apparaat en gewoon doorgaan. Goede metingen laten doen (1x per maand) .Mijn voedselgebruik iedere dag bijhouden en een voedingsschema maken.

Conclussie blijft hetzelfde ook al is er een kans dat ik vet aan het krijgen ben en spiermassa aan het opbranden ben?
Er is geen reden dat je wel vet zou krijgen en spier zou afvallen zolang je voeding op orde is en je maar redelijk wat eiwitten eet moet het goedkomen. Dan kom je of spier aan en krijg je wat vet of je valt spier af en verliest wat vet. Geloof die weegschaal niet mischien heb je gister wat meer water gedronken of minder dat veranderd al gelijk de uitkomst.

Je kunt niet echt spieren kwijtraken en tegelijkertijd vet aanzetten. Je lichaam bouwt of beide op of beide af. (Katabool vs anabool) in welke verhouding dat is is wel afhankelijk van voeding/training ;)

Foto's:
16j3hpe.jpg

2mqw5eu.jpg

Gooi die weegschaal weg. Wie houdt er zich nu bezig met zo'n weegschaal. Ik dacht dat dit iets voor vrouwen was. Je ziet nu toch zelf ook dat dit niet werkt zoals het moet of dat de resultaten niet correct zijn omdat je bvb die dag twee liter vocht meer in je lichaam hebt dan de week ervoor. Ik heb nog nooit mijn vet laten bepalen. Als ik cut, weeg ik mij enkel één keer per week en kijk ik in de spiegel en na een paar weken zie ik het verschil. En na drie, vier maanden heb ik het lichaam wat ik moet hebben. 10 kg lichter, geen vet meer rond mijn middel en goed droog. En dat je wat spieren en kracht gaat verliezen als je vermagert, is normaal.

Haha vriend, maak je niet druk! 24,7% vet volgens je weegschaal.. wat een onzin! Ik gok je op hooguit 18% als het al niet minder is.. serious, maak je niet druk en ga uit van de spiegel, niet van een weegschaal met een vp meter, die dingen zijn idd echt onbetrouwbaar..

Ik denk dat je ook mindere VP hebt dan je denkt. Niet boven de 20% denk ik zo

uploadfromtaptalk1397150972626.jpg

Thanks allemaal.

Tijd om wa geld te verdienen, en da onding te verkopen :D Kan ik weer investeren in gezonde voeding :)

Edit: Iemand kopen?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven