Fitness Seller

Vet in de ochtend/Plantaardige eiwitten

Anoniem_1992_2

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
210
Lengte
1m90
Massa
86kg
Vetpercentage
19%
Hallo,

vroeg me af eten jullie ook vet/noten in de ochtend? (als je net opstaat dus)
Ben bezig met een voedingsschema maar moet ik dan sochtends dezelfde verhoudingen aanhouden?

En in havermout zit ook eiwit, dat moet ik niet meerekenen in mijn voedingsschema toch?

waarom mag je de eiwitten in havermout niet meerekenen

'Heb je niets aan' lijkt me ook weer een beetje kort door de bocht. Ik kan me vergissen (ben immers zelf ook pas begonnen met bewuste voeding) maar zodra je aminozuurprofiel maar compleet blijft, kun je ook via plantaardige voeding aan je eiwitten komen. Het is alleen wat meer rekenen, zou je compleet vegetarisch willen gaan. Bij dierlijk voedsel hoef je je daar niet druk om te maken.

Wel vraag ik me ook af of het slim is de marco-verhoudingen gedurende de dag exact na te leven. Zo hoor ik ook wel eens dat het beter is om 's avond flink wat vetten binnen te krijgen in combinatie met langzame eiwitten. Zou het dan ok zijn om bijvoorbeeld in je laatste maaltijd relatief meer vetten te eten, zolang een tekort aan vetten in de overige maaltijden het dagelijks totaal maar rechttrekt? Dus de hele dag laag in het vet, en met de laatste maaltijd overcompenseren?

Alle eiwitten meetellen.

Terug
Naar boven