Fitness Seller

Vet Percentage +/- 25 klopt het ?

Ik weeg 92 kilo met een buikomvang van 88 cm. Die berekening geeft een BF% van 14,1 aan, terwijl het eerder 17-18% is in de spiegel. Die berekening geldt volgens mij alleen voor ecto's.

kweenie.. doe eens een foto ?
of controleer het eens met een fatsoenlijke vetmeting ?

Ik weeg 92 kilo met een buikomvang van 88 cm. Die berekening geeft een BF% van 14,1 aan, terwijl het eerder 17-18% is in de spiegel. Die berekening geldt volgens mij alleen voor ecto's.

volgensmij klopt er sowieso weinig van die meting, ik ben ook ecto (geloof ik). ik ben 183, 70 kg en een buik omtrek van 73 Cm, ik zou een bf% van 5.4% hebben.. Daar klopt dus niets van he:P

volgensmij klopt er sowieso weinig van die meting, ik ben ook ecto (geloof ik). ik ben 183, 70 kg en een buik omtrek van 73 Cm, ik zou een bf% van 5.4% hebben.. Daar klopt dus niets van he:P

Ik geloof dat ik zelf eerder meso ben. Beste manier blijft gewoon de standaard klem.

Heb op dit trouwens geen recente foto, mijn oude telefoon is KIA en daar zat mijn enige camera op.

Ik kom zelf van de 25+ af en momenteel op 18%.
Doe elke week een meting een electronische en met de harpenden tang.
En moet zeggen de 2 ontlopen elkaar toch echt weinig.
Ongeveer 1% .
En op jou foto lijkt mij ook rond de 25% .
Zeker niet onder de 20%.

Grappig, heb ooit ook van die elektronische metingen laten doen. Gaf ie eerst 21 aan, de maand daarop 17,1%, daarna 19,3% en de week daarop 15,8%. Dat ding flipt.

Je moet er een beetje wegwijs mee worden met die dingen.
Wat heel belangrijk is voor een juiste meting dat je had altijd op het zelfde tijdstip doet en niet binnen een uur vooraf bv 1 liter water drinkt want dan gaat hij flippen.
En merk doet ook wonderen bij ons hebben ze een tanita waar je op gaat staan en ook nog in je handen die handvaten vast pakt.
Dat ding heb ik opgezocht en kost 3495 euro en is toch erg betrouwbaar.
Heb hier thuis een omron staan en ach ja laten we maar zeggen goedkoop is duurkoop.

Je moet er een beetje wegwijs mee worden met die dingen.
Wat heel belangrijk is voor een juiste meting dat je had altijd op het zelfde tijdstip doet en niet binnen een uur vooraf bv 1 liter water drinkt want dan gaat hij flippen.
En merk doet ook wonderen bij ons hebben ze een tanita waar je op gaat staan en ook nog in je handen die handvaten vast pakt.
Dat ding heb ik opgezocht en kost 3495 euro en is toch erg betrouwbaar.
Heb hier thuis een omron staan en ach ja laten we maar zeggen goedkoop is duurkoop.

Dus alles moet precies hetzelfde anders geeft het dure apparaat wat voor mij twee maandsalarissen kost een enorm onbetrouwbaar resultaat? Nee dank je, dan vertrouw ik liever op de spiegel en een eenvoudige tang.

Dus alles moet precies hetzelfde anders geeft het dure apparaat wat voor mij twee maandsalarissen kost een enorm onbetrouwbaar resultaat? Nee dank je, dan vertrouw ik liever op de spiegel en een eenvoudige tang.
Mij kost het apparaat niks staat op de sportschool en met een tang wil het ook nogal eens verschillen hangt van de persoon af die meet en of die exact op dezelfde plek pakt.
En ik moet zeggen als je gewoon altijd sóchtends erop gaat de metingen erg constant zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Hallo BB`rs effe een update

Heb effe een dipje gehad heeft ben tussen de 90 en 91 kg blijven schommelen (nog steeds het geval) eigelijk komt dit meer door mijn werk ik draai heel veel onregelmatige diensten dus is heel moeilijk plannen wanneer wel en niet te eten dus een voedingsschemamaken is helemaal een ramp, mijn baan is fysiek gezien niet echt zwaar werk maar moet wel heel veel lopen ik heb aan de hand van andere bb van dit forum een voeding schema gemaakt het zal zeker nog niet helemaal goed zijn maar hoop dat jullie me kunnen helpen om het te perfectioneren.

Zoals ik al zei is het door mijn werk moeilijk om tijden te planen dus vandaar dat ik elke dagdeel door twee heb gedeeld om zo aan op zijn minst 6 maaltijden te komen.

Ochtend deel 1
Muesli/Havermout/Brinta (beetje afwisselen per dag)
Magere Yoghurt/ Melk
2 Eiren
Proteine Shake

Ochtend deel 2
4 sneetjes bruin brood
beleg kip/kalkoen filet of pindakaas (combinatie ook mogelijk)
Vruchtensap
1 glas water

Luch deel 1
2 sneetjes bruin brood met tonijn salade
proteine shake
1 glas water

Lunch deel 2
1 stuk fruit
een tussendoortje (niet met veel suiker of vet of helemaal geen)
1 glas water

Avond Eten
Mogelijkheid 1: Rijst, kip, sla, bonen
Mogelijkheid 2: Pasta met een sausje of mischien alleen met tonijn.
Mogelijkheid 3: Ardappelen met Kip filet Kalkoen filet of biefstuk.
1 glas water

Avond deel 2
Kwark
wat nootjes
Proteine shake gevolgd door een glas water

ik heb ook niet echt bij alles gezet wat de hoeveelheid zal zijn dit omdat ik nog moet uirekenen hoeveel calorien alles bevat.

graag opmerkingen, kritiek aanvullingen alles is welkom.

grt

Tussen de 20% en 23% gok ik

Terug
Naar boven