MuscleMeat

Vet verbranden met yoghurt

Gysemans

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
Vet verbranden met yoghurt.

Een studie toont aan dat Yoghurt in je dieet je lichaam kan helpen om vet te verbranden en daardoor sneller af te slanken. Onderzoekers die research doen naar dieet, afvallen en vetverbranding ontdekten dat zwaarlijvige mensen die minstens 3 porties magere yoghurt per dag eten tijdens een verlaagd calorieën dieet (zonder een schuld aan calorieën kan je echt niet afvallen), 22 procent meer gewicht verloren en vooral 61 procent meer vet hadden verbrand dan anderen die enkel het verlaagde calorieën dieet volgden. De zwaarlijvigen die yoghurt eten verliezen ook opmerkelijk meer gewicht rond hun taille. Wil je dus afvallen ter hoogte van je buik dan kan je proberen minstens 3 maal per dag magere yoghurt te eten.
Niet alleen vielen de proefkonijnen die yoghurt aten meer af, ze slaagden er ook beter in om beter magere spiermassa te behouden. Door je spiermassa te behouden tijdens het diëten ga je je metabolisme niet onnodig verlagen, dit kan alleen maar helpen om het gevreesde jojo-effect te voorkomen. Dit is cruciaal bij het diëten, je wil vet verbranden, geen spieren verliezen. Spieren helpen om calorieën te verbranden en zijn dus onze bondgenoot in de strijd tegen de overtollige kilo’s en zwembandjes.
De onderzoekers vinden meer en meer bewijs dat het calcium en de eiwitten in magere yoghurt helpen om vet te verbranden en permanent gewicht te verliezen. Vooral het verlies van vet aan de buik is zeer interessant, vele brengen dit vet in verband met gevaarlijke hart- en vaatziekten, diabetes, beroertes en sommige vormen van kanker. Probeer het zelf, 3 maal per dag yoghurt eten en laat ons weten wat het resultaat is van je yoghurt dieet!

De onderzoekers vinden meer en meer bewijs dat het calcium en de eiwitten in magere yoghurt helpen om vet te verbranden en permanent gewicht te verliezen
dat zou dan ook gelden voor melk.... Yoghurt is tenslotte 'rotte melk'... :p

000318198_001_60746_200.jpg
= :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Ok, maar ik dacht dat je van zuivelproducten 'vet' zou worden?

Ok, maar ik dacht dat je van zuivelproducten 'vet' zou worden?

Als het zorgt voor een flink overschot aan kcal's of helemaal tjokvol zit met transvetten wel ja.

Verder zijn er eigenlijk geen producten waar je zomaar vet van wordt. Zo simpel is het allemaal niet. (of juist wel? :D)

Hoofdsponsor van deze studie was campina/friesche vlag? ;)

maar je krijgt er wel een dikkere huid door, je vasculariteit word dus minder....

Ik houd het lekker bij de magere kwark van de zaanse hoeven zit kwark een beetje yoghurt. Ik reageer hier altijd goed op tijdens een dieet.
En lekker belangrijk dat je er een wat dikkere huid van krijgt, zolang je niet in wedstrijd voorbereiding bent lijkt dit me toch wel het minst belangrijkste.
Dit zijn echt geen c.m'ers maar m.m'ers verschil. Vind je het wel een probleem dan dump je de melkproteine toch na je dieet.

Kan je het beste magere kwark nemen. zitten veel meer eiwitten in en weinig koolhydraten!

Mag je die magere yoghurt mengen met iets? Dus ' ochtends met whey, fruit en havermout en 's middags als soort 'dressing' bij tonijn met tomaat etc.? Of moet je het puur nemen? Hoe groot moeten die porties zijn?

Vrij snel word er gesuggereerd dat je die yoghurt net zo goed/ beter door kwark kan vervangen. Zelf vind ik Biogarde qua smaak lekkerder. Maar zou juist de zuurheid van yoghurt er iets mee te maken kunnen hebben? Over citroen heb ik ook van vetafbrekende eigenschappen gehoord.

Ik ga iig de Biogarde vervangen door magere yoghurt. We zullen zien..

Ja jammer dat je van zuivel vocht gaat vasthouden, anders zou het echt godenvoedsel zijn (toegegeven, kwark is het beste toetje voor bodybuilding :) )

Heb ooit eens gehoord van een dietist dat het de zuurtegraat ofzo was, die het vetverbrande stimuleerde, dit is niet het geval bij kwark..

vet verbranden van yoghourt is verwaarloosbaar. als je vet wil verbranden moet je diëten.

Terug
Naar boven