MuscleMeat

vet verlies en spieren kweken

Demian

Huge Freak
Waardering
649
Lengte
1m88
Massa
91kg
Vetpercentage
15%
Ik zit nu 3/4 jaar op boksen en doe af en toe kickboksen erbij, en ik weet toch echt bijna zeker dat ik vet verlies en spieren aankom. Terwijl ik hier steeds lees dat dit niet kan?

volgens mij wordt hier vaak bedoeld en dat zeggen mensen vaak. Dat ze vet omgaan zetten in spieren dat kan niet. Vetten kunnen geen spieren worden.
Maar als jouw vvm toeneemt win je spieren en heb je minder vet. Dat is denk ik wat er bij jouw gebeurd

waarschijnlijk zeggen ze dat omdat je spiergroei niet optimaal is tijdens dieeten, maar dat zecht nog niet dat je niets kan aankomen.

Ik denk dat je met een zorgvuldig samengesteld voedingsschema vet kunt verliezen en spiermassa kunt winnen, mits je KT doet. Zelfs dan is het nog ontzettend moeilijk en als het lukt gaat het heeeel langzaam. Een voorbeeld van zo'n methode is IF van Martin Berkhan (leangains.com). Die laat je geloof ik 20% boven onderhoud eten op trainingsdagen (bulken) en 20% of minder dan onderhoud eten (cutten) op rustdagen. Zo bulk en cut je tegelijkertijd. De vraag is of dat effectiever is dan een aantal weken bulken gevolgd door een aantal weken cutten, maar onmogelijk is het niet. Wel heel moeilijk, zeker als je al langere tijd traint.

Als het jou lukt en je vindt dat het snel genoeg gaat, des te beter

Ik denk dat je met een zorgvuldig samengesteld voedingsschema vet kunt verliezen en spiermassa kunt winnen, mits je KT doet. Zelfs dan is het nog ontzettend moeilijk en als het lukt gaat het heeeel langzaam. Een voorbeeld van zo'n methode is IF van Martin Berkhan (leangains.com). Die laat je geloof ik 20% boven onderhoud eten op trainingsdagen (bulken) en 20% of minder dan onderhoud eten (cutten) op rustdagen. Zo bulk en cut je tegelijkertijd. De vraag is of dat effectiever is dan een aantal weken bulken gevolgd door een aantal weken cutten, maar onmogelijk is het niet. Wel heel moeilijk, zeker als je al langere tijd traint.

Als het jou lukt en je vindt dat het snel genoeg gaat, des te beter

Dit betekend dat als je 5 van de 10 dagen traint, je gewoon op onderhoud eet..

Dit betekend dat als je 5 van de 10 dagen traint, je gewoon op onderhoud eet..

Het idee is in ieder geval dat je op trainingsdagen boven onderhoud eet op rustdagen eronder. Vraag me er het fijne niet van, want ik heb het op deze manier nooit geprobeerd. Via leangains.com kun je vinden hoe het precies in elkaar zit mocht je interesse hebben:p

• Topic Starter Topic Starter
Ik bedoel natuurlijk niet dat ik vet omzet in spieren, dat was makkelijk gezegd.

Ik bedoel dat ik het gevoel heb dat ik vet verlies en tegelijkertijd toch grotere spieren krijg.

Ik bedoel natuurlijk niet dat ik vet omzet in spieren, dat was makkelijk gezegd.

Ik bedoel dat ik het gevoel heb dat ik vet verlies en tegelijkertijd toch grotere spieren krijg.

ja dat zou best kunnen, heb dit bij mezelf ook ondervonden en nog van mensen gehoord, ze vielen af en toch werden bepaalde spieren "dikker" wat ergens best mogelijk is zolang je intensief traint en progress maakt.

Terug
Naar boven