AndroidHealthClinic

Vet verliezen: weinig herhalingen

HrvaticZzZ

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
87kg
Vetpercentage
13%
Hallo allemaal,

Ik kwam op internet (http://www.simplyshredded.com/the-best-of-the-best-here-are-20-gems-of-wisdom-you-need-to-know.html) het volgende stukje tegen:

13) Best Way To Lift For Burning Fat: Heavy Weight, Short Rest Periods
Most people think high reps are most effective at melting bodyfat, but it’s just the opposite. Researchers from the Norwegian University of Sport and Physical Education (Oslo) found that using a weight that allows for only six reps increased subjects’ resting metabolic rate higher and for longer after a workout than 12-rep sets.
A study from the College of New Jersey (Ewing) reported that when men rested just 30 seconds between sets of bench presses, they burned more than 50% more calories during the workout than when they rested three minutes. To burn more calories during and after training (which helps burn bodyfat), use a 6-8-rep range and keep rest periods to less than one minute.

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Normaal gesproken gaat men inderdaad uit van vele herhalingen om vet te verliezen (tijdens de cut dus).

---------- Post toegevoegd Sun 23 Oct 2011 om 22:52 ----------

Ik zie net dat ik dit stukje niet onder de goede categorie heb geplaatst. Is er een mogelijkheid om dit te verplaatsen naar Vetverlies en conditietraining?

Gewoon gaan hardlopen!

Niks mis met zware KT, maar om dat nu te doen om vet te verbranden. Doe gewoon een dieet en evetueel de cardio, en beschouw de KT zuiver als een manier om spiermassa in stand te houden.

Singles doen met weinig rust (bijv alleen het volgende gewicht laden) en myo reps zijn hier ook een goede methode voor, of crossfit achtige praktijken, juist door de korte rusttijden hoeft het niet perse 6-8 reps te zijn.

Het hoeft je normale training natuurlijk niet over te nemen, een selectie van oefeningen of 2-3 keer per week nog wat crossfit achtige dingen na de normale training kan ook.

Minder eten is leuk totdat je zo weinig eet dat het niet meer werkt en je training niet meer kan ondersteunen, maar je doel nog niet bereikt is. Ik voel nog steeds meer voor veel eten en nog meer trainen (cardio of dit soort dingen) dan voor weinig trainen en weinig eten. Wat dat betreft heeft crossfit wel wat.

Terug
Naar boven