XXL Nutrition

vet verliezen zonder te letten op macro's

lutciano

Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
80kg
Hoi,

Ik ben nu zo'n 1,5 jaar aan het sporten waarvan 1 jaar erg fanatiek. Ik heb nu redelijk wat massa opgebouwd, maar er is ook redelijk wat vet bijgekomen. Ik wil dan nu ook gaan cutten (let wel: ik ben geen bodybuilder). Mijn onderhoudt zit op 3000 en ik minder het nu elke 2 weken met 150 calorien. Mijn vraag is of het mogelijk is om zonder echt te letten op macro's, maar wel om de zoveel weken minder calorien te eten, om je dan droog te kunnen trainen?

Alvast bedankt

Ja hoor dat is wel mogelijk, maar wat voor moeite is het om wat dingen uit te rekenen om je vet verlies te kunnen optimaliseren?

Je bent geen bodybuilder? Wat bedoel je daarmee? Tellen er dan andere regels?

Je hoeft niet heel erg te letten op de macro's. Zo lang je maar zorgt dat je aardig wat eiwit binnenkrijgt. En het is verstandig om een beetje gevarieerd te eten

Ja het kan, ga gewoon niet absurd laag in je vet inname en hou je eiwit inname hoog.

Minder calorieën is verreweg het belangrijkste. De rest is bijzaak.

Dus ja, dat kan.

zeker mogelijk, maar hou je eiwit inname hoog anders ga je ook veel spieren verliezen. als je merkt dat je futloos/energieloos wordt, eet dan wat meer vetten zoals pindakaas etc.

verder is het gewoon een kwestie van volhouden

Terug
Naar boven