MuscleMeat

Vetpercentage verbeteren voor de landmacht

luckyaa

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
86kg
Vetpercentage
23%
Hey mensen,

Heb verschillende topics gelezen maar nog geen duidelijke gevonden over mijn situatie.

Mijn situatie:

Ben net 19 jaar geworden zit elke dag achter deze stomme computer te gamen of beetje muziek luisteren etc. Wil hier van af ik doe de opleiding ICT Netwerk Medewerker en ben van plan 't leger in te gaan doe ''onregelmatige'' krachttraining. 2x per week of 1x per week.

Hier is mijn probleem in de laatste jaar ben ik zeer veel aangekomen sinds ik gestopt ben met roken. Mijn vetpercentage is 23% waar ik erg van schrok 1.5/2 jaar geleden was het 16.6% ongeveer. Hier moet zeker wat van af ik wil rond de 16% weer zitten. Mijn voeding schema ligt ook helemaal in het water en kan hem er niet meer uitvissen, mijn slaap ritme is ook zeer slecht om 00:00 of 01:00 op bed en alweer smorgens er vroeg uit en soms blijf ik gewoon liggen omdat ik ook nog eens slechte discipline heb, hier moet ik streng aan werken!

Ben dus opzoek naar de juiste vaste schema voor deze dingen:

- Voeding schema. (voor een week, heb geen flauw idee wat ik om de 2 uur eten moet ik weet alleen dat ik om de 2 uur 30gram eiwitten moet hebben en meestal eet ik boterham kipfilet maar daar word ik ook zat van na teveel daarvan eten)
- Krachttraining.
- Cardio/Conditie training.
- Afval schema
Indien mogelijk ''Discipline'' aan te leren.

Mijn doel is binnen half jaar ongeveer een vetpercentage van maar liefst 15-17 te behalen of zelfs beter (ik weet niet of dat ook maar mogelijk is) maar wil gewoon discipline opbouwen doormiddel van deze trainingen.

Zou dit allemaal mogelijk zijn?

Basis van eiwitten, koolhydraten, kcal's enzo weet ik ''ongeveer'' ben niet een geavanceerd iemand hierover :P

Anyways zou echt SUPER zijn als jullie mij hiermee kunnen helpen

PS: Energy Drink bijna elke dag?! Hier mee stoppen of maakt dat niet uit?
EDIT: Met mijn voedingsschemaheb ik geen flauw idee wt ik eten moet heb wel beste lijst van deze website geprint van A tot Z met allemaal goede eten en wat er allemaal inzit maar ik kan niet echt een schema maken voor ene week.

Voorbaat dank,
luckyaaa

Laatst bewerkt:
- Voeding schema. (voor een week, heb geen flauw idee wat ik om de 2 uur eten moet ik weet alleen dat ik om de 2 uur 30gram eiwitten moet hebben en meestal eet ik boterham kipfilet maar daar word ik ook zat van na teveel daarvan eten)
- Krachttraining.
- Cardio/Conditie training.
- Afval schema
Indien mogelijk ''Discipline'' aan te leren.

Misschien eerst het leger in gaan?

---------- Toegevoegd om 17:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:46 ----------

Alles begint bij je discipline jongen.... Wees toegewijd. Er zijn helaas geen kant en klare schema's.

• Topic Starter Topic Starter
Ja daar zit wel wat in maar ik eet (of niet, heel erg onregelmatig) alleen maar boterham met kipfilet en drink af entoe elke dag genoeg water. en dat boterham kipfilet (ELKE dag) is erg irritant :P

tis niet alleen kipfilet.... kijk ook eens in de kcaltabellen. Kan je precies de macronutrienten in aflezen

Weet je zeker dat je niet teveel Modern Warfare gespeeld dat je nu bij de landmacht wilt? Neem een goed hardloop schema (www.werkenbijdelandmacht.nl) staat als het goed is een mooi schema op en doe 2 á 3x in de week krachttraining. Ga je dit thuis doen of in de gym? Verder goed en gezond eten, die term is wel duidelijk neem ik aan?. Af en toe een cheeseburger mag ook weleens.
Heb je je solicitatie al de deur uit?

Weet je zeker dat je niet teveel Modern Warfare gespeeld dat je nu bij de landmacht wilt? Neem een goed hardloop schema (www.werkenbijdelandmacht.nl) staat als het goed is een mooi schema op en doe 2 á 3x in de week krachttraining. Ga je dit thuis doen of in de gym? Verder goed en gezond eten, die term is wel duidelijk neem ik aan?. Af en toe een cheeseburger mag ook weleens.
Heb je je solicitatie al de deur uit?

Haha, hoe raad je het, nee ik ga niet door ''manipulatie'' van een spelletje het leger in, het leger heeft me al sinds kleins af aan geinteresseert en wil wat spanning op mijn leven en niet stomme verveling achter een computer, elke dag sleur en zo saai. :P zoek uitdaging en dat lijkt me wel wat,

ik sport in een Gym :)

---------- Toegevoegd om 18:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:35 ----------

Heb het gevonden: http://www.werkenbijdelandmacht.nl/userfiles/fit op keuring.pdf

Hier zal ik zeker aan werken :) Dankjewel !

Heeey... ik zie hier een ander topic uit groeien (mag alleen niet hier). Single player is te kort. Online is vet... Misschien maar ff 2 halen.

OT: Succes iig! Begin met een plan van aanpak. Training, voeding, rust en motivatie.
Trainings en voedingsshema's kan je makkelijk in Excel maken. Zit je alleen wel weer achter de pc. Anders potlood en liniaal?
Probeer je er wel aan te houden. Uiteindelijk zul je resultaat zien!

Tja, je weet het nooit he :p voor spanning zit je zeker weten goed wil je bij luchtmobiel? Zal je een voorbeeldje geven hoe je je trainingsdagen kan inrichten
Ma - Hardlopen + pushups, situps en pullups (alles 3x ?)
Di - Gym
Wo - Harlopen (interval) + pushups, situps en pullups (alles 3x?)
Do - Gym
Vr - Harlopen + pushups, situps en pullups (alles 3x?)

Bouw alles rustig op dus niet meteen 10km willen lopen. Weet niet of je al gesolliciteerd heb? Maar anders heb je nog ruim de tijd om alles op peil te brengen. Loop beter een maandje langer dan dat je te hard van stapel gaat en met blessures gaat lopen kloten.
Als je een schema voor jezelf hebt gekozen of gemaakt hebt, hou je hier dan ook aan. Zoals al gezegd is alles begint bij discipline.

Tja, je weet het nooit he :p voor spanning zit je zeker weten goed wil je bij luchtmobiel? Zal je een voorbeeldje geven hoe je je trainingsdagen kan inrichten
Ma - Hardlopen + pushups, situps en pullups (alles 3x ?)
Di - Gym
Wo - Harlopen (interval) + pushups, situps en pullups (alles 3x?)
Do - Gym
Vr - Harlopen + pushups, situps en pullups (alles 3x?)

Bouw alles rustig op dus niet meteen 10km willen lopen. Weet niet of je al gesolliciteerd heb? Maar anders heb je nog ruim de tijd om alles op peil te brengen. Loop beter een maandje langer dan dat je te hard van stapel gaat en met blessures gaat lopen kloten.
Als je een schema voor jezelf hebt gekozen of gemaakt hebt, hou je hier dan ook aan. Zoals al gezegd is alles begint bij discipline.

Nee heb nog niet gesoliciteerd ben dan bang dat ik mijn examen in februari niet haal dus heb nog dikke half jaar of langer zelfs :) Bedankt ik ga zo te werk alleen ma, wo, vr in de Gym en de andere dagen zo (komt mij makkelijker uit)

waar maak je je druk om, doe wat extra cardio en je vetp. zakt.

omdat sommige mensen ineens ''schrikken'' als ik ze mijn vetp vertel :P dus daar schrik ik natuurlijk ook automatisch van :P

Dus hoeft niet precies een een super goed schema volgen?

Ga lekker wat KT doen en gooi er wat extra cardio tegen aan.

neem aan dat je geen BB bent of wil zijn.

Ga lekker wat KT doen en gooi er wat extra cardio tegen aan.

neem aan dat je geen BB bent of wil zijn.

Nee, enige sport wat ik doe is onregelmatig 1/2 x per week KT en daar blijft het bij. Nee wil niet BB worden maar gewoon lekker breed van de spieren en ''bijna'' strak buikkie :D

Terug
Naar boven