MuscleMeat

Vetpercentage / Voeding

Joeyvth

Novice
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
94kg
Goedemiddag,

Na het e.e.a. gelezen te hebben op het forum waar ik overigens heel veel aan gehad heb toch maar een aantal vragen stellen over hoe verder te gaan.

Graag zou ik mijn vetpercentage iets naar beneden willen trainen zonder al te veel spiermassa kwijt te raken.

Mijn huidige trainingsschema is al volgt :

Maandag : Borst/Triceps
Dinsdag : Rug/Biceps
Woensdag : Benen/Buik
Donderdag : Rust
Vrijdag : Schouder/Buik
Zaterdag : Triceps volledig
Zondag : Rust

Mijn huidige voeding ziet er als volgt uit :

06:00 Medicijnen schildklier
06:30 Mass Perfection B&F
07:00 Trainen
08:00 Fusion Pro Protein
11:00 Mass Perfection
13:00 Lunch 2x bruine pistolet (zalm/brie/filet/ham-kaas-ei) net waar ik zin in heb
16:00 Mass Perfection
18:00 Aardappels/groente/vlees/pasta etc
20:00 80 gram cashew
22:00 Fusion Pro Protein

Voedingsschema is naar mijn inziens nogal eenzijdig en zou op dat gebied graag wat tips willen.
Ik zal even kijken of ik wat foto's kan posten, misschien kunnen jullie m'n huidige vetpercentage inschatten.

Naam : Joey
Lengte : 1.91
Gewicht : 94kg

Ik train altijd om 07:00 ivm werk.

Alvast bedankt!
Excuses voor de grote foto's, geen idee hoe ik deze kleiner maak.
2q0n2c1.jpg

30l1h81.jpg

Laatst bewerkt:
Omg. Je leeft bijna puur op sups. Gooi al die rotzooi eruit en ga echt voedsel eten.
Je vp% schat ik op 20-22% je houdt je buik in zo te zien.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks, buik hou ik lichtjes in inderdaad maar scheelt niet heel veel met ontspannen status.
Ben nu vanaf januari aan het trainen dus nog niet zo heel lang.
Voeding is lastig, de een zegt dot de ander dat.
Weet niet precies wat te eten op welke tijden en daarnaast ook nog te voldoen aan mn eiwitbehoeftes.

zou niet cutten te weinig mass

of cutten naar 12% en clean bulk starten

Er wordt inderdaad altijd heel veel verschillende informatie gegeven. Maar een aantal zaken moet je gewoon goed op orde krijgen. En dat is dat je niet zoveel supplementen moet nemen. Hooguit whey.

Als ontbijt kun je bv havermout eten (van quacker is in 4min klaar (niet de voorgekookte kopen)). In die havermout kun je superfoods gooien. Ik gooi er gojibessen, omega zadenmix, beetje honing en cacao nibs(voor de antioxidanten) in. Echt een heerlijk ontbijt rond de 500-600 kcal. Met goeie vetten en vezels.

Probeer een goed ontbijt te maken, dit is een van de belangrijkste maaltijden van de dag. Als je wilt afvallen kun je sporten voor je ontbijt.

In de middag kun je brood eten, ei, zalm, tonijn, kip, mager hamburger vlees etc. Er zijn heel veel mogelijkheden.

Naar dat antwoord was ik dus op zoek Twigg.
Aan de reactie van So Hardcore te lezen is het niet mogelijk droger te worden en tegelijk blijven knallen om spiermassa te gainen?
Zou heel graag mn buik vormen met wat meer lijnen ipv 1 geheel.

Als je net bent begonnen met trainen kun je wel spieren ontwikkelen en afvallen tegelijk. Maar daar moet je niet teveel op rekenen.

Maar je zult staan kijken hoeveel gespierder je zal lijken als je alleen al afvalt. Je spieren worden veel beter zichtbaar. Ook je buik. Maar je moet gewoon. Keihard trainen. Dan zal het spier verlies minimaal zijn (icm met genoeg eiwitten etc)

Naar dat antwoord was ik dus op zoek Twigg.
Aan de reactie van So Hardcore te lezen is het niet mogelijk droger te worden en tegelijk blijven knallen om spiermassa te gainen?
Zou heel graag mn buik vormen met wat meer lijnen ipv 1 geheel.

Nee, da's niet mogelijk. Of je gaat cutten, of je gaat bulken.

Pleur die supplementen maar weg, Ofja gebruik er niet zo veel...
Bereken je calorieonderhoud, ga dan om te beginnen 300kcal ofzo onder je onderhoud zitten en kijk wat dat met je lichaam doet. Pak ongeveer 2/2,5gr per kg lichaamsgewicht aan eiwit. 1 gram vet per kg lichaamsgewicht en de rest vul je aan met koolhydraten. Zorg dat je je eiwitten uit verschillende eiwitbronnen haalt om wen zo compleet mogelijk aminozuurprofiel te creëren. Als je je voedingschema klaar hebt kun je hem in de voedingssectie posten en zullen mensen je schema beoordelen. Zorg in ieder geval dat je ontbijt de grootste maaltijd van de dag is, want die is het belangrijkste.
Succes

Mag ik vragen waarom je vrijdags alleen triceps pakt? Aangezien je hier na 3, max 4 oefeningen mee klaar bent. Misschien is het een idee om biceps én triceps te pakken op diezelfde dag. Of heb je hier expres niet voor gekozen?

On:
Sws veel meer eckte voeding. Subs zijn ter aanvulling van.. Maar zorg dat je wel goed eet! Gewoon letten op de voedingswaarde en zoveel mogelijk lean-food eten. Succes :).

@JoeyTa : Ok thanks

@chrisje123 : Bedankt voor jou uitgebreide reactie! Top!

@Larsftb : Ik pak vrijdag alleen triceps omdat ik deze dan volledig kan belasten zonder ze ze uitgeput zijn door vooraf borst te trainen.
Biceps/Triceps is zeker een optie enkel zeggen de meeste duw/trekoefeningen gescheiden te houden in dezelfde training, of is dit alweer achterhaald?

Ik zal eens wat informatie opzoeken over lean food.
Wat mij top lijkt ik over de dag door verspreid bijvoorbeeld 14x bruin brood met 4x kipfilet 4x kaas 4x pindakaas en nog wat ander beleg voor afwisseling
om 11:00 en 16:00 zou ik 500gr kwark kunnen pakken.
Eten kan ik als de beste alleen moet het wel goed voedsel zijn uiteraard.
Bedankt voor jullie reacties!

@JoeyTa : Ok thanks

@chrisje123 : Bedankt voor jou uitgebreide reactie! Top!

@Larsftb : Ik pak vrijdag alleen triceps omdat ik deze dan volledig kan belasten zonder ze ze uitgeput zijn door vooraf borst te trainen.
Biceps/Triceps is zeker een optie enkel zeggen de meeste duw/trekoefeningen gescheiden te houden in dezelfde training, of is dit alweer achterhaald?

Ik zal eens wat informatie opzoeken over lean food.
Wat mij top lijkt ik over de dag door verspreid bijvoorbeeld 14x bruin brood met 4x kipfilet 4x kaas 4x pindakaas en nog wat ander beleg voor afwisseling
om 11:00 en 16:00 zou ik 500gr kwark kunnen pakken.
Eten kan ik als de beste alleen moet het wel goed voedsel zijn uiteraard.
Bedankt voor jullie reacties!

14 sneetjes bruin brood?!?!?!?! :eek:

Probeer brood ook te vermijden, zit zout in. En zout neemt vocht op in je lichaam.
Beter gewoon rijst/pasta ofzo

Biceps en triceps samen op 1 dag gaat prima ;).

@charlotte : Eten is het probleem ook niet, altijd honger haha.

@chrisje123 : Pasta/Rijst zou op sommige dagen kunnen enkel zit ik vaak bij klanten en kan er niet vanuitgaan dat ik daar mn voedsel kan opwarmen. Is er geen "goed brood" ben gek op brood ;)

@Larsftb : Ga het eens proberen! Lijkt me wel lekker om ze flink op te pompen.

@charlotte : Eten is het probleem ook niet, altijd honger haha.

@chrisje123 : Pasta/Rijst zou op sommige dagen kunnen enkel zit ik vaak bij klanten en kan er niet vanuitgaan dat ik daar mn voedsel kan opwarmen. Is er geen "goed brood" ben gek op brood ;)

@Larsftb : Ga het eens proberen! Lijkt me wel lekker om ze flink op te pompen.

Je kunt pasta en rijst ook prima koud eten

Terug
Naar boven