XXL Nutrition

Vetperventage vraagje

random123

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
80kg
Vetpercentage
15%
Hallo ik ben 14 jaar en ik wou mijn vetpercentage even berekenen. Nu kan ik dat niet doen omdat je dan 18 moet zijn voor een domme reden. Nou heb ik alles gemeten wat er stond gewicht,lengte,middelomtrek,nekomtrek en heb ik bij leeftijd 18 jaar neergezet, Toen kwam er uit dat ik maar 9.1% lichaamsvet heb! Ik vind dit opzich wel chill maar komt dat nu omdat ik er bij heb gezet dat ik 18 jaar ben of maakt dat niks uit? Of kan ik ergens anders mijn lichaamsvet berekenen zonder dat je 18 moet zijn ofzo?

Maak je maar niet druk om je vetpercentage. Je kan nog heel wat hebben aan de foto's in je vorige topic te zien. ;)

Denk niet dat het voor de berekening veel uitmaakt, misschien een beetje vanwege verhoudingen waar je nog door moet groeien. Maar je zal niet stiekem 30% vet hebben ofzo.

En als je geen overgewicht hebt kun je als tiener beter niet gaan lijnen, maar gewoon gezond eten om te groeien en actief zijn. Dan kunnen je hormonen lekker hun werk doen en blijft je vetpercentage goed.

• Topic Starter Topic Starter
Denk niet dat het voor de berekening veel uitmaakt, misschien een beetje vanwege verhoudingen waar je nog door moet groeien. Maar je zal niet stiekem 30% vet hebben ofzo.

En als je geen overgewicht hebt kun je als tiener beter niet gaan lijnen, maar gewoon gezond eten om te groeien en actief zijn. Dan kunnen je hormonen lekker hun werk doen en blijft je vetpercentage goed.

Mijn vetpercentage maakt me eigenlijk niet super veel uit wou hem gewoon even weten ;p Maar ik wil gewoon een sixpackje die wil ik al jaren en ben er nu mee bezig!

---------- Toegevoegd om 21:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:04 ----------

volgens mij klopt mijn vet percentage niet eens. De uitkomst was dat ik 9.1% had. http://prntscr.com/5hzo9l

moet je die foto kijken. als ik 9% heb had ik sixpack gehad. aan die foto gezien heb ik eerder 17%-18%

Die sites zijn bullshit, laat het opmeten bij een sportschool.

Je wilt alleen een sixpackje?

Die sites zijn bullshit, laat het opmeten bij een sportschool.

Je wilt alleen een sixpackje?

nee niet alleen. Dat zou wel leuk zijn ja maar ik train ook mn biceps en schouders met gewichten. Verder doe ik elke dag buikspieren met een hele handige app. 20min buikspieren ongeveer.

Waarom train je niet je hele lichaam?

Denk je dat een sixpackie met brede schauders en grote bicaps er leuk uit ziet?

Straks 2 weken lang vakantie! Ben van plan om ook nog elke dag een half uurtje ofzo hard te lopen. Ik heb begrepen dat dit 1 van de beste manieren is om buikvet te verliezen en je sixpack te kweken!

Straks 2 weken lang vakantie! Ben van plan om ook nog elke dag een half uurtje ofzo hard te lopen. Ik heb begrepen dat dit 1 van de beste manieren is om buikvet te verliezen en je sixpack te kweken!

Ik zou gewoon je hele lichaam gaan trainen. Het ziet er toch niet uit wanneer je alleen een sixpack hebt of vind je zelf van wel? Ik zou ook niet gelijk elke dag gaan hardlopen, vooral niet als je beginner bent. Hardlopen is ook iets wat je rustig moet opbouwen.;)

Ik zou gewoon je hele lichaam gaan trainen. Het ziet er toch niet uit wanneer je alleen een sixpack hebt of vind je zelf van wel? Ik zou ook niet gelijk elke dag gaan hardlopen, vooral niet als je beginner bent. Hardlopen is ook iets wat je rustig moet opbouwen.;)

als je elke dag gaat hardlopen is niet super intensief dus dat maakt niet zo veel uit. en ik train niet alleen mn buik hoor.. Misschien ga ik gewoon 3/4/5 x per week te hardlopen en gewoon elke dag met gewichten en crunches enzo. Hoeveel vetpercentage denken jullie dat ik heb?

shod7LY.jpg

PlB6lb1.jpg

http://prntscr.com/5hve2u
http://prntscr.com/5hveiz

Als beginner elke dag hardlopen niet intensief? Daar kom je dan nog wel achter:rolleyes:

Als beginner elke dag hardlopen niet intensief? Daar kom je dan nog wel achter:rolleyes:

ik heb ook gekozen voor een soort sport afdeling op school en mijn conditie is wel redelijk hoor. En ik zeg niet meteen half uur doorlopen misschien even korte pauze tussendoor ofzo. Ik heb jaren op voetbal gezeten dus dat doorzettingsvermogen van het lopen zit er nog in.

Kan jij je vetpercentage dan niet laten meten op die sport afdeling?

Als je echt een goeie sixpack wil moet je pindakaas (het liefst van calvé) op je buik smeren voordat je gaat slapen en dan afdekken met aluminiumfolie. Dat werk heel goed, als je dit 3 weken volhoud heb je zo een sixpack terwijl je dan bijna geen oefeningen hoeft te doen.:D

Als je echt een goeie sixpack wil moet je pindakaas (het liefst van calvé) op je buik smeren voordat je gaat slapen en dan afdekken met aluminiumfolie. Dat werk heel goed, als je dit 3 weken volhoud heb je zo een sixpack terwijl je dan bijna geen oefeningen hoeft te doen.:D

Jaja natuurlijk. :D

Terug
Naar boven