Fitness Seller

Vetverbranden

Mason

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
83kg
Vetpercentage
25%
Hoi,

Sinds begin januari ben ik weer begonnen met fitness. Ik wil graag afvallen. In deze drie maanden dat ik getraind heb, heb ik weinig tot geen resultaten geboekt. Dus besloot ik om een voedingsschema te maken. Ik train 3 dagen per week full-body. Na mijn krachttraining doe ik cardio op de crosstrainer (hoge intensiteit). Momenteel doe ik dit ongeveer een half uur, maar ik bouw het elke training met 2 minuten op. En kan iemand mij hier helpen met het bouwen van een trainigsschema? Ik kan voorlopig geen squats en deadlifts doen i.v.m mijn lage rugpijn die soms terugkomt.

Bijlagen

Ik zal cardio op de crosstrainer voor lagere intensiteit gaan, zodat je hartslag niet te hoog komt : snellere vetverbranding.
Lees de stickies is door voor een goed traininsschema en post die dan zodat we response kunnen geven!

Ik zal cardio op de crosstrainer voor lagere intensiteit gaan, zodat je hartslag niet te hoog komt : snellere vetverbranding.
Lees de stickies is door voor een goed traininsschema en post die dan zodat we response kunnen geven!

Ok , maar met een hogere intensiteit verbrand je in de zelfde tijd meer kcal , je vet word minder aangesproken , neem nu 10 procent minder, maar in het geheel zal je wel meer vet verbrand hebben dan je cardio sessie op lage intensiteit .

Op nuchtere maag is cardio op lage intensiteit natuurlijk essentieel .

• Topic Starter Topic Starter
Hoi,

Wat denken jullie van het volgende schema?

Benen:
Leg press 3 x 12
Leg extension 3 x 12
Calf Raise 3 x 12

Borst
:
Dumbbell Press 3 x 12
Dumbbell fly's 3 x 12

Rug:
Pull down behind the neck 3 x 12
Cable Row of Barbell Row* 3 x 12

Schouders:
Dumbbell press 3 x 12
Front raise 3 x 12

Biceps:
Dumbbell Curl of Cable curl 3 x 12

Triceps:
Dumbbell kickback of tricpes pushdown 3 x 12

Buikspieren:
Lying Crunches 3 x 12

*Mocht ik last krijgen van mij rug dan zal ik cable row doen in plaats van Barbell row.

Hoi,

Wat denken jullie van het volgende schema?

Benen:
Leg press 3 x 12
Leg extension 3 x 12
Calf Raise 3 x 12

Borst
:
Dumbbell Press 3 x 12
Dumbbell fly's 3 x 12

Rug:
Pull down behind the neck 3 x 12
Cable Row of Barbell Row* 3 x 12

Schouders:
Dumbbell press 3 x 12
Front raise 3 x 12

Biceps:
Dumbbell Curl of Cable curl 3 x 12

Triceps:
Dumbbell kickback of tricpes pushdown 3 x 12

Buikspieren:
Lying Crunches 3 x 12

*Mocht ik last krijgen van mij rug dan zal ik cable row doen in plaats van Barbell row.

Is dit 1 dag?

Ja fullbody 3 keer per week.

Lees je dan even in op fullbody. Je hoeft niet elke spiergroep 3 x te pakken.

Ik heb de sticky gelezen en kom ik dus uit op 1 oefening per spiergroep. Is dat wat je bedoelt?

Ja dat bedoel ik. 1 oefening per spier.

Hoi,

Welke oefeningen zou ik het beste kunnen schrappen dan? Ik dacht voor de rug front pull down doen in plaats van behind the neck?

Wat is dat met die lage rugpijn?

Ik zou de leg press en dumbbell press wel houden. Wat je zelf al aangeeft over de front is inderdaad ook misschien wel handiger. Dit kan je overwegen. Schouders gewoon shoulder press doen en armen dumbbell curl en triceps pushdown. van crunches zou ik sit ups maken met een schijf van flink wat kilo's.

Wat is dat met die lage rugpijn?

Ik weet het niet dit heb sinds september vorig jaar al. Als ik iets zwaars optil voor een bepaald moment dan krijg ik een schietende pijn in mijn onderrug. Raar is het wel want in de zomer heb ik geen rugpijn. Daarom wil/kan ik geen deadlifts en squat doen.

Edit: Misschien als ik mijn buikspieren versterk dat mijn rugklachten minder word? Dit heb ik ergens op het internet gelezen.

Laatst bewerkt:
toch squats/deadlifts doen. Echter, langzaam opbouwen (lees: laag gewicht).

Daarmee train je ook buik/rug. Zal toch ook sterker moeten worden daar.

Ik weet het niet dit heb sinds september vorig jaar al. Als ik iets zwaars optil voor een bepaald moment dan krijg ik een schietende pijn in mijn onderrug. Raar is het wel want in de zomer heb ik geen rugpijn. Daarom wil/kan ik geen deadlifts en squat doen.

Edit: Misschien als ik mijn buikspieren versterk dat mijn rugklachten minder word? Dit heb ik ergens op het internet gelezen.

Nooit eens bij je opgekomen om naar de huisarts te gaan?

Nooit eens bij je opgekomen om naar de huisarts te gaan?

Ja dat heb ik ook gedaan twee keer ben ik erheen gegaan. Die schreef wat pillen voor maar dat had geen effect. Van september tot januari deed ik niks. Was het dan niet genoeg rust? Ik dacht gewoon weer beginnen met sport. Maar sindsdien is mijn rugpijn wel een beetje verbeterd.

Ik weet niet zeker welke vorm van cardio ik moet doen. De een zegt hoge intensiteit en de ander zegt 60% - 70% van je maximale hartslag. Welke moet ik nou doen?

Terug
Naar boven