MuscleMeat

Videokaart

RichXXL

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Ey
Ik heb even hulp nodig..
Eergisteren ging steeds mijn beeld fl*kkeren nadat ik een spel geïnstalleerd en had gespeeld.
Nu dacht ik gister ik formatteer het even en dan is het vast wel weer goed maar niet dus, elke keer als ik mijn drivers voor mijn videokaart installeer gaat mijn beeldscherm opeens helemaal gek doen met knipperende lichtjes etc en na een paar seconde krijg ik dan zwart beeld.
Ik heb al nieuwe drivers gedownload maar als ik dan mijn pc opnieuw opstart krijg ik weer zwart beeld.
Wat kan dit probleem zijn? videokaart kapot?

Het kan aan het spel liggen, aan je videokaart, aan je beeldscherm.

Herinstalleer Windows is, dat kan wonderen doen in dit geval, aangezien ik denk dat het aan het spel ligt.

Ey
Ik heb even hulp nodig..
Eergisteren ging steeds mijn beeld fl*kkeren nadat ik een spel geïnstalleerd en had gespeeld.
Nu dacht ik gister ik formatteer het even en dan is het vast wel weer goed maar niet dus, elke keer als ik mijn drivers voor mijn videokaart installeer gaat mijn beeldscherm opeens helemaal gek doen met knipperende lichtjes etc en na een paar seconde krijg ik dan zwart beeld.
Ik heb al nieuwe drivers gedownload maar als ik dan mijn pc opnieuw opstart krijg ik weer zwart beeld.
Wat kan dit probleem zijn? videokaart kapot?

Het kan zijn dat door het spelen van het spel de kaart kapot is gegaan. Tijdens het spelen komt er zware stress te staan op de kaart, wordt deze warm, etc. Daardoor is het misschien misgegaan en dat blijf je nu merken. Als het alleen software was had de kaart het weer moeten doen na het formatteren/ installeren.

Het kan aan het spel liggen, aan je videokaart, aan je beeldscherm.

Herinstalleer Windows is, dat kan wonderen doen in dit geval, aangezien ik denk dat het aan het spel ligt.

Dat heeft hij al gedaan. En het kan niet aan het spel liggen als hij er ook last van heeft bij het opstarten/ in Windows.

• Topic Starter Topic Starter
Dus ik moet gewoon nieuwe kopen?
wat is een goede voor 60/70 euro?
ik heb nu een Gforce 7300GT..
en trouwens er staat bij CPU
Max Speed 3800 MHz

Current Speed 3000 MHz

Hoe krijg ik de pc op 3800 MHz?

Dus ik moet gewoon nieuwe kopen?
wat is een goede voor 60/70 euro?
ik heb nu een Gforce 7300GT..
en trouwens er staat bij CPU
Max Speed 3800 MHz

Current Speed 3000 MHz

Hoe krijg ik de pc op 3800 MHz?

Voor dat geld kan je het beste deze kaart kopen: Club3D HD 4670 512MB GDDR3. Kost €71,15. Dan moet je moederbord wel een PCI-E slot hebben trouwens, het is geen AGP kaart.

Waar staat dat over de Max Speed? Als het op het moederbord staat betekend het dat er maximaal een CPU in kan met die snelheid, dan moet je die kopen. Als de CPU eigenlijk op 3800MHz werkt dan kan het aan een BIOS instelling liggen, of een jumper op het moederbord. Maar dan moet ik weten welk moederbord je hebt.

Ik heb nieuwe vid kaart gekocht Gforce 8600GT 70 euro loopt prima nu, films kijken is nu een stuk aangenamer.

Manufacturer ASUSTeK Computer INC.

Product Name P5L1394

Version Rev 1.xx

BIOS

Vendor American Megatrends Inc.

BIOS Version 0107

BIOS Release Date 08/02/2006

BIOS ROM Size 512 KBytes

CPU

Socket Designation Socket 775

Manufacturer Intel

Version Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz

Supported Voltage 1.3 v

External Clock 200 MHz

Max Speed 3800 MHz

Current Speed 3000 MHz

Memory

Socket Designation DIMM0

Current Speed 37 MHz

Memory Type SDRAM

Installed Size 512 MBytes

Socket Designation DIMM1

Current Speed Unknown

Memory Type Unknown

Installed Size No Memory Installed

Socket Designation DIMM2

Current Speed 37 MHz

Memory Type SDRAM

Installed Size 1024 MBytes

Socket Designation DIMM3

Current Speed Unknown

Memory Type Unknown

Installed Size No Memory Installed

Dat is mijn moederbord Neonak..
Hoe krijg ik hem op 3800 MHz? waar kan ik dat doen in BIOS

Ik heb nieuwe vid kaart gekocht Gforce 8600GT 70 euro loopt prima nu, films kijken is nu een stuk aangenamer.

Dat is mijn moederbord Neonak..
Hoe krijg ik hem op 3800 MHz? waar kan ik dat doen in BIOS

Goede videokaart, die heb ik ook. Toen kostte die alleen nog wel iets duurder. :p

Je CPU is 3000MHz, dus je zou een nieuwe moeten kopen. Je kan het niet veranderen met instellingen. Je moederbord kan maximaal 3800MHz aan, daarom staat het daar.

Mooi dat weer werkt. Succes.

Terug
Naar boven