AndroidHealthClinic

Videokaart

koop anders gelijk twee 7800's kan je ze gelijk in sli draaie...

mooi dat dit topic er is.

ik zit ook met dat probleem

heb een p4 3.0 hyper threading met 1024 mb ram ddr en een ati radeon 9600 XT 128 mb. op zich gaat het goed, call of duty 2 kan ik gewoon op volle instellingen spelen maar call of duty 1 en andere spellen die een mindere kaart vereisen gaan soms er klote met een lage fps.

iemand hier een oplossing voor? of toch maar de rekening plunderen en een andere kaart kopen

gewoon die 7800 gtx 512 mb kopen, ben je een paar jaar klaar. Let wel performance is het belangrijkste.

The Rock zei:
Beste forum-leden,

Mijn videokaart die ik nu heb is de GForce 4600Ti 128 Mb. Hij kan nog steeds wel de meeste spellen spelen, maar ik merk dat hij het wel moeilijk heeft bij bijv. F.E.A.R. of bij de nieuwe Need for Speed, daar zijn de kleuren van de auto's allemaal heel flets e.d, ziet er niet uit.

Nu ben ik op zoek naar een nieuwe videokaart. Vroegâh (lees 3 jaar geleden) stonden er zo'n 5 Nvidia Gforce oid kaarten op een lijstje bij de winkel, en daar kocht je er dan 1 van. Als ik nu naar een computerzaak ga, staan er zo'n beetje 25 videokaarten pér merk. Ik hou me ook totaal niet bezig ofzo met nieuwe videokaarten of andere hardware, dus weet ook echt niet waar ik naar moet zoeken oid, of wat nieuwer/beter is. Ook zie ik bijvoorbeeld deze:
Code:
XFX GeForce 6800 GS XXX 256Mb, DVI, TVout, PCI-E
staan voor €294, maar ook deze
Code:
XFX GeForce 7800 GT XT 256Mb,2XDVI,ViVo,PCI-E,bulk
voor €409. Dat scheelt meer dan €100, maar wat is nu het verschil in kwaliteit? Ik snap dat de 7800 nieuwer is, maar ze zijn allebei 256Mb. Boeit dat GT en GS dan echt zoveel, lijkt me gewoon meer een naampje?

Mijn vraag aan mensen die een beetje verstand van hardware hebben. Wat is een goede videokaart voor mij?

Ik hoef niet:

• TV kijken op pc
  • PC aansluiten op tv
  • Video bewerking gaan doen
Of meer van dat soort ongein.

Ik wil wel:

• Nieuwste spellen goed kunnen spelen (met de hoge instellingen)

Als het mogelijk is, kunnen jullie er dan een paar opnoemen, hou maar even geen rekening met de prijs, die zoek ik zelf wel op, maar maak het niet te gek. Bijvoorbeeld deze:
Code:
XFX GeForce 7800 GTX XXX 512Mb, 2xDVI, ViVo, PCI-E = €749
Daar heb ik dus niks aan :) Ik wil best wat uitgeven, maar €749 voor een videokaartje vindt ik toch wel érg overdreven.

Nou, kom maar op met die adviesen.

Alvast bedankt!

koop de Sapphire GTO2, kost iets van 230 euro.

Scaleo zei:

Als je mobo geen PCI-E heeft KUN je em niet eens kopen zonder nieuw mobo (en miss dus ok nieuwe CPU/geheugen)

klaas zei:
koop anders gelijk twee 7800's kan je ze gelijk in sli draaie...

als ie een SLI moederbord had ging dat miss nog wel.. maar aangezien hij een AGP slot heeft wordt het moeilijk he? ;)

Scaleo zei:
heb een p4 3.0 hyper threading met 1024 mb ram ddr en een ati radeon 9600 XT 128 mb. op zich gaat het goed, call of duty 2 kan ik gewoon op volle instellingen spelen maar call of duty 1 en andere spellen die een mindere kaart vereisen gaan soms er klote met een lage fps.
iemand hier een oplossing voor? of toch maar de rekening plunderen en een andere kaart kopen

9600 XT is nog AGP.. je zou er een 6800 GT AGP in kunnen zetten en 1024 erbij pleuren. Dat zou een hoop kunnen schelen.

ferry1 zei:
gewoon die 7800 gtx 512 mb kopen, ben je een paar jaar klaar. Let wel performance is het belangrijkste.

Lees topic voor je blaat, hij heeft een AGP slot. Zowiezo een 7800 GTX met een 2,8 P4 is niet echt slim.. aangezien een 6800 GT al alles uit de CPU kan halen ;)

Scaleo zei:

Dit zal echt een driver probleem zijn. Test eens andere videokaart drivers, optimaliseer eens je settings in het spel etc. Op het internet valt ook veel te vinden over de aanbevolen drivers / instellingen voor spellen

ATI is imo gewoon ruk met driver ondersteuning.. ik merk ook overal bugs op met m'n ATI 9500.

probeer de nieuwste catalyst drivers eens. (wel je oude GOED verwijderen).

ik installeer altijd de nieuwste drivers. snap er geen ruk van. en 1024 geheugen bij kopen is geen optie.

Scaleo zei:

voor 139 euri heb je een ATI Radeon 9800 Pro met 256 mb ( AGP), daarmee heb je al een hoop snelheid gewonnen!

ook hebben ze van de nieuwere PCI-E kaarten een AGP variant, maar die zijn wat duurder ( ik dacht vanaf 159 euri):D

suc6, ik heb dezelfde configuratie en zit daar ook over na te denken !!

ik heb ook zo'n 9800 radeon met 256 mb..

kan alles hoog spelen in COD2 en BF2 met 1024x768 en heb 2,8ghz met 750mb geheugen ofzo. oja agp 4x

Ok niet het beste, mischien niet hoogste resolutie, maar wel relatief goedkoop.

Nieuwe catalyst drivers scheelde bij mij onwijs veel overigens.

klusmier zei:
voor 139 euri heb je een ATI Radeon 9800 Pro met 256 mb ( AGP), daarmee heb je al een hoop snelheid gewonnen!

ook hebben ze van de nieuwere PCI-E kaarten een AGP variant, maar die zijn wat duurder ( ik dacht vanaf 159 euri):D

suc6, ik heb dezelfde configuratie en zit daar ook over na te denken !!

thnx denk dat ik dat idd maar ga doen, lijkt me de goedkoopste oplossing.

@capoeirist, ik speel nooit op 1024x768, vind ik er niet uit zien. alles moet vlot kunnen draaien op 1280x1024

1024x768 met AA4x (anti-aliasing) ziet er (afhankelijk van de game) net zo goed uit als 1280x1024 en levert vaak snellere FPS op.

Glenn GX zei:
1024x768 met AA4x (anti-aliasing) ziet er (afhankelijk van de game) net zo goed uit als 1280x1024 en levert vaak snellere FPS op.
Is niet waar. 1280 is duidelijk scherper. Uiteraard haal je wel een hogere FPS dan op 1280 met dezelfde instellingen. Als je een 17 of 19" tft-scherm hebt kun je sowieso beter niet op 1024 gaan spelen, dan ziet het er super fout uit.

benchMarc zei:
Is niet waar. 1280 is duidelijk scherper. Uiteraard haal je wel een hogere FPS dan op 1280 met dezelfde instellingen. Als je een 17 of 19" tft-scherm hebt kun je sowieso beter niet op 1024 gaan spelen, dan ziet het er super fout uit.

idd, en ik heb dus een tft scherm en 1024 ziet er echt niet uit

Terug
Naar boven