MuscleMeat

vijf minuten training

1 uurtje heb je wel ;) Stop met gamen of plan je tijd anders in. Je kan beginnen met 3 uur per week te trainen dus 3 dagen 1 uur. Ik ben 17 ik zit elke dag van half 9 tot half 5 op school en werk dan gelijk tot 8. Sportschool is tot 10 open dus heb precies 2 uur om naar huis te gaan en te gaan sporten. En dan heb ik nog genoeg tijd over om huiswerk te maken.
Je bent waarschijnlijk gewoon lui en je denk dat je gespierder gaat worden zonder moeite te doen. Waarom alleen push ups en sit ups? Waarom niet je hele lichaam trainen? Benen trainen is ook erg belangerijk. Benen trainen is meer gainen. =) Dus of ga ervoor of zoek een magisch schema. (Als je het gevonden heb post het dan wel)

als je een magische oplossing vind om ofwel tijd bij te maken of in minder tijd meer op te bouwen hoor ik het graag. maar nu ga ik me wel afvragen hoe het zit met die rugproblemen bij sit ups, heb daar namelijk al eerder iets over gehoord:eyes:

Is bullshit

Situps zijn zowiezo rudimentair

nou kennelijk is het belachelijk dat een 15 jarige naar school gaat en werkt en sport + huiswerk dus maar weinig tijd heeft.
En ik heb niet gezegd dat ik in een maand spieren wil zien. Ik wil gewoon rustig beginnen en als ik de discipline opbouw kan ik het vaker/langer gaan doen.
Ik zoek gewoon tips om simpele oefeningen te doen die niet lang duren.

15 jaar en geen tijd! Je zult tijd moeten maken.
Sorry dude maar je zult er echt meer voor moeten doen als je wat wilt bereiken.
spreek uit ervaring! En datzal iedereen hier doen!
Zoals anderen al gezegd hebben als jede oplossing hebt breed gespierd te worden zonder trainen gelijk posten!

• Topic Starter Topic Starter
nou ik werk 4 dagen in de week bij de albert heijn, Ik volg vwo met 2 extra vakken.
de sporten waar ik aan doe zijn handbal, voetbal en freerunning.
Mijn benen hoef ik niet extra te trainen denk ik want ik ren erg veel (ook trappen). Ook verwacht ik niet om erg gespierd te worden door zon korte training maar als ik nou gewoon begin en het dan ga uitbreiden.

Stel ik doe elke ochtend 3 x 12 push ups en 3x 25 sit ups, gevolgd door 5x 12 seconden op mn buik liggen en benen en borst van de grond halen (is een crunch tog? :D) en dan in de avond het zelfde?

heeft dit enig effect of heb ik er niks aan?

Mijn doel is tijdens free running sneller op daken te komen. want als ik dan op zon muur afren en daarna net het randje te pakken krijg (hoog dak) kost het me vind ik te veel moeite om me dan op te hijsen (dit voel ik ook in mijn buik)

Chins , pullups zal je veel meer aan hebben als je wil trainen voor free running. Push ups zijn ook goed , zijn ze te gemakkelijk (boven de 15 strict tot de grond) dan kan je handclap pushup's doen.

En jump squats kan je ook doen , voor meer explosiviteit in je benen om verder/hoger te springen.

nou kennelijk is het belachelijk dat een 15 jarige naar school gaat en werkt en sport + huiswerk dus maar weinig tijd heeft.
En ik heb niet gezegd dat ik in een maand spieren wil zien. Ik wil gewoon rustig beginnen en als ik de discipline opbouw kan ik het vaker/langer gaan doen.
Ik zoek gewoon tips om simpele oefeningen te doen die niet lang duren.

Ik wist niet dat push ups wel gewoon konden zonder je rug te verpesten.

Dus dan maar een specifiekere vraag, Wat moet je doen bij sit ups als je je rug niet kapot wilt maken en al je buikspieren wilt oefenen?

Als je denkt dat je nu al weinig tijd heb gaat het leven je vies tegenvallen

Chins , pullups zal je veel meer aan hebben als je wil trainen voor free running. Push ups zijn ook goed , zijn ze te gemakkelijk (boven de 15 strict tot de grond) dan kan je handclap pushup's doen.

En jump squats kan je ook doen , voor meer explosiviteit in je benen om verder/hoger te springen.

dit!
veel beter dan crunches en situps!

punt is denk ik wel duidelijk, als ts geen tijd heeft of tijd wilt maken kan t topic net zo goed dicht..

zal als eerste een deftig antwoord geven

sit ups vervangen door planks

pull up bar kopen voor thuis

push ups blijven doen

Ruikt heel erg naar troll, maar goed.

Je hebt nu al zoveel te doen dat je niet eens meer een uur vrije tijd hebt, en toch wil je er nog iets bij doen? Voetbal EN handbal EN freerunning? En dan ook nog werken? En huiswerk maken? En 2 extra vakken op school?
Misschien moet je eerst maar eens keuzes maken.

1 uur is ong 3% van 1 dag
je kan mij niet vertellen dat je geen 1 uur tijd heb

right, 100/24=3.

+1

---------- Post toegevoegd Tue 9 Oct 2012 om 09:50 ----------

nou ik werk 4 dagen in de week bij de albert heijn, Ik volg vwo met 2 extra vakken.
de sporten waar ik aan doe zijn handbal, voetbal en freerunning.
Mijn benen hoef ik niet extra te trainen denk ik want ik ren erg veel (ook trappen). Ook verwacht ik niet om erg gespierd te worden door zon korte training maar als ik nou gewoon begin en het dan ga uitbreiden.

Stel ik doe elke ochtend 3 x 12 push ups en 3x 25 sit ups, gevolgd door 5x 12 seconden op mn buik liggen en benen en borst van de grond halen (is een crunch tog? :D) en dan in de avond het zelfde?

heeft dit enig effect of heb ik er niks aan?

Mijn doel is tijdens free running sneller op daken te komen. want als ik dan op zon muur afren en daarna net het randje te pakken krijg (hoog dak) kost het me vind ik te veel moeite om me dan op te hijsen (dit voel ik ook in mijn buik)

15 jaar en 4 dagen per week aan het werk bij de appie, 4x2 uur zeker? Even realistisch blijven, begin gewoon met push-ups, pull-ups, chin-ups en dergelijke. Nog belangrijker, luister eens naar iedereen die je hier wat wil vertellen zonder direct op- en aanmerkingen te hebben.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de tips, kan een van jullie me vertellen want een jump squat is?

en ik weet dat ik op het moment te druk ben maar dat gaat binnen 3 maanden veranderen want dan ga ik 2 vakken laten vallen en loopt mijn contract bij de appie af.

right, 100/24=3.

+1

---------- Post toegevoegd Tue 9 Oct 2012 om 09:50 ----------

15 jaar en 4 dagen per week aan het werk bij de appie, 4x2 uur zeker? Even realistisch blijven, begin gewoon met push-ups, pull-ups, chin-ups en dergelijke. Nog belangrijker, luister eens naar iedereen die je hier wat wil vertellen zonder direct op- en aanmerkingen te hebben.

100/24 is ong 4 niet 3 :p

Leer keuzes maken, ik zou zelf ook nog wel graag 1-2 vechtsporten leren en nog veel extra geld verdienen maar je hebt nou eenmaal maar 24 uur in een dag.
Wel leuk dat er nog jongere handballers zijn hier.

Jonge als je geen uur hebt in de dag om te trainen snap ik ook niet wat er is met je hoor.
Ik ben bijna 16 doe 3 x basket in de week, werk voor school elke dag, moet werken de week door en nog maak ik tijd voor 3x 2 uur bodybuilding.

EN NA DAT HEB IK NOG UREN VRIJ OVER.

Terug
Naar boven