MuscleMeat

Vista 32 of 64 bit?

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Ik wil Vista aanschaffen voor de laptop/desktop....

Nu zag ik dat er een 32 en 64 bit versie bestaat. 64 bit is voor zover ik weet o.a. om meer RAM toe te laten. Maar zijn er nog verschillen? En kan ik 4 gig ram benutten op de 32 bit?

hangt van je CPU af, als hij 64 bit is dan moet je de 64 bit versie nemen

• Topic Starter Topic Starter
best windows 64 bit installeren, dan haal je alles uit je PC, de 32 bit kan daar ook op lopen maar die kan niet alles uit de processor halen

Qua snelheid merk je amper tot geen verschil, 32-bits Vista heeft het voordeel dat zo'n beetje alle drivers voor moderne hardware te vinden is. Voor 64 bits Vista is dat lang niet altijd het geval.

64 bits Vista is alleen sneller met 64 bits software. Native 64 bits software is er zeer weinig. De overstap eigenlijk niet waard.

Qua snelheid merk je amper tot geen verschil, 32-bits Vista heeft het voordeel dat zo'n beetje alle drivers voor moderne hardware te vinden is. Voor 64 bits Vista is dat lang niet altijd het geval.

64 bits Vista is alleen sneller met 64 bits software. Native 64 bits software is er zeer weinig. De overstap eigenlijk niet waard.

werkt windows 64 bit zelf niet sneller dan?

idd.

zolang Vista 32 bits ongeveer 3,25 GB kan herkennen, denk ik dat je daar best genoeg aan zult hebben.

wat je kunt proberen is sneller geheugen te halen en dit samen te laten lopen met je processor en je moederbord.

bijvoorbeeld: FSB van je mobo is 1333 mhz, zorg ervoor dat je proc. ook 1333 mhz heeft of aankan en je geheugen eventueel tweaken naar 1333 mhz.

zo haal je het optimale uit je pc.
:thumbs:

uitkijken met 64 bits, heel veel programma's en vooral drivers vinden dat niet leuk... krijg je incompatibiliteits problemen en dat soort gezeur doffe ellende

als je een 32 bits systeem wilt blijf dan bij xp.
if else vista 64, en de driver problemen zijn ook best overdreven......

Laptop: 2.8 GHz Intel Core 2 duo (waar vind je de bit info?)
PC: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 3800+ (veronderstel dat deze dus 64 is)

Beiden zijn helaas geen 64 bits AMD is daar heel verkeerd mee bezig om het zo te laten blijken.
Waarschijnlijk uit wanhoop omdat intel nu de grootste en sterkste en meest omzetpakkende processor fabrikant is.

amd athlon 64 zijn toch 64 bit cpu's?

• Topic Starter Topic Starter
uitkijken met 64 bits, heel veel programma's en vooral drivers vinden dat niet leuk... krijg je incompatibiliteits problemen en dat soort gezeur doffe ellende
Oh, hmz dat maakt de keuze ook niet makkelijk. Nu weet ik nog altijd niet welke te nemen :dunno:

Als je naar de systeem informatie kijkt van de athlon 64x2 kijkt zijn ze gewoon 32 bits.

In een ouder systeem met niet up to date besturingssysteem misschien wel. In CPUID wordt zo'n processor weergegeven als een processor met een X86-64 instructieset.

Terug
Naar boven