AndroidHealthClinic

Vista 32 of 64 bit?

Dat klopt. Maar ga je het echt "aanschaffen" om het te testen?;) Verder ben ik het met de meerderheid eens. 64bit biedt weinig meer tov de 32bit versie.

idd maar als je al xp hebt en je gaat over naar vista is de 64 bit de beste keus blijf anders bij xp.

• Topic Starter Topic Starter
is een dual boot mischien geen ideetje voor je?
Ik ga boot camp gebruiken he, gewoon Windows naast OSX dus. Dat bedoel je toch hé?

Dat klopt. Maar ga je het echt "aanschaffen" om het te testen?;) Verder ben ik het met de meerderheid eens. 64bit biedt weinig meer tov de 32bit versie.
Nee zoals ik zei he, de voordelen van de Vista 64 bit liggen nu toch voldoende om meteen die stap te maken. Waarom zou je oud materiaal gaan gebruiken (XP) of niet met de tijd meegaan (32bit) als je hardware het wél aankan.

Welke voordelen heeft 64 bits Vista dan? Had zelf gehoopt dat er veel meer native 64 bits software zou uitkomen maar dat blijkt toch te lastig om te coden. Buiten enkele games (meestal via patches) en enkele applicaties is er bijzonder weinig 64 bits software die interessant is.

Welke voordelen heeft 64 bits Vista dan? Had zelf gehoopt dat er veel meer native 64 bits software zou uitkomen maar dat blijkt toch te lastig om te coden. Buiten enkele games (meestal via patches) en enkele applicaties is er bijzonder weinig 64 bits software die interessant is.
Een 64bit besturingssysteem draait ook net wat sneller volgens meerdere benchmarks las ik in een andere thread. Wat de applicaties betreft geef ik je sowieso gelijk, daarvoor moet je het nog niet doen. Aan de andere kant zijn 64bit systemen de toekomst. Waarom een wagen kopen die outdated is als je de nieuwe versie alvast kunt kopen. Toekomstgericht ben je dan al klaar voor wat er op je afkomt.

Een 64bit besturingssysteem draait ook net wat sneller volgens meerdere benchmarks las ik in een andere thread. Wat de applicaties betreft geef ik je sowieso gelijk, daarvoor moet je het nog niet doen. Aan de andere kant zijn 64bit systemen de toekomst. Waarom een wagen kopen die outdated is als je de nieuwe versie alvast kunt kopen. Toekomstgericht ben je dan al klaar voor wat er op je afkomt.

Omdat 64 bits besturingssystemen al een tijdje uit zijn en hun belofte nog niet hebben waargemaakt.

Het verschil in benchmarks is meestal 1 a 2%, alleen met native 64 bits software t.o.v. 32 bits software kan je een groter verschil verwachten.

Tegen de tijd dat 64 bits software ruim verkrijgbaar is ben je misschien al 2 Windows versies verder.

Hier een stukje over 64 bits Photoshop :

Modest performance improvements
Based on Adobe's preliminary testing, the 64-bit version of Photoshop CS4 will give a performance kick of about 8 percent to 12 percent compared with the 32-bit version, Nack said. For one particular task--opening up a huge 3.2-gigapixel file on a system with a lot of memory--the 64-bit version is 10 times faster because it doesn't have to write the data that won't fit in memory onto a relatively slow hard drive.
In practice, a huge swath of Photoshop users won't be affected by the difference, at least initially. The transition from 32-bit to 64-bit computing has been creeping sluggishly across the personal-computing industry for years already, and it's going to be some more years before the transition is complete.

Maar 1 probleempje :
One group of programmers that will doubtless be quick to move to 64 bit are those who sell plug-ins for Photoshop. The 64-bit version will require 64-bit plug-ins, Nack said. "We can't mix 32-bit and 64-bit processes," he said, adding that Adobe has a prerelease development program that helps programmers make the move.

http://news.cnet.com/8301-13580_3-9909725-39.html

En dan heb je het dus over het verschil tussen 64 en 32 bits Photoshop. 8 tot 12% winst. Winst die je ook boekt als je weer eens een keer overstapt naar een nieuwere processor.

En dan heb je het dus over het verschil tussen 64 en 32 bits Photoshop. 8 tot 12% winst. Winst die je ook boekt als je weer eens een keer overstapt naar een nieuwere processor.

En een nieuwe processor is goedkoper dan 64-bits software ? :D
(ik draai momenteel Windows XP x64, en an sich werkt dat naar behoren. Maar kan inderdaad niet echt zeggen dat ik merk dat het sneller is dan de 32-bits versie(heb ook maar 2 GB))

Omdat 64 bits besturingssystemen al een tijdje uit zijn en hun belofte nog niet hebben waargemaakt.
Alles heeft tijd nodig, het zit zeker volop in de groei als ik de reacties overal zo lees.

Het verschil in benchmarks is meestal 1 a 2%, alleen met native 64 bits software t.o.v. 32 bits software kan je een groter verschil verwachten.
Geen idee waar je die cijfers haalt, maar een korte Google search levert al meteen een veel groter verschil op:

"The 64-bit version of Windows Vista operating system is for about 10.9 percent faster than 32-bit Vista, according to the GeekBench benchmark for 32-bit and 64-bit Windows platforms."

http://64-bit-computers.com/windows-vista-32-bit-vs-64-bit-benchmark.html

Tegen de tijd dat 64 bits software ruim verkrijgbaar is ben je misschien al 2 Windows versies verder.
Dat weet ik zo net niet, maar als er toch geen nadelen aan 64 bit zijn, dan kan je het beter nu al installeren voor de snelheid van het systeem zelf, bovendien benut je zo de hele 4 gig ram, ipv 3 en nog wat.

Maar 1 probleempje :

http://news.cnet.com/8301-13580_3-9909725-39.html

Dan zet ik er gewoon de 32 bit versie Photoshop op, tot die plugins voor de 64 bit er zijn.

we hebben het hier over snelheid tussen 32 en 64 bits, niet de outdate.

vergelijkbaar met het kopen van een snelle RUF porsche waar je alleen het onderhoud en de onderdelen in Duitsland kunt laten doen, of het kopen van een snelle jap die je in elke garage kunt laten onderhouden incl. onderdelen.
;)

Terug
Naar boven